سازمان جهانی بهداشت: مرگ و میر کرونا ۹۵ درصد کاهش یافته است

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که مرگ و میر ناشی از کرونا از ابتدای سال جاری کاهش ۹۵ درصدی داشته است.

“تدروس آدهانوم” مدیر کل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه شب گفت: ما از کاهش مداوم مرگ و میرهای گزارش شده ناشی از کرونا که از ابتدای امسال ۹۵ درصد کاهش یافته است بسیار دلگرم هستیم.

آدهانوم در ادامه افزود با این حال، تهدید همه گیری کرونا هنوز حل نشده است، زیرا ویروس همچنان می تواند جهش یابد و موج جدیدی از مرگ و میر ایجاد کند.

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت همچنین در مورد ویروس جدید گفت: ظهور نوع جدید XBB.۱.۱۶ نشان می دهد ویروس هنوز در حال تغییر است و هنوز هم قادر به ایجاد امواج جدیدی از بیماری و مرگ است.

آدهانوم همچنین نسبت به احتمال اعلام پایان همه گیری جهانی کووید-۱۹ در سال ۲۰۲۳ توسط سازمان بهداشت جهانی اظهار خوش بینی کرد.

بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی، تا ۲۶ آوریل، بیش از ۷۶۴ میلیون مورد ابتلا به کووید-۱۹ از ابتدای همه گیری جهانی تأیید شده است، در حالی که ۶.۹ میلیون نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

گاردین؛ تبعیض بین کشورهای فقیر و غنی در تزریق واکسن مانعِ احیای کامل اقتصادی جهانی‌ست

رئیس صندوق بین‌المللی پول هشدار داد جدی ترین مانع رشد اقتصادی جهان تبعیض بین کشورهای ثروتمند و فقیر در تزریق واکسن کووید-۱۹ است و به این دلیل رشد اقتصادی جهان ممکن است کاهش داشته باشد.

ادامه

اسکاتلند, اقتصادی, امریکا, بانک جهانی, جهان, چین, حقوق بشر, سازمان بهداشت جهانی, صندوق بین‌المللی پول

واکسن تک دُزی کرونای کوبا مجوز محلی گرفت

مقامات حوزه دارویی کوبا روز پنجشنبه مجوز استفاده اضطراری از واکسن «سوبرانا پلاس» را برای دوره نقاهت ناشی از کووید-۱۹ در افراد ۱۹ سال به بالا صادر کردند.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, ایران, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان بهداشت جهانی, سوئیس, فرانسه, کوبا, ونزوئلا, ویتنام

شی جین‌پینگ؛ کشورهای جهان باید برای ایجاد جامعه بشری با سرنوشت مشترک و دنیای زیباتر اقدام کنند

رییس جمهوری چین سه شنبه شب در سخنرانی افتتاحیه هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: موفقیت یک کشور به این معنا نیست که یک کشور دیگر ناگزیر شکست خواهد خورد این جهان ظرفیت کافی برای رشد و پیشرفت مشترک همه کشورها را دارد.

ادامه

امریکا, تحلیل, جهان, چین, سازمان بهداشت جهانی, سازمان ملل, سخنرانی, همبستگی

گوترش: توزیع ناعادلانه واکسن به ظهور سویه‌های مقاوم می‌انجامد

دبیرکل سازمان ملل متحد هشدار داد که بدون توزیع عادلانه واکسیناسیون در سراسر جهان، خطر ظهور سویه‌های مقاوم به واکسن کووید ۱۹ وجود خواهد داشت.

ادامه

پرتغال, جهان, حقوق بشر, سازمان بهداشت جهانی, سازمان ملل

سازمان ملل ؛ ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار یمنی از سوء تغذیه رنج می‌برند

دفتر نمایندگی هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد، ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار یمنی از سوء تغذیه رنج می‌برند.

ادامه

امریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان بهداشت جهانی, سازمان ملل, عربستان سعودی, گزارش, یمن