اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

چین با اشاره به حضور نمایندگان گروه‌های حماس و فتح در پکن، اعلام کرد که آنها برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی به توافق رسیدند. به گزارش ایرنا از رویترز، لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، نمایندگان جنبش‌های فلسطینی فتح و حماس در پکن رایزنی کردند و بر قصد خود برای ادامه گفت وگو ... چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

ادامه

اسراییل, چین, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا, فلسطین, همبستگی

چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

وزارت خارجه چین جنایات رخ داده در بیمارستان الشفا را شوکه کننده خواند و آن را محکوم کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ توحش اسراییل در نوار غزه به حدی رسیده است که دیگر تل آویو در مجامع بین‌المللی آبرویی ندارد و تمامی کشور‌ها اگر این رژیم را محکوم نمی‌کنند، دستکم دیگر خبری از حمایت از ... چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

ادامه

اسراییل, تحلیل, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صهیونیسم, فلسطین

حمایت چین از وحدت گروه‌های فلسطینی

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در رابطه با سفر نمایندگان حماس و فتح به پکن، اظهار داشت: از آشتی و وحدت میان گروه‌های فلسطینی حمایت خواهیم کرد. به گزارش شنبه ایرنا از تارنمای خبری وزارت امور خارجه چین، وانگ ونبینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین در رابطه با سفر نمایندگان جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و ... حمایت چین از وحدت گروه‌های فلسطینی

ادامه

آمریکا, اشغالگری, جهان, چین, خبر, سازمان آزادی‌یخش فلسطین, سازمان ملل, صلح, فلسطین

گورهای جمعی و ظن ربودن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اشغالگران

فیلم‌ها و عکس‌های مستند شده در مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس، در جنوب نوار غزه، منجر به بروز شبهاتی در خصوص سرقت اعضای بدن برخی از قربانیان شده است. به گزارش ایسنا، پس از عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر اسرائیل از شهر خان یونس، دست کم ۳۹۲ جسد از سه گور جمعی کشف شده در مجتمع ... گورهای جمعی و ظن ربودن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اشغالگران

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

سازمان جهانی بهداشت؛ احتمال ابتلای دوباره بهبودیافتگان از کرونا وجود دارد

سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد، در حال حاضر هیچ مدرکی وجود ندارد مبنی بر اینکه افراد بهبود یافته از کووید-۱۹ که در خون خود پادتن ویروس کرونا دارند، دوباره به این بیماری مبتلا نشوند.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز از ژنو، این سازمان به دولت‌های سراسر جهان درخصوص صدور گواهینامه ایمنی و مصونیت برای افراد مبتلا شده به کرونا هشدار داد، زیرا دقت این گواهینامه‌ها هنوز تضمین نشده است.

 

سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد که این مساله می‌تواند خطر گسترش ادامه‌دار بیماری را افزایش دهد، زیرا ممکن است افراد بهبود یافته توصیه‌های مربوط به موارد پیشگیرانه دربرابر ویروس را نادیده بگیرند.

 

براساس اعلام این نهاد، برخی دولت‌ها مطرح کرده‌اند که کشف پادتن ویروس مسبب کووید-۱۹، می‌تواند به عنوان اساسی برای گواهینامه ایمنی و مصونیت به شمار رود که به اشخاص امکان می‌دهد با فرض محافظت در برابر ابتلای دوباره، سفر کنند یا به محل کار بازگردند.

 

کشور شیلی هفته گذشته خبر داد که اعطای گواهینامه سلامت به افراد بهبودیافته از این بیماری را آغاز می‌کند. به محض غربالگری برای تعیین اینکه پادتن در بدن این افراد تولید شده تا آنها را در برابر ویروس مصون کند، آنها می توانند به همکاران خود ملحق شوند.

 

سازمان جهانی بهداشت یادآور شد، بررسی مدارک مربوط به پاسخگویی پادتن به ویروس را ادامه می‌دهد.

 

این سازمان با اشاره به اینکه نتایج بیشتر مطالعات نشان می‌دهد افراد بهبود یافته از کرونا، پادتن‌های ویروس را دارند، افزود: برخی از آنها، مقادیر بسیار کمی از پادتن‌های خنثی‌کننده را در خون خود دارند و این مساله نشان می‌دهد مصونیت سلولی نیز ممکن است برای بهبودی، مهم و حیاتی باشد.

 

براساس آمار رویترز، حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در جهان به کرونا مبتلا شده که ۱۹۶ هزار و ۲۹۸ نفر از آنها جان باخته‌اند.

جوزف بورل از یکجانبه گرایی آمریکا انتقاد کرد

سازمان ملل روز ۲۴ آوریل (۵ اردیبهشت) را روز جهانی “چندجانبه گرایی و دمکراسی برای صلح” نامیده است. به همین مناسبت، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی ویدئویی، با انتقاد از یکجانبه گرایی برخی کشورها، جهان را به همکاری و هم افزایی بین‌المللی در مقابل ویروس کرونا فراخواند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, امریکا, جهان, خبر

«منشا ویروس کرونا حیوانی است نه آزمایشگاهی»

سازمان بهداشت جهانی بر این باور است که ویروس کرونا در آزمایشگاه تولید نشده است. این سازمان می‌گوید ویروس کرونا از حیوان به انسان سرایت کرده است. بر سر منشا این ویروس گمانه‌زنی‌های زیادی می‌شود.

ادامه

المان, امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, حقوق بشر, سازمان ملل, فرانسه

سنگ‌اندازی‌های ترامپ در راه مقابلهٔ ملّت‌ها با بحران کووید-۱۹

سیاست های ضد انسانی و مداخله جویانه امپریالیسم آمریکا بر ضد مردم ونزوئلا – به مناسبت روز جهانی همبستگی با ونزوئلا (۱۹ آوریل ۲۰۲۰/۳۱ فروردین ۹۹)

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, برزیل, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, کلمبیا, مقاله, ونزوئلا