بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. به گزارش ایسنا، آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ... آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

فیصل مقداد: “رؤیاهای شیطانی” اردوغان محقق نخواهد شد

وزیر خارجه سوریه تأکید کرد که اقدامات دولت ترکیه نمونه آشکار خوار شمردن ارزش‌های اخلاقی و قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل است.

 

به گزارش ایسنا، فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: وجود ترکیه در سوریه نوعی اشغالگری است. اقدامات ترکیه در سال‌های گذشته نمونه آشکار خوار شمردن ارزش‌های اخلاقی و قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل است.

 

وی درباره تهدیدات ترکیه برای آغاز یک عملیات نظامی در شمال سوریه گفت: اگر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به لجبازی برای تحقق اهداف خود به ضرر ملت سوریه ادامه بدهد وضعیت شمال سوریه به فاجعه نزدیک می‌شود. این یک فاجعه است به این دلیل که اقدامات اردوغان پاکسازی نژادی و ایجاد شهرک‌های جدید در شمال سوریه است.

 

مقداد درباره سرانجام اهداف ترکیه گفت: این رؤیاهای شیطانی ترکیه محقق نخواهد شد چراکه ملت سوریه در مقابله با این خطرات متحد هستند. کسی که مجوزی برای حملات ترکیه و غرب به سوریه پیدا می‌کند باید دست از این کار بردارد و به وجدان خود رجوع کند. سیاست ترک‌سازی نظام اردوغان در مناطق حومه شمالی سوریه جدید نیست بلکه ادامه میراث عثمانی است.

 

وی گفت: اشغالگران ترکیه محصولات کشاورزی سوریه را سرقت کرده و درخت‌های زیتون را به بهانه بازگشایی جاده‌ها قطع کردند. همچنین آب را سرقت کردند. اشغالگری آمریکا و ترکیه در خاک سوریه و اقدامات اشغالگران ترکیه در شمال و شمال شرق سوریه و حمایت از تروریست‌ها نقض حاکمیت سوریه و قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت است.

سیگنال مصری‌ها به ایران: به هیچ ائتلافی علیه ایران نمی‌پیوندیم

در پی موج سازی رسانه ای در خصوص ایجاد تشکیلاتی موسوم به ناتوی عربی در منطقه، یک رسانه عربی امروز سه شنبه، نوشت: گروهی از سران سیاسی و نظامی مصر اعلام کرده اند که با هرگونه ایده مشارکت قاهره در ائتلاف نظامی علیه ایران مخالف هستند.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, تحلیل, جهان, خاورمیانه, قطر, گزارش, لبنان, مصر, ناتو

دبیرکل سازمان ملل بر ضرورت رفع تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران تاکید کرد

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد در سیزدهمین گزارش خود از اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت بر ضرورت رفع تحریم های هسته ای یکجانبه آمریکا علیه ایران و بهره مندی ایران از مزایای اقتصادی برجام تاکید کرد.

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحریم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, گزارش, مذاکرات اتمی

فلسطین: جنایات اسرائیل با حمایت آمریکا انجام می‌شود

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین، حمایت‌های آمریکا از اسرائیل در آستانه سفر رئیس جمهور این کشور به منطقه که قرار است در اواسط ماه ژوئیه آینده انجام شود را به باد انتقاد گرفت.

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

جرمی کوربین: تأسیس عربستان اختراع انگلیس بود

رئیس سابق حزب کارگر انگلیس اعلام کرد که عربستان و انگلیس روابط اقتصادی، سیاسی و نظامی بسیار مستحکمی دارند و مسئله به شکل مستقیم به تأسیس عربستان برمی‌گردد که در آغاز اختراع انگلیس بود.

ادامه

استعمار, امپریالیسم, انگلستان, تاریخ, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, عربستان سعودی, یمن