تجمع مردم دشتی و تنگستان در اعتراض به فعالیت دوباره معدن مرمریت

عصر دیروز مردم شهرستان‌های دشتی و تنگستان در استان بوشهر به نشانه اعتراض به فعالیت دوباره معدن سنگ مرمریت در کنار عمارت تاریخی شیرینه و بزرگترین چشمه آب شیرین منطقه تجمع کردند.

ادامه

اجتماعی, اعتراضات اجتماعی, ایران, حقوق بشر, خبر, فعال محیط زیست, محیط زیست

اعتراض شدید نهادهای حقوق بشری به احکام فعالان محیط زیست

دیده‌بان حقوق بشر و کمپین حقوق بشر در ایران احکام صادر شده برای فعالان محیط‌زیست را محکوم کردند. دادگاه تجدید نظر هشت فعال شناخته شده محیط‌زیست ایران را بر اساس اعترافات اجباری آنها به ۴ تا ده سال مجازات حبس محکوم کرد.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, فعال محیط زیست

بازداشت سه فعال محیط زیست در سنندج و شهرکرد

نیروهای امنیتی آرمان وفایی و شاهو فرجی، دو فعال محیط‌زیست و از اعضای شاخه کردستان حزب وحدت ملی را در سنندج بازداشت کردند.

 

مأموران وزارت اطلاعات همچنین در شهرکرد یوسف فرهادی بابادی، فعال محیط زیست و عضو کمپین «صدای پای آب» را دستگیر کرده‌‌اند.

 

دو فعال سنندجی شنبه ۲۷ بهمن و فرهادی بابادی یکشنبه ۲۸ بهمن بازداشت شده‌اند، خبر دستگیری آن‌ها اما دوشنبه ۲۹ بهمن در شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های تلگرامی بازتاب یافته.

 

بر اساس این گزارش‌ها شاهو فرجی در یکی از خیابان‌های مرکزی شهر سنندج و آرمان وفایی در منزل شخصی خود بازداشت‌ شده‌اند.

 

یوسف فرهادی بابادی نیز در حالی‌که در حال بازگشت از یک مراسم ختم بوده بازداشت شده است. اطلاعات سپاه خودروی او را در یکی از خیابان‌های شهر کرد متوقف کرده و با توسل به خشونت این فعال محیطی زیستی را دستگیر کرده.

 

کانال تلگرامی «صدای پای آب» از «سناریوسازی‎های امنیتی» علیه فعالان محیط زیستی ابراز نگرانی کرده است.

 

دوشنبه ۲۹ بهمن پنجمین جلسه هشت فعال محیط زیستی که به جاسوسی و به فساد فی‌الارض متهم شده‌اند، به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد. سام رجبی، امیرحسین خالقی، هومن جوکار، سپیده کاشانی، نیلوفر بیانی، طاهر قدیریان، عبدالرضا کوهپایه و مراد طاهباز، از یک سال قبل تاکنون در «بازداشت موقت» سازمان اطلاعات سپاه پاسداران‌اند.

کمپین حمایت از فعالان محیط زیست زندانی به بیش از ۱۳۰ هزار امضا رسید

همزمان با ابراز نگرانی‌ نهادهای حقوق بشری از وضعیت فعالان محیط زیست زندانی در ایران، کمپین حقوق بشر ایران از چهره‌ها و هنرمندان جهان خواست از آنها حمایت کنند. گزارش‌ها از جمع‌آوری بیش از ۱۳۰ هزار امضا حکایت دارد.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, محیط زیست