نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، رهبران اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد و گفت که آنها باید استعفا دهد زیرا همه پروژه‌های کلیدی خود را به شکست کشانده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، اوربان در یک کنفرانس مطبوعاتی، که ویدئو آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت:” اکنون رهبران اتحادیه اروپا ... نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خبر, فساد, مجارستان

مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

به‌رغم نرخ‌های تورم‌ بالای ۵۰ درصد، با تعیین افزایش مزد و مستمری ۲۰ درصدی در لایحه بودجه‌ها، رئیسی و نمایندگان مجلسِ یکدستِ یازدهم یورش وحشیانه‌ای برای آزادسازی مزد و مستمری کارگران و بازنشستگان را به‌پیش برده‌اند. با تشدید بهره‌کشی از زحمتکشان و پیش‌بُرد اقتصاد نولیبرالی هدف رئیس‌جمهور برگزیدهٔ خامنه‌ای هماهنگ کردن بیش از پیش اقتصاد ... مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

ادامه

امپریالیسم, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, سازمان جهانی کار, عدالت اجتماعی, غارتگری, فساد, فقر, کارگری, معیشت, نئولیبرالیسم

ایاد علاوی: آمریکا عراق را ویران کرد/ اسرائیل یک توطئه علیه منطقه است

نخست وزیر پیشین عراق تأکید کرد آمریکا با اشغال این کشور و تصمیماتی که بعدا درباره موسسات دولتی گرفت، عراق را ویران کرد. به گزارش ایسنا، ایاد علاوی، نخست وزیر پیشین عراق گفت: آمریکا با اشغال عراق و نحوه سرنگونی صدام و تصمیماتی که درباره موسسات دولتی گرفت، عراق را ویران کرد. واشنگتن مسؤول بسیاری ... ایاد علاوی: آمریکا عراق را ویران کرد/ اسرائیل یک توطئه علیه منطقه است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اشغالگری, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, عراق, فساد

خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

خبرگزاری فرانسه با اشاره به تشدید بحران سیاسی برای کابینه بنیامین نتانیاهو در پی تظاهرات بی‌وقفه معترضان در داخل اراضی اشغالی برای مطالبه استعفای او پیش‌بینی کرد که روزهای این نخست وزیر اسرائیل به شماره افتاده است. به گزارش ایسنا، این خبرگزاری فرانسوی در تحلیل خود با اشاره به تظاهرات هزاران معترض در سرزمین‌های اشغالی ... خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, زنان, فساد, فلسطین, کودکان, گزارش

بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

ادامه بحران سیاسی در انگلیس؛ شمار مقامات مستعفی دولت به ۱۷ نفر رسید

در ادامه موج استعفا در دولت انگلیس، هفت مقام ارشد دیگر این کشور نیز کناره‌گیری کردند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، ساعاتی پس از استعفای ۱۰ مقام دولت انگلیس، هفت مقام ارشد دیگر این کشور نیز از مقام خود کناره‌گیری کردند.

 

به نوشته روزنامه « گاردین»، «لورا ترات» دستیار پارلمانی وزیر حمل و نقل ظهر چهارشنبه به وقت تهران در بیانیه‌ای با اعلام استعفای خود نوشت: «من از سمت خود به‌عنوان دستیار خصوصی پارلمانی در وزارت حمل و نقل، استعفا کردم».

 

او درباره علت استعفای خود نوشت: «اعتماد به سیاست‌ها واجد بیشترین اهمیت بوده و همواره خواهد بود اما متأسفانه در ماه‌های اخیر این اعتماد از بین رفته است».

 

از سوی دیگر به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «ویل کوئینس» وزیر امور خانواده و کودکان در دولت انگلیس نیز روز چهارشنبه استعفای خود را اعلام کرد.

 

کوئینس نامه کناره‌گیری خود را که به «بوریس جانسون» تحویل داده در حساب شخصی توئیتر نیز منتشر کرد. در این نامه آمده است: «بابت ملاقاتی که دیروز با شما داشتم و عذرخواهی صمیمانه شما بابت گزارشی که از شما دریافت کرده حالا مشخص شده دقیق نبوده‌اند، تشکر می‌کنم».

 

اندکی بعد، «رابین واکر» وزیر امور مدارس انگلیس در نامه استعفای خود نوشت: «متأسفانه وقایع روزهای اخیر برایم روشن ساخت که حزب بزرگ ما که تمام عمرم برایش تبلیغ کرده‌ام از مأموریت اصلی خود منحرف شده است».

 

بعد از ظهر روز چهارشنبه به وقت تهران نیز «جان گلن» وزیر خدمات مالی و «فلیسیتی بوچان» دستیار پارلمانی وزیر تجارت کناره‌گیری از مقام خود را اعلام کردند.

