مصدومیت سه نفر از محیط‌بانان خوزستان در درگیری با صیادان غیرمجاز

سه نفر از محیط‌بان خوزستان در درگیری با متخلفان صید غیرمجاز ماهی با برق در تالاب هورالظیم مصدوم شدند

 

به گزارش ایلنا، سه نفر از مأموران یگان حفاظت محیط زیست خوزستان در درگیری با متخلفان صید با دستگاه الکترو شوکر برقی در تالاب هورالعظیم مصدوم شدند.

 

حسن آقا شیرمحمدی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان این مطلب گفت : شامگاه روز دوشنبه ۲۷ مرداد ماه نیروهای یگان حفاظت استان و شهرستان هویزه در گشت و کنترل در مناطق تالابی هورالعظیم با سه بوت قایق که با استفاده از دستگاه های غیرمجاز الکترونیکی اقدام به صید غیرمجاز نموده بودند، برخورد کردند.

 

وی افزود: در این درگیری، متخلفان به قایق محیط بانان حمله کردند که در این حمله یکی از نیروهای محیط بان از ناحیه شکم مجروح شد و دو نفر دیگر بر اثر درگیری از ناحیه دست و پا جراحت برداشتند.

 

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان این که محیط بانان مجروح پس از این حادثه بلافاصله برای مداوا به بیمارستان نفت شهرستان سوسنگرد منتقل شدند، افزود: در این درگیری ۵ نفر از متخلفین دستگیر شدند که از این متخلفین تعداد ۴ دستگاه ژنراتور و ۴ دستگاه الکترونیکی کشف و ضبط شد.

 

وی ادامه ادامه داد: خوشبختانه حال عمومی محیط بانان مصدوم خوب است، تنها یک نفر از محیط بان که از ناحیه شکم صدمه دیده هم اکنون در بیمارستان بستری است و دو نفر دیگر مرخص شدند.

 

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خوزستان درباره محل وقوع این حادثه اظهار داشت: این برخورد در تالاب هورالعظیم در منطقه نزدیک به صفر مرزی بوده و صیادان غیرمجاز با استفاده از دستگاه الکتروشوکر اقدام به صید غیرقانونی کردند.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، آقاشیرمحمدی درباره برخورد قانونی با خاطیان گفت: پرونده متخلفین برای بررسی و برخورد قانونی به مراجع قضایی شهرستان معرفی فرستاده شد و در دست پیگیری است.

تجمع مردم دشتی و تنگستان در اعتراض به فعالیت دوباره معدن مرمریت

عصر دیروز مردم شهرستان‌های دشتی و تنگستان در استان بوشهر به نشانه اعتراض به فعالیت دوباره معدن سنگ مرمریت در کنار عمارت تاریخی شیرینه و بزرگترین چشمه آب شیرین منطقه تجمع کردند.

ادامه

اجتماعی, اعتراضات اجتماعی, ایران, حقوق بشر, خبر, فعال محیط زیست, محیط زیست

اعتراض شدید نهادهای حقوق بشری به احکام فعالان محیط زیست

دیده‌بان حقوق بشر و کمپین حقوق بشر در ایران احکام صادر شده برای فعالان محیط‌زیست را محکوم کردند. دادگاه تجدید نظر هشت فعال شناخته شده محیط‌زیست ایران را بر اساس اعترافات اجباری آنها به ۴ تا ده سال مجازات حبس محکوم کرد.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, فعال محیط زیست