چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

وزارت خارجه چین جنایات رخ داده در بیمارستان الشفا را شوکه کننده خواند و آن را محکوم کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ توحش اسراییل در نوار غزه به حدی رسیده است که دیگر تل آویو در مجامع بین‌المللی آبرویی ندارد و تمامی کشور‌ها اگر این رژیم را محکوم نمی‌کنند، دستکم دیگر خبری از حمایت از ... چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

ادامه

اسراییل, تحلیل, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صهیونیسم, فلسطین

حمایت چین از وحدت گروه‌های فلسطینی

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در رابطه با سفر نمایندگان حماس و فتح به پکن، اظهار داشت: از آشتی و وحدت میان گروه‌های فلسطینی حمایت خواهیم کرد. به گزارش شنبه ایرنا از تارنمای خبری وزارت امور خارجه چین، وانگ ونبینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین در رابطه با سفر نمایندگان جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و ... حمایت چین از وحدت گروه‌های فلسطینی

ادامه

آمریکا, اشغالگری, جهان, چین, خبر, سازمان آزادی‌یخش فلسطین, سازمان ملل, صلح, فلسطین

گورهای جمعی و ظن ربودن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اشغالگران

فیلم‌ها و عکس‌های مستند شده در مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس، در جنوب نوار غزه، منجر به بروز شبهاتی در خصوص سرقت اعضای بدن برخی از قربانیان شده است. به گزارش ایسنا، پس از عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر اسرائیل از شهر خان یونس، دست کم ۳۹۲ جسد از سه گور جمعی کشف شده در مجتمع ... گورهای جمعی و ظن ربودن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اشغالگران

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل شد/ اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با تاکید بر اینکه اسرائیل باید مجازات شده و از صادرات سلاح به آن جلوگیری شود، اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل، برقراری آتش‌بس و حفاظت از فلسطینی‌ها را خواستار شد. به گزارش ایسنا، «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با اشاره به اینکه ... گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل شد/ اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, تحریم, جنایات جنگی, جهان, زنان, سازمان ملل, فلسطین, کودکان, گزارش, مصر, نسل کشی

پیونگ‌یانگ به آمریکا در خصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی‌اش هشدار داد

کره‌شمالی، آمریکا را به دلیل تلاش برای ایجاد مکانیسم جدیدی برای نظارت بر اجرای تحریم‌ها علیه کره‌شمالی محکوم کرد و نسبت به «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی‌اش هشدار داد. به گزارش ایسنا، آمریکا متعهد شده است که با کره جنوبی و سایر کشورها برای ایجاد جایگزینی با دستور هیئت کارشناسان سازمان ملل متحد ... پیونگ‌یانگ به آمریکا در خصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی‌اش هشدار داد

ادامه

آمریکا, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی

گروه ۷۷ از سازمان جهانی بهداشت حمایت کرد

«گروه ۷۷ و چین» در بیانیه‌ای بر چندجانبه‌گرایی در مبارزه با همه‌گیری ویروس کرونا تاکید و از سازمان جهانی بهداشت در این عرصه حمایت کردند.

 

به گزارش ایرنا؛ در بیانیه گروه ۷۷ و چین که شامگاه یکشنبه منتشر شد، با ابراز نگرانی عمیق از گسترش سریع همه‌گیری کووید-۱۹ به عنوان یکی از جدی‌ترین بحران‌های سلامت عمومی در تاریخ مدرن، اولویت نخست را حفظ جان‌ها اعلام شده است.

 

این بیانیه می‌افزاید: گروه ۷۷ به نقش اصلی سازمان جهانی بهداشت به رهبری دکتر تدروس ادهانوم مدیرکل آن واقف است و حمایت و تشکر کامل خود را برای عملکرد آن در فراهم کردن اطلاعات، راهنمایی‌های فنی، آموزش و دیگر کمک‌ها به کشورهای در حال توسعه برای یاری آنها در آماده سازی و پاسخگویی به این همه‌گیری اعلام می‌دارد.