 

علاوه بر این، «ویکتوریا اتکینز» معاون وزیر کشور و «جو چرچیل» وزیر محیط زیست دولت انگلیس نیز روز چهارشنبه استعفای خود را اعلام کردند.

 

این هفت استعفا پس از آن صورت گرفته که سه‌شنبه شب نیز ده مقام دولت انگلیس از مقام خود کناره‌گیری کردند. در این میان اسامی «ریشی سوناک» وزیر خزانه‌داری، «ساجد جاوید» وزیر بهداشت، ۴ دستیار پارلمانی وزیر، دو نماینده تجاری، معاون رئیس حزب محافظه‌کار در امور جوانان و معاون دادستان کل دیده می‌شوند.

 

از میان رقبای دولت، «کر استارمر» رهبر حزب کارگر انگلیس در بیانیه تندی نوشت: «حزب محافظه‌کار مفسد است و تغییر یک فرد کاری را درست نخواهد کرد. فقط تغییر واقعی دولت می‌تواند شروع تازه‌ای که بریتانیا لازم دارد را به آن اعطا کند».

 

«نیکولا استورجن» رهبر حزب ملی اسکاتلند نیز در پیام مشابهی گفت، این مقامات دولتی زمانی که جانسون به مردم دروغ می‌گفت استعفا نکردند و زمانی از مقام خود کناره‌گیری کردند که جانسون به خود آن‌ها دروغ گفت. بنابراین «تمام این جعبه گندیده باید دور انداخته شود».

 

این موج استعفا در دولت پس از آن صورت گرفت که جانسون اقرار کرد توضیحات «کریستوفر پینچر» درباره اتهام جنسی علیه وی را شنیده و برایش متقاعد کننده بوده است. این در حالی است که جانسون پیش‌تر گفته بود هنگامی که مقام پینچر را به معاون ناظم پالمان ارتقا داده بود از اتهامات علیه وی هیچ اطلاعی نداشته است.

 

پینچر بعد از افشاگری‌ها درباره تجاوز جنسی به دو نفر از سمتش کنار رفت. او در نامه‌ای به جانسون به او گفت که در شب میهمانی بیش از حد مشروب خورده بوده و «خودش و دیگران را» شرمسار کرده است.

 

دولت انگلیس از زمان روی کار آمدن جانسون با رسوایی‌های متعددی مواجه شده‌اند. پیش از این نیز مهمانی‌ها و مراسم می‌گساری متعدد اعضای دولت جانسون در زمان اوج اعمال محدودیت‌های کرونایی در این کشور جنجالی شده بود که به رسوایی «پارتی گیت» معروف شد.

 

در آن زمان نیز جانسون در دروغ دیگری مدعی شد که خبر نداشته با حضور در این مهمانی‌ها، قوانین دولت خودش در قبال کرونا را نقض کرده است. در همین راستا کمیته منتخب مجلس عوام انگلیس، دستور  داد اسنادی که تا کنون درباره رسوایی پارتی گیت به‌دست آمده، شامل بیش از سیصد عکس و پانصد سند، برای این تحقیقات مورد استفاده قرار گیرند.

 

با این حال در نهایت کمیته اعضای حزب محافظه‌کار در پارلمان انگلیس موسوم به کمیته ۱۹۲۲، اعلام کرد که رأی عدم اعتماد به «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس با ۲۱۱ رأی مخالف و ۱۴۸ رأی موافق، شکست خورده است.

مردم زلزله‌زده افغانستان اکنون به‌پول سرقت‌شده خود توسط آمریکا نیاز دارند

حکومت موقت افغانستان اعلام کرده شمار تلفات زلزله هفته گذشته که در ۲۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده، به ۱۵۰۰ نفر رسیده است.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, حقوق بشر, شرق آسیا, فساد

نماینده میانه؛ آقای رئیسی چه زمانی بساط این بیت‌المال‌خواری‌ها جمع می‌شود؟

نماینده مردم میانه در مجلس گفت: آقای رئیس‌جمهور آیا این فسادها با این حجم عظیم بالاخره نقطه پایانی دارد یا خیر؟ آیا باید نظام اداری، اقتصادی، بانکی و گمرکی ما تا این حد مستعد سوءاستفاده و فساد و بیت‌المال‌خواری باشد؟ اگر در دولت شما هم این بیت‌المال‌خواری‌ها و خبرهای تکان‌دهنده پایان نپذیرد پس چه زمانی ... نماینده میانه؛ آقای رئیسی چه زمانی بساط این بیت‌المال‌خواری‌ها جمع می‌شود؟

ادامه

اقتصادی, ایران, حقوق بشر, خبر, فساد, گزارش