نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد

یک کانال عبری گزارش داد نخست وزیر اسرائیل به دلیل نگرانی از صدور حکم جلب وی توسط دیوان لاهه از انگلیس و آلمان کمک خواسته است. به گزارش ایسنا، کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل شامگاه پنجشنبه اعلام کرد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم نگران این است که دیوان لاهه حکم جلب وی و مسئولان دیگر ... نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد

ادامه

آلمان, آمریکا, اسراییل, امنیتی, انگلیس, جهان, حقوق کودکان, خبر, زنان, صهیونیسم, فلسطین, هلند

هاآرتص: نتانیاهو احمق، ضعیف، دروغگو، ترسو و ناتوان است

رسانه عبری‌زبان از «شکست بزرگ» نخست‌ وزیر اسرائیل در سمت خود و نیز در تحقق اهداف جنگ علیه نوار غزه نوشت. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری زبان «هاآرتص» امروز شنبه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم را «احمق» خواند و نوشت، این صفت علاوه بر دیگر صفات او به عنوان فردی ضعیف، دروغگو، ترسو، وحشت‌زده، ... هاآرتص: نتانیاهو احمق، ضعیف، دروغگو، ترسو و ناتوان است

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سوریه, صلح, صهیونیسم, عربستان سعودی, فلسطین, یمن

رسیدگی بالاترین دادگاه سازمان ملل به اتهام مشارکت آلمان در نسل‌کشی غزه

جلسات مقدماتی دیوان بین‌المللی دادگستری برای رسیدگی به پرونده اتهامات آلمان در تسهیل نسل‌کشی و نقض قوانین بین‌المللی در جنگ غزه فردا دوشنبه، آغاز می‌شود. به گزارش روز یکشنبه ایرنا از آسوشیتدپرس، جلسه دیوان بین‌المللی دادگستری فردا دوشنبه، برای بررسی شکایت دولت نیکاراگوئه از دولت آلمان مبنی‌بر نقض کنوانسیون نسل‌کشی و تسهیل نسلی‌کشی رژیم اسرائیل ... رسیدگی بالاترین دادگاه سازمان ملل به اتهام مشارکت آلمان در نسل‌کشی غزه

ادامه

آفریقای جنوبی, آلمان, اسراییل, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, صهیونیسم, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

خاخام یهودی: شاهد نسل کشی در غزه هستیم؛ رهبران جهان اشغال فلسطین را متوقف کنند+ فیلم

یک خاخام یهودی ضد صهونیست با بیان اینکه ما شاهد نسل کشی در غزه هستیم، گفت: تنها راه حل، تشکیل کشور فلسطین است و از رهبران جهان می‌خواهیم اشغال را متوقف کنند. خاخام یهودی «یچاک دویچ» (Rabbi Yitschok Deutsch) از اعضای “ناتوری کارتا” که گروهی از یهودیان ضد صهیونیست در نیویورک هستند و در راهپیمایی ... خاخام یهودی: شاهد نسل کشی در غزه هستیم؛ رهبران جهان اشغال فلسطین را متوقف کنند+ فیلم

ادامه

آزادی, آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, صهیونیسم, فلسطین, فیلم

درخواست کلمبیا برای ملحق شدن به شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل

منابع رسانه‌ای از درخواست کلمبیا برای ملحق شدن به شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دیوان بین‌المللی دادگستری خبر دادند. به گزارش ایسنا، کلمبیا از دیوان بین‌المللی دادگستری خواست تا به عنوان یک طرف به شکایت کشور آفریقای جنوبی علیه اسرائیل به اتهام نسل کشی در نوار غزه ملحق شود. طبق گزارش رویترز، کلمبیا همچنین ... درخواست کلمبیا برای ملحق شدن به شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل

ادامه

آفریقای جنوبی, اسراییل, جهان, دیوان داوری لاهه, زنان, فلسطین, کلمبیا, کودکان, نسل‌کشی

مسکو به فعالیت‌های «آژانس یهود» در روسیه پایان داد

جروزالم‌پست گزارش داده که روسیه به «آژانس یهود» که مسئولیت تسهیل مهاجرت یهودی‌ها به فلسطین اشغالی‌ را به عهده دارد دستور داده تمامی فعالیت‌هایش را در این کشور متوقف کند.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روزنامه اسرائیلی جروزالم‌پست در خبری امروز سه‌شنبه مدعی شده دولت روسیه به «آژانس یهود» که از سال ۱۹۲۹ به عنوان شاخه عملیاتی “سازمان جهانی صهیونیسم” عمل کرده،  دستور داده تمامی فعالیت‌هایش در آن کشور را متوقف کند.

 

جروزالم‌پست گفته دستور روسیه در نامه‌ای که تحویل “آژانس یهود” شده، مطرح شده است.

 

بنا بر این گزارش، آژانس یهود دریافت این نامه را تأیید کرده اما از اظهارنظر درباره پاسخی که قصد دارد پس از مشورت با وزارت خارجه و دفتر نخست‌وزیری اسرائیل برای دولت روسیه ارسال کند خودداری کرده است.

 

نامه روسیه در بحبوحه تشدید بی‌سابقه تنش‌ها میان مسکو و تل‌آویو بر سر تحولات اوکراین ارسال شده است. گفته می‌شود اسرائیل در جنگ اوکراین طرف کی‌یف و “ولودیمیر زلنسکی”، رئیس‌جمهور این کشور را گرفته است.

 

در راستای همین تنش‌ها، وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه حمله اسرائیل به سوریه را غیرقابل قبول خواند و خواستار توقف فوری و بی‌قید و شرط این حملات شد.

 

آژانس یهود بزرگترین سازمان غیرانتقاعی متعلق به صهیونیست‌ها در دنیا است.

 

اصلی‌ترین مأموریت این سازمان، تسهیل مهاجرات یهودیان به فلسطین اشغالی و «نظارت بر هم‌پیوندی آنها با اسرائیل» است.

 

گفته می‌شود این سازمان از سال ۱۹۴۸ سه میلیون یهودی مهاجر را به فلسطین اشغالی آورده و آنها را در اراضی اشغالی سکونت داده است.

میدل ایست آی: بایدن مثل گوسفند راه ترامپ را دنبال می‌کند

یک وبگاه انگلیسی گزارش کرد که رئیس‌جمهور آمریکا در زمینه سیاست خارجی همچون گوسفند مسیر و روش «دونالد ترامپ» را دنبال می‌کند.

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, ایران, تروریسم, جهان, روسیه, صهیونیسم, عراق, عربستان سعودی, فلسطین, قطر, مقاله

قانون‌گذار آمریکایی: کشته شدن خبرنگار الجزیره با پول آمریکایی‌ها انجام شد

یک عضو مجلس نمایندگان آمریکا گفت، به شهادت رسیدن یک خبرنگار فلسطینی توسط صهیونیست‌ها با فرستادن مالیات آمریکایی‌ها برای اسرائیل میسر شده است.

ادامه

اسراییل, امریکای شمالی, تحلیل, حقوق بشر, خاورمیانه, صهیونیسم, فلسطین

چین اقدام اسرائیل در کشتن خبرنگار الجزیره را محکوم کرد + ویدیو

وزارت امور خارجه چین رسما اقدام نیروهای اسرائیلی را در به شهادت رساندن شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی شبکه خبری الجزیره را محکوم کرد.

ادامه

اسراییل, جهان, چک, خاورمیانه, خبر, خبرنگاری, شرق آسیا, صهیونیسم, فلسطین, ویدیو