خواست ماهیگیران: بهبود معیشت، بیمه، و تضمین امنیتِ شغلی است

سال نو فرارسید، اما معیشت هزاران ماهیگیر زحمتکش در شمال و جنوب کشور همچون سالیان گذشته نه‌تنها بهبود نیافته بلکه وخیم‌تر نیز شده‌ است. معیشت و امنیت شغلی ماهیگیران مانند دیگر کارگران و زحمتکشان رشته‌های صنعتی و خدماتی، با اجرای سیاست‌های نولیبرالی در رژیم ولایت ‌فقیه بیش از گذشته به‌مخاطره افتاده ‌است. ماهیگیران ۴ شهرستان ... خواست ماهیگیران: بهبود معیشت، بیمه، و تضمین امنیتِ شغلی است

ادامه

ایران, حقوق بشر, کارگران, ماهیگیران, معیشت, مقاله, نئولیبرالیسم

انتقاد شدید گاردین از دخالت‌های لندن در مناقشات بین‌المللی

روزنامه گاردین طی یادداشتی انتقادی، سیاست دخالت دولتمردان انگلیس در امور کشورهای دیگر و ادعای مهار بخشی از موشک‌ها و پهپادهای پرتاب شده ایران علیه اسرائیل را تنها اشتهای سیاستمداران بریتانیا برای حضور در عرصه جهانی قدرت ارزیابی کرد. به گزارش ایرنا به نقل از این روزنامه انگلیسی، در جریان پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل، ... انتقاد شدید گاردین از دخالت‌های لندن در مناقشات بین‌المللی

ادامه

آمریکا, استعمار, اسراییل, افغانستان, اقیانوس هند, انگلیس, اوکراین, ایران, جهان, سودان, سوریه, صلح, عراق, فلسطین, لیبی, یمن

قراردادهای «حجمی» چیست و چگونه استثمار زحمتکشان را تشدید کرده‌ است

استخدام با قراردادهای “حجمی” که تحمیل شرایطی استثماری و وضعیتی دشوار در روند کار به زحمتکشان از ویژگی‌های اساسی‌اش است، در فروردین‌ماه سال ۱۳۹۱ با این عبارت به کانون صنفی کارفرمایان ابلاغ شد: “بر اساس مادهٔ ۱۷ قانون مدیریت خدمات کشوری- به دستگاه‌های اجرایی اجازه داده می‌‌شود از طریق مناقصه و با عقد قرارداد با ... قراردادهای «حجمی» چیست و چگونه استثمار زحمتکشان را تشدید کرده‌ است

ادامه

استثمار, ایران, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, مقاله

ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

اتحاد بولیواری برای مردم آمریکای ما (آلبا -ALBA) با ابراز نگرانی عمیق نسبت به تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه، وضعیت کنونی را ناشی از سکوت شورای امنیت سازمان ملل پس از حمله غیرقانونی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق دانست. به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا، اتحادیه آلبا با انتشار بیانیه‌ای در وب‌گاه رسمی خود، بار دیگر ... ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, تجاوز نظامی, حقوق بشر, سازمان ملل, سوریه, صلح, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

تجمع اعتراضی پرسنل راه آهن ناحیه اراک به پائین بودن حقوق و مزایا و وضعیت شغلی …

مکان؛ میدان راه آهن مقابل اداره کل این تجمع کارگران اراک طی فراخوانی از قبل داده شده انجام گرفته و باید گفت شرکت های قراردادی حاضر نیستند با قرار داد امضا شده با کارگران کار بکنند و باید گفت این تجمعات و اعتراضات و اعتصابات ادامه خواهد داشت یک منبع کارگری در راه‌آهن اراک به ... تجمع اعتراضی پرسنل راه آهن ناحیه اراک به پائین بودن حقوق و مزایا و وضعیت شغلی …

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

گوترش: توزیع ناعادلانه واکسن به ظهور سویه‌های مقاوم می‌انجامد

دبیرکل سازمان ملل متحد هشدار داد که بدون توزیع عادلانه واکسیناسیون در سراسر جهان، خطر ظهور سویه‌های مقاوم به واکسن کووید ۱۹ وجود خواهد داشت.

