مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

ادامه

اتحادیه عرب, اتیوپی, افریقای جنوبی, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, صلح, فلسطین, لیبی, مداخله خارجی, مداخله نظامی, مصر, همبستگی, یمن

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، ۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

۵۳ مقام سابق آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند

بیش از ۵۰ نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند، سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران و خروج وی ازتوافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده نیز خواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

سومین مرحله خروج افراد مسلح از محله الوعر حمص آغاز شد

نخستین گروه از تروریست ها امروز شنبه ازمحله الوعر شهر حمص به مقصد شهر جرابلس درشمال شرق استان حلب خارج شدند.

 
عملیات خروج تروریست ها و خانواده های آن ها با نظارت پلیس سوریه ونظامیان روسیه صبح امروز آغاز شد و پنج اتوبوس شماری از تروریست ها را به سوی شهر تادف در شرق استان حلب روانه کرد. این افراد پس از رسیدن به شهر تادف به جرابلس در شمال شرق استان حلب در مرزهای ترکیه منتقل می شوند.

 
انتظار می رود دراین مرحله ۴۰۰ تروریست مسلح به همراه خانواده های خود و در مجموع بیش از هزار و ۸۰۰ نفر از محله الوعر شهر حمص خارج شوند. بیش از ۱۵ گروه مسلح از جمله گروه تروریستی جبهه النصره در محله الوعر شهر حمص حضور دارند.

 
استاندار حمص روز شنبه در حاشیه عملیات خروج تروریست ها از محله الوعر گفت: عملیات خروج افراد مسلح، در روزهای آینده به پایان می رسد و ۴۰ شهروند موجود در این محله به زندگی طبیعی خود ادامه می دهند.

 
طلال برازی افزود: یگان های ارتش، مدیریت محله الوعر را برعهده می گیرند و همه ورودی ها و خروجی های آن بازگشایی می شود.

 
وی اضافه کرد: برخی از زیرساخت های اصلی این محله در اثر اقدامات تروریستی به شدت آسیب دیده است و نهادهای خدمات رسان با تمام امکانات وارد این محله شده وبه ارزیابی آسیب ها وبازسازی زیرساخت های می پردازند.

 
آخرین دور مذاکرات گروه های مسلح با دولت سوریه برای خروج ازمحله الوعر حمص روز ۲۱ اسفندماه آغاز شد و این گروه ها برای خروج ازاین محله با دولت به توافق رسیدند.

 
در نخستین مرحله از توافق آتش بس در محله الوعر حمص دردسامبر سال ۲۰۱۵ میلادی٬ ۷۲۰ تروریست به همراه خانواده های خود این محله را ترک کردند، ولی با کارشکنی افراد مسلح این توافق ناتمام ماند.

 
دو گروه دیگر از تروریست ها اوایل مهرماه ۹۵ براساس توافق با دولت سوریه از محله الوعرخارج شدند ولی شماری از تروریست ها از خروج از شهر خودداری کردند.

 
در آتش بس سال ۲۰۱۴ تروریست ها ازمحله های مسکونی شهر حمص عقب نشینی کردند، اما مناطقی مانند’ الوعر’ همچنان در دست آنان باقی ماند.

 
شهر حمص سومین شهر بزرگ سوریه پس از دمشق و حلب است که در غرب کشور سوریه و در ۱۶۲ کیلومتری پایتخت این کشور قرار دارد.

ارتش سوریه اعلام کرد یک جنگنده اسرائیلی را سرنگون کرده است

ارتش سوریه اعلام کرد یکی از چهار جنگنده اسرائیلی را که به حریم هوایی این کشور رخنه کرده بود، سرنگون نموده است.   به گزارش اسپوتنیک، محمد عباس، سرتیپ ارتش سوریه گفت:” نیروی هوایی اسرائیل ساعت ۲:۴۰ (۴:۱۰ به وقت تهران) از جانب مرز لبنان وارد حریم هوایی ما در منطقه البریج شده و برای ... ارتش سوریه اعلام کرد یک جنگنده اسرائیلی را سرنگون کرده است

ادامه

اسراییل, جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه

در تازه‌ترین اقدام ترکیه/ تشکیل باند مسلح جدید علیه دولت سوریه

حکومت ترکیه به ریاست رجب طیب اردوغان با تشکیل باند مسلح جدید علیه دولت سوریه نشان داد که بر ادامه سیاست‌های ماجراجویانه،‌ مخرب و ویرانگر خود و جلوگیری از به نتیجه رسیدن تلاش‌ها برای حل سیاسی بحران سوریه اصرار دارد.     در استانبول، ۵۰ نفر از رهبران قبایل مناطق الجزیره و فرات سوریه در ... در تازه‌ترین اقدام ترکیه/ تشکیل باند مسلح جدید علیه دولت سوریه

ادامه

ترکیه, تروریسم, جهان, خبر, سوریه

کنترل نیروهای عراقی بر سومین پل موصل

به گزارش شبکه سومریه نیوز عراق، رائد شاکر جودت، فرمانده پلیس فدرال عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد،‌ تیپ سه و تیپ واکنش سریع فدرال کنترل پل قدیم یا “پل آهنی” را به دست گرفته و به پیشروی خود به سمت اهداف تعیین شده در بافت قدیمی شهر ادامه دادند.   به این ترتیب با آزادی ... کنترل نیروهای عراقی بر سومین پل موصل

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, عراق

دیلی استار: البغدادی به دلیل شدت جراحات قادر به تکلم نیست

این روزنامه انگلیسی‌زبان چاپ لبنان اعلام کرد «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروه تروریستی داعش وضعیت جسمانی مساعدی ندارد و به دلیل شدت جراحات قادر به سخن گفتن نیست.   این روزنامه اعلام کرد البغدادی که پس از شدت گرفتن حملات نیروهای عراقی به مواضع این گروه تروریستی به موصل از این شهر به سمت سوریه گریخته ... دیلی استار: البغدادی به دلیل شدت جراحات قادر به تکلم نیست

ادامه

تروریسم, جهان, خبر, سوریه, عراق