 

گروه ۷۷ و چین ادامه داده‌اند: ما دیدگاه دبیرکل سازمان ملل متحد را به اشتراک می‌گذاریم که باید وحدت حاکم شود به گونه‌ای که جامعه جهانی بتواند با همبستگی برای متوقف کردن این ویروس و پیامدهای خرد کننده آن همکاری کند.

 

در این بیانیه تصریح شده است: جامعه بین‌الملل باید در تلاش‌های خود برای اطمینان از دسترسی به راهنمایی‌های علمی، آموزشی، تجهیزاتی، تجهیزات ضروری پزشکی و خدمات واقعی امدادی برای کشورهایی که بیشترین نیاز را دارند و در مناطقی که هنوز تاثیر کامل احساس می‌شود، متحد شوند.

 

گروه ۷۷ و چین از همه اعضای جامعه جهانی خواسته‌اند تا حمایت خود را از سازمان جهانی بهداشت حفظ کنند و در صورت امکان افزایش دهند.

 

این بیانیه ادامه می‌دهد: این سازمان با ماموریتی که از طرف کشورهای عضو سازمان ملل متحد به آن داده شده است، در حمایت از کشورهای در حال توسعه برای مقابله با بحرانی در مقیاس وسیع که به زدودن دستاوردهای حاصل از دهه‌های گذشته تهدید می کند، نقش اساسی و حیاتی دارد.

 

گروه ۷۷ یادآور شده است: ما دوباره بر لزوم تقویت همبستگی بین‌المللی و شراکت و همکاری چند جانبه در مبارزه با این بیماری که دشمن مشترک ما است، تاکید می‌کنیم.

 

رژیم آمریکا در روزهای گذشته برای سرپوش گذاشتن ناتوانی خود در مهار ویروس کرونا، انگشت اتهام را متوجه سازمان جهانی بهداشت کرد و تصمیم گرفت تا بودجه آن را قطع کند.

 

مقامات سازمان ملل متحد و دیگر کشورهای عضو، از نقش سازمان جهانی بهداشت در این برهه حساس در هماهنگی و مدیریت مبارزه جهانی با کووید-۱۹ تاکید کرده‌اند.

سنگ‌اندازی‌های ترامپ در راه مقابلهٔ ملّت‌ها با بحران کووید-۱۹

سیاست های ضد انسانی و مداخله جویانه امپریالیسم آمریکا بر ضد مردم ونزوئلا – به مناسبت روز جهانی همبستگی با ونزوئلا (۱۹ آوریل ۲۰۲۰/۳۱ فروردین ۹۹)

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, برزیل, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, کلمبیا, مقاله, ونزوئلا

گوترش؛ برای مقابله با ویروس کرونا خواستار چشم پوشی از تحریم‌های اعمال شده هستم

دبیرکل سازمان ملل خواستار برداشته شدن تحریم‌های بین‌المللی و یکجانبه‌ی آمریکا در سراسر جهان شد و گفت که این اقدام دولت آمریکا سلامتی میلیون‌ها نفر را در جهان در معرض خطر قرار داده است و موجب تضعیف تلاش‌های جهانی برای مهار ویروس کرونا و جلوگیری از گسترش هرچه بیشتر آن شده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, ایران, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, زیمبابوه, کره شمالی, کوبا, ونزوئلا

واکنش مدیرکل سازمان بهداشت جهانی به اقدام آمریکا علیه این سازمان بین‌المللی

مدیرکل سازمان بهداشت جهانی در واکنش به اقدام اخیر دولت آمریکا در قطع بودجه این سازمان بین‌المللی، ضمن ابراز تأسف از این اقدام نابهنگام تأکید کرد که همکاری‌های بین‌المللی زیربنای همه تلاش‌ها برای غلبه بر ویروس کرونا است.

ادامه

المان, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, جهان, چین, سازمان ملل

سازمان ملل از احتمال حمله بیولوژیکی در بحبوحه همه‌گیری کرونا هشدار داد

دبیرکل سازمان ملل متحد همه‌گیری کووید-۱۹ را تهدیدی برای حفظ صلح و امنیت بین‌الملل دانست و نسبت به احتمال حمله بیولوژیکی در شرایط ضعف و درگیری این بیماری هشدار داد.

ادامه

تروریسم, جهان, حقوق بشر, خبر, زنان, سازمان ملل, سیاست جهانی