چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

براساس گزارشی به نقل از وزارت خارجه آمریکا، مقامات چین پس از مذاکرات نوامبر ۲۰۲۳ با ایالات متحده از ادامه مذاکرات کنترل تسلیحات هسته‌ای خودداری کرده و به گزینه‌های پیشنهادی «پاسخ اساسی» ارائه نکرده‌اند. به گزارش ایسنا، وب‌سایت خبری «سمافور» امروز پنجشنبه، به نقل از یک مقام وزارت خارجه آمریکا گزارش داد: «متأسفانه، جمهوری خلق ... چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا, گزارش

خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند. با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را ... خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا

کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتقاد از گزارش اخیر واشنگتن درباره پیونگ‌‎یانگ تأکید کرد که حقوق بشر ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه آمریکا علیه کره شمالی است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) به نقل از سخنگوی وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که پیونگ‌یانگ در پاسخ ... کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود ... هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, غرب, فنلاند, ناتو

سامانه‌های پرتاب راکت ساخت آمریکا در اوکراین منهدم شدند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش این کشور در شبانه روز گذشته یک فروند جنگنده، سه فروند بالگرد و ۱۱ فروند پهپاد ارتش اوکراین را منهدم کرده است.

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، وزارت دفاع روسیه امروز چهارشنبه در آخرین گزارش خود از میزان تلفات و خسارات وارد شده به طرف اوکراینی اعلام کرد که یک فروند جنگنده «سوخو-۳۵» روسی در نبرد هوایی بر فراز منطقه «میکولایف» توانست دو فروند بالگرد «میل-۲۴» (Mi-۲۴) و یک فروند جنگنده «سوخو-۲۵» نیروی هوایی اوکراین را سرنگون کند.

 

وزارت دفاع روسیه همچنین در گزارش خود آورده است: هوانوردی عملیاتی-تاکتیکی نیروی زمینی و نیروهای موشکی و توپخانه ای ارتش روسیه نیروی انسانی و تجهیزات نیروهای مسلح اوکراین را در ۷۷ ناحیه هدف قرار دادند.

 

گزارش مذکور با اشاره به عملیات های نیروی هوافضای ارتش روسیه می‌افزاید: در منطقه شهرک مالوتارانوفکا در جمهوری خلق دونتسک، موشک های هوا پرتاب نقطه زن و دقیق دو سامانه پرتاب چندگانه راکت «هیمارس» (HIMARS) ساخت آمریکا و دو انبار مهمات این سامانه‌ها را منهدم کردند.

 

همچنین هوانوردی روسیه نقطه استقرار موقت گردان پیاده نظام موتوری ۲۲ تیپ مکانیزه ۹۲ نیروهای مسلح اوکراین در «خارکیف» را هدف قرار داد و در نتیجه آن حدود ۱۰۰ ملی گرای اوکراینی و چهار واحد تجیهرات نظامی نابود شدند.

 

پدافند هوایی ارتش روسیه نیز در شبانه روز گذشته، یک فروند بالگرد «میل-۸»، ۱۱ فروند پهپاد، ۹ فروند موشک «توچکا-یو» و ۸ قبضه خمپاره شلیک شده از سامانه های پرتاب چندگانه راکت را بر فراز مناطق جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک، منطقه خرسون و خارکیف رهگیری و منهدم کردند.

 

ارتش روسیه همچنین یک جوخه از سامانه های پرتاب چندگانه راکت «اوراگان» را نابود و سه جوخه توپخانه و یک جوخه سامانه های پرتاب چندگانه راکت «گراد» را هدف قرار داد.

 

وزارت دفاع روسیه در پایان افزود: در مجموع و از زمان آغاز عملیات ویژه نظامی در اوکراین، ۲۳۲ فروند جنگنده، ۱۳۷ فروند بالگرد، یک هزار و ۴۶۲ فروند پهپاد، ۳۵۳ سامانه ضدهوایی، ۳ هزار و ۹۱۵ دستگاه تانک و دیگر خودروهای زرهی، ۷۲۰ سامانه پرتاب چندگانه راکت، ۳ هزار و ۹۶ قبضه توپ صحرایی و خمپاره و همچنین ۴ هزار و ۴۳ دستگاه خودروی ویژه نظامی ارتش اوکراین منهدم شده اند.

لاوروف در هانوی خواستار تلاش برای حفاظت از قوانین بین‌المللی شد

وزیر امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) از تمامی کشورها در جهان خواست تا برای حفاظت از قوانین بین‌المللی تلاش کنند چرا که جهان به شکل پیچیده‌ای در حال تکامل است.

ادامه

اتحاد شوروی, اروپا, اندونزی, اوکراین, جنگ سرد, جنوب شرق آسیا, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, ویتنام

شرق‌شناس روس؛ معرفی چین به‌عنوان چالش بلندمدت، اشتباه راهبردی غرب است

سرگی لوزیانین، استاد و مدیر انستیتو شرق دور آکادمی علوم روسیه گفت که معرفی چین به عنوان چالش سیستماتیک درازمدت، اشتباه راهبردی غرب است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسیا, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, ژاپن, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, غرب, ناتو, نیوزلند

نیویورک تایمز: نیروهای عملیات ویژه آمریکا در خط مقدم جنگ اوکراین حضور دارند

با وجود تکذیب های واشنگتن، یک روزنامه آمریکایی فاش کرد که کهنه سربازان عملیات ویژه آمریکا بی سر و صدا وارد اوکراین شده اند و در خط مقدم نبرد حضور دارند، امری که ممکن است ایالات متحده را درگیر فاجعه ای شبیه جنگ ویتنام کند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, ناتو, ویتنام

نشنال‌اینترست: راهبرد کلان آمریکا پنهان کردن افول است

یک نشریه آمریکایی در تحلیلی با اشاره به شکست‌های راهبردی ایالات متحده در عرصه‌های مختلف جهانی، از جمله عرصه نظامی، تجاری و صنعتی نوشته راهبرد کلان آمریکا در حال حاضر پنهان کردن افول خود است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, استرالیا, اسراییل, اسیا, افریقا, افغانستان, اقتصادی, امریکا, امریکای لاتین, انگلستان, اوکراین, برزیل, تحلیل, جنگ سرد, چین, خاورمیانه, روسیه, ژئوپلیتیک, ژاپن, سوریه, شرق آسیا, صربستان, عراق, کانادا, کره جنوبی, گرجستان, لیبی, مکزیک, ناتو, نیوزلند, ویتنام