بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

در سال گذشته وضع معیشت اکثر مردم کشور، یعنی طبقۀ کارگر و دیگر زحمتکشان شاغل در شهرها و روستاها و بازنشستگان، نه‌تنها بهتر نشد، بلکه بدتر هم شد. شواهد حاکی از آن است که این روند امسال نیز ادامه خواهد داشت. همهٔ وعده‌های دولت رئیسی، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، سراپا پوچ بود و اَبَربحران‌های چندوجهی ... شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

ادامه

آمریکا, استبداد, استثمار, اسلام سیاسی, اقتصادی, امپریالیسم, ایران, بانک جهانی, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, صندوق بین‌المللی پول, کارگری, معیشت, مقاله, نئولیبرالیسم

«وو تی یینگ‌چون» سرپرست دولت ویتنام شد

در پی تشدید تشدید مبارزه با فساد حزب کمونیست ویتنام که منجر به برکناری «وو ون توونگ» رئیس‌جمهوری این کشور شد، خانم «وو تی یینگ‌چون» به عنوان سرپرست دولت هانوی منصوب شد. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، در پی تشدید مبارزه با فساد در ویتنام که منجر به برکناری وو ون توونگ رئیس جمهوری ... «وو تی یینگ‌چون» سرپرست دولت ویتنام شد

ادامه

احزاب کمونیستی و کارگری, جنوب شرق آسیا, جهان, خبر, فساد, ویتنام

در مطالبهٔ افزایش دستمزد، اولویت با مبارزهٔ متحد و متشکل زحمتکشان است

به‌رغم مخالفت سرسخت وزارت کار با ترمیم مزد یک‌چهارم خط فقر زحمتکشان و ارائهٔ آمارهای رسمی ساختگی مرکز آمار، بار دیگر با تأکید فراوان روی “تورم انتظاری”، در گفتگویی با ایلنا در ۱۲ اسفندماه ۱۴۰۲ داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: “آن‌چه مبنای پیشنهاد و تصمیم ما در دولت برای افزایش حقوق و ... در مطالبهٔ افزایش دستمزد، اولویت با مبارزهٔ متحد و متشکل زحمتکشان است

ادامه

استبداد, اقتصادی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, غارتگری, فساد, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, مقاله

مبارزهٔ کارگران «ارکان‌ثالث»، «حجمی» و «روزمزد» صنعت نفت برای مزد مساوی در برابر کار مساوی

بهره‌کشی وحشیانۀ رژیم فاسد ولایی از کارگران و زحمتکشان در صنعت ملی نفت اعتصاب‌ها و اعتراض‌هایی گسترده‌ در تابستان‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ را موجب گردید که در ادامه آن‌ها در بهمن‌ماه امسال به‌اوج خود رسید. بیش از ۶۵ درصد کارگران نفت را کارگران “ارکان‌ثالث”، “حجمی”، “روزمزد” و جز این‌ها، تشکیل می‌دهند که در صنایع نفت، ... مبارزهٔ کارگران «ارکان‌ثالث»، «حجمی» و «روزمزد» صنعت نفت برای مزد مساوی در برابر کار مساوی

ادامه

امنیت شغلی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, مقاله, نفتگران

سارقان شهرداری پیمانکاران آن هستند

سردار رحیمی گفت: اغلب افرادی که اموال شهرداری را سرقت می‌کنند، پیمانکاران همان مجموعه‌ هستند.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ سردار حسین رحیمی گفت: در ۷۲ ساعت گذشته ۱۳۳ سارق در تهران دستگیر شدند که جمع کشفیات از این سارقان ۱۲۰ مورد بود.

 

او افزود: از این سارقان ۹ دستگاه خودرو و چهار دستگاه موتورسیکلت نیز کشف شده است. در بخش مواد مخدر نیز ۳۳ نفر دستگیر شدند که در مجموع سه‌کیلو و ۷۹۰ گرم انواع مواد مخدر همراه داشته اند.

 

سردار رحیمی گفت: ۱۸ نفر به دلیل تولید و توزیع مشروبات الکلی دستگیر شدند. ۸۵ لیتر انواع مشروبات الکلی از افراد تولید کننده و توزیع کننده در پایتخت کشف شده است. در بخش سلاح و مهمات نیز ۳ قبضه سلاح کشف و در این رابطه سه نفر دستگیر شدند.

 

سردار حسین رحیمی گفت: اغلب افرادی که اموال شهرداری، شرکت برق ، آب و فاضلاب و … را سرقت می‌کنند ، پیمانکاران همان مجموعه ها هستند.

 

او گفت: رده های ذی‌ربط در این سازمان ها باید نظارت دقیق تری بر آنها داشته باشند. این سارقان کارشان نصب نرده های شهرداری هستند که به مدت یک هفته است که نرده های نصب شده را سرقت می‌کردند.

 

به گفته او شهرداری تهران نظارتی بر پیمانکاران خود ندارد.

مردم زلزله‌زده افغانستان اکنون به‌پول سرقت‌شده خود توسط آمریکا نیاز دارند

حکومت موقت افغانستان اعلام کرده شمار تلفات زلزله هفته گذشته که در ۲۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده، به ۱۵۰۰ نفر رسیده است.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, حقوق بشر, شرق آسیا, فساد

نماینده میانه؛ آقای رئیسی چه زمانی بساط این بیت‌المال‌خواری‌ها جمع می‌شود؟

نماینده مردم میانه در مجلس گفت: آقای رئیس‌جمهور آیا این فسادها با این حجم عظیم بالاخره نقطه پایانی دارد یا خیر؟ آیا باید نظام اداری، اقتصادی، بانکی و گمرکی ما تا این حد مستعد سوءاستفاده و فساد و بیت‌المال‌خواری باشد؟ اگر در دولت شما هم این بیت‌المال‌خواری‌ها و خبرهای تکان‌دهنده پایان نپذیرد پس چه زمانی ... نماینده میانه؛ آقای رئیسی چه زمانی بساط این بیت‌المال‌خواری‌ها جمع می‌شود؟

ادامه

اقتصادی, ایران, حقوق بشر, خبر, فساد, گزارش