عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی روز چهارشنبه (به وقت محلی) این سازمان گفت: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل از شروط اساسی و اولین گام برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه در خاورمیانه است. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری آی ... عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

ادامه

آمریکا, الجزایر, انگلیس, جامائیکا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئیس, فلسطین, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

چین با اشاره به حضور نمایندگان گروه‌های حماس و فتح در پکن، اعلام کرد که آنها برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی به توافق رسیدند. به گزارش ایرنا از رویترز، لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، نمایندگان جنبش‌های فلسطینی فتح و حماس در پکن رایزنی کردند و بر قصد خود برای ادامه گفت وگو ... چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

ادامه

اسراییل, چین, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا, فلسطین, همبستگی

چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

وزارت خارجه چین جنایات رخ داده در بیمارستان الشفا را شوکه کننده خواند و آن را محکوم کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ توحش اسراییل در نوار غزه به حدی رسیده است که دیگر تل آویو در مجامع بین‌المللی آبرویی ندارد و تمامی کشور‌ها اگر این رژیم را محکوم نمی‌کنند، دستکم دیگر خبری از حمایت از ... چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

ادامه

اسراییل, تحلیل, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صهیونیسم, فلسطین

حمایت چین از وحدت گروه‌های فلسطینی

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در رابطه با سفر نمایندگان حماس و فتح به پکن، اظهار داشت: از آشتی و وحدت میان گروه‌های فلسطینی حمایت خواهیم کرد. به گزارش شنبه ایرنا از تارنمای خبری وزارت امور خارجه چین، وانگ ونبینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین در رابطه با سفر نمایندگان جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و ... حمایت چین از وحدت گروه‌های فلسطینی

ادامه

آمریکا, اشغالگری, جهان, چین, خبر, سازمان آزادی‌یخش فلسطین, سازمان ملل, صلح, فلسطین

گوترش؛ برای مقابله با ویروس کرونا خواستار چشم پوشی از تحریم‌های اعمال شده هستم

دبیرکل سازمان ملل خواستار برداشته شدن تحریم‌های بین‌المللی و یکجانبه‌ی آمریکا در سراسر جهان شد و گفت که این اقدام دولت آمریکا سلامتی میلیون‌ها نفر را در جهان در معرض خطر قرار داده است و موجب تضعیف تلاش‌های جهانی برای مهار ویروس کرونا و جلوگیری از گسترش هرچه بیشتر آن شده است.

 

سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید کرد که او همچنان خواستار لغو تحریم‌های یکجانبه‌ی دولت آمریکا علیه ایران به منظور مبارزه با ویروس همه‌گیر کرونا است.

 

به گزارش پایگاه خبری اینرسیتی پرس آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار برداشته شدن تحریم‌های بین‌المللی و یکجانبه‌ی آمریکا در سراسر جهان شد و گفت که این اقدام دولت آمریکا سلامتی میلیون‌ها نفر را در جهان در معرض خطر قرار داده است و موجب تضعیف تلاش‌های جهانی برای مهار ویروس کرونا و جلوگیری از گسترش هرچه بیشتر آن شده است.

 

درخواست لغو تحریم‌ها توسط آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد نشان‌دهنده‌ی وجود نگرانی‌های گسترده در خصوص این که تحریم‌ها مانع اجرای اقدامات مقابله‌ای مؤثر می‌شود، است که مانع تلاش مؤثر کشورهای تحریم شده نظیر کوبا، ایران، کره شمالی، ونزوئلا و زیمبابوه در نبرد با ویروس همه‌گیر کرونا و افزایش چشمگیر شمار مبتلایان و قربانیان در این کشورها شده است.

 

وی هم‌چنین گفت: «من برای مقابله با ویروس کرونا خواستار چشم پوشی از تحریم‌های اعمال شده هستم و تا از دسترسی این کشورها به مواد غذایی، مواد اولیه ضروری سلامت و تجهیزات پزشکی اطمینان حاصل شود.»

 

پیش از این روسیه از ایالات متحده آمریکا خواسته بود که بدون معطلی تحریم‌های یکجانبه‌ی خود علیه ایران را لغو کند تا مانع رسیدن کمک‌های بشردوستانه و مقابله مؤثر دولت ایران با ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر این ویروس نشوند.

 

گوترش هم‌چنین گفت که در این زمان مهم، به خاطر بهداشت جهانی و به منظور حمایت از حقوق انسانی و حفظ ارزش زندگی میلیون‌ها انسان در کشورهای تحریم شده، می‌بایست این تحریم‌ها به حالت تعلیق درآید و یا کاهش داده شوند.

اعتمادآنلاین

واکنش مدیرکل سازمان بهداشت جهانی به اقدام آمریکا علیه این سازمان بین‌المللی

مدیرکل سازمان بهداشت جهانی در واکنش به اقدام اخیر دولت آمریکا در قطع بودجه این سازمان بین‌المللی، ضمن ابراز تأسف از این اقدام نابهنگام تأکید کرد که همکاری‌های بین‌المللی زیربنای همه تلاش‌ها برای غلبه بر ویروس کرونا است.

ادامه

المان, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, جهان, چین, سازمان ملل

سازمان ملل از احتمال حمله بیولوژیکی در بحبوحه همه‌گیری کرونا هشدار داد

دبیرکل سازمان ملل متحد همه‌گیری کووید-۱۹ را تهدیدی برای حفظ صلح و امنیت بین‌الملل دانست و نسبت به احتمال حمله بیولوژیکی در شرایط ضعف و درگیری این بیماری هشدار داد.

ادامه

تروریسم, جهان, حقوق بشر, خبر, زنان, سازمان ملل, سیاست جهانی

انتقاد ضمنی گوترش از ترامپ و درخواست برای اتحاد در مقابله با کرونا

دبیرکل سازمان ملل در انتقادی ضمنی از رئیس جمهوری آمریکا که اتهاماتی را متوجه سازمان جهانی بهداشت کرده بود، دعوت به اتحاد کرده و گفته است، هنوز زمان عبرت گرفتن از عملکرد سازمان جهانی بهداشت در مقابله با ویروس کووید- ۱۹ نرسیده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, حقوق بشر, سازمان ملل, شرق آسیا

سازمان جهانی بهداشت در پاسخ به آمریکا، از مناسبات این نهاد سازمان ملل با چین دفاع کرد

سازمان جهانی بهداشت که مقر آن در ژنو است، اتهام‌زنی‌های آمریکا به این نهاد مبنی بر برخورداری از رویکرد «چین‌محوری» را رد کرد.

ادامه

اروپا, اسپانیا, امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, حقوق حیوانات, خبر, سازمان ملل