 

به گزارش ایرنا، آنتونیو گوترش دیروز (۲۸ شهریور) به تارنمای سازمان ملل گفت: آن زمان، نه فقیر و نه غنی و حتی کشورهایی که تمام مردمشان واکسینه شده‌اند، در امان نخواهند بود.

 

وی افزود: ما به برنامه جهانی واکسیناسیون نیاز داریم و باید بتوانیم تمامی تولیدکنندگان بالقوه و بالفعل واکسن را گردآورده و پس از دو برابر کردن تولید، واکسن‌ها را به نحو عادلانه توزیع کنیم.

 

این دیپلمات پرتغالی تأکید کرد که اولویت باید واکسیناسیون همگانی تمامی نقاط جهان باشد بدان معنا که هفتاد درصد مردم تمامی کشورها واکسینه شوند، «نه یک درصد در یک مکان و ۲۰ درصد در مکان دیگر».

 

گوترش گفت: یک ویروس جهان را شکست داده است. با گذشت بیش از یک سال و نیم از شیوع کرونا، هنوز این ویروس در همه جا سرایت می‌کند. ما شاهد تأثیر شگرف شیوع این ویروس بر زندگی مردم، افزایش چشمگیر نابرابری‌ها، نابسامانی شدید شرایط اقتصادی کشورها و البته نهایت مشقت برای آسیب‌پذیرترین طبقات هستیم.

 

دبیر کل سازمان ملل گفت: مشکل اینجاست که سازمان جهانی بهداشت حتی قدرت کسب اطلاعات در مورد اوضاع کنونی و بررسی ریشه‌های بیماری را ندارد.

 

گوترش پیشتر نیز گفته بود که کرونا شکنندگی جوامع را آشکار کرده و برای مقابله با آن به افزایش دست‌کم دو برابری میزان تولید واکسن نیازمندیم.

 

وی گفت: ما در دوره‌ای قرار داریم که شکنندگی جوامع و سیاره ما آشکار شده است. یک ویروس میکروسکوپی تاکنون، حدود چهار میلیون قربانی گرفته و اقتصاد همه کشورهای جهان را ویران کرده است.

 

این دیپلمات پرتغالی با بیان اینکه «هنوز مطمئن نیستیم که بتوانیم ویروس را شکست دهیم» گفت: در شرایط ناعادلانه‌ای قرار داریم. ویروس کرونا همچون آتش در حال گسترش است و نکته غم‌انگیز اینکه جهش‌های جدید ممکن است عملکرد ما را بی‌اثر کنند؛ بنابراین همبستگی در این برهه زمانی ضروری است.

خواست بی‌درنگ پرستاران: امنیت شغلی، افزایش دستمزد، و واکسیناسیون همگانی و رایگان

با توجه به گزارش‌های اعلام شده در رسانه‌های رسمی کشور، عزمی راسخ و مؤثر در مبارزه با بحران کووید ۱۹ و برداشتن فشار روانی و جسمانی از دوش پرستاران زحمتکش دیده نمی‌شود.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اعتراضات اجتماعی, پرستاری, حقوق بشر, کارگری

سازمان ملل ؛ ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار یمنی از سوء تغذیه رنج می‌برند

دفتر نمایندگی هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد، ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار یمنی از سوء تغذیه رنج می‌برند.

ادامه

امریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان بهداشت جهانی, سازمان ملل, عربستان سعودی, گزارش, یمن

فعال گارگری؛ با شکاف ۷ میلیونی بین خط فقر و دستمزد کارگر، زنده ماندن امتیاز محسوب می‌شود

«سبد معیشت» مهم ترین تیتر زندگی کارگران است که وضعیت خوبی ندارد و بهتر است همین حالا در آغاز نیمه دوم سال رسیدگی شود.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اقتصادی, ایران, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, گزارش