نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، رهبران اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد و گفت که آنها باید استعفا دهد زیرا همه پروژه‌های کلیدی خود را به شکست کشانده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، اوربان در یک کنفرانس مطبوعاتی، که ویدئو آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت:” اکنون رهبران اتحادیه اروپا ... نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خبر, فساد, مجارستان

مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

به‌رغم نرخ‌های تورم‌ بالای ۵۰ درصد، با تعیین افزایش مزد و مستمری ۲۰ درصدی در لایحه بودجه‌ها، رئیسی و نمایندگان مجلسِ یکدستِ یازدهم یورش وحشیانه‌ای برای آزادسازی مزد و مستمری کارگران و بازنشستگان را به‌پیش برده‌اند. با تشدید بهره‌کشی از زحمتکشان و پیش‌بُرد اقتصاد نولیبرالی هدف رئیس‌جمهور برگزیدهٔ خامنه‌ای هماهنگ کردن بیش از پیش اقتصاد ... مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

ادامه

امپریالیسم, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, سازمان جهانی کار, عدالت اجتماعی, غارتگری, فساد, فقر, کارگری, معیشت, نئولیبرالیسم

ایاد علاوی: آمریکا عراق را ویران کرد/ اسرائیل یک توطئه علیه منطقه است

نخست وزیر پیشین عراق تأکید کرد آمریکا با اشغال این کشور و تصمیماتی که بعدا درباره موسسات دولتی گرفت، عراق را ویران کرد. به گزارش ایسنا، ایاد علاوی، نخست وزیر پیشین عراق گفت: آمریکا با اشغال عراق و نحوه سرنگونی صدام و تصمیماتی که درباره موسسات دولتی گرفت، عراق را ویران کرد. واشنگتن مسؤول بسیاری ... ایاد علاوی: آمریکا عراق را ویران کرد/ اسرائیل یک توطئه علیه منطقه است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اشغالگری, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, عراق, فساد

خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

خبرگزاری فرانسه با اشاره به تشدید بحران سیاسی برای کابینه بنیامین نتانیاهو در پی تظاهرات بی‌وقفه معترضان در داخل اراضی اشغالی برای مطالبه استعفای او پیش‌بینی کرد که روزهای این نخست وزیر اسرائیل به شماره افتاده است. به گزارش ایسنا، این خبرگزاری فرانسوی در تحلیل خود با اشاره به تظاهرات هزاران معترض در سرزمین‌های اشغالی ... خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, زنان, فساد, فلسطین, کودکان, گزارش

بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

مردم زلزله‌زده افغانستان اکنون به‌پول سرقت‌شده خود توسط آمریکا نیاز دارند

حکومت موقت افغانستان اعلام کرده شمار تلفات زلزله هفته گذشته که در ۲۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده، به ۱۵۰۰ نفر رسیده است.

 

به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ در این لحظات حساس و دشوار، نخستین محموله کمکی چین دوشنبه وارد فرودگاه کابل و به مقامات مربوطه تحویل داده شد. البته مابقی کمکهای چین نیز بعدا با شش فروند هواپیمای چینی به افغانستان منتقل می‌شود.

 

۸ هزار تن غله‌ای که چین قول اهدای آن را داده بود نیز همگی به افغانستان تحویل داده شده است.

 

با آنکه شاید به خاطر این خبر کمی خیالمان برای وضعیت انسانی زلزله زدگان افغانستان راحت‌تر شود، اما نباید فراموش کنیم که میلیاردها دلار پول افغانستان هنوز در دست آمریکاست. این پول که قاعدتا متعلق به مردم افغانستان است، اگر به آنها پس داده می‌شد، می‌توانست به رفع مشکلات کنونی آنها کمک کند.

 

البته چین و دیگر کشورهای در نشست شورای امنیت از آمریکا خواسته‌اند تا این پول را به افغانستان زلزله‌زده بازگرداند. اما با توجه به برخورد سرد آمریکا به خواسته‌های مشابه در گذشته و وضعیت بد تورم کنونی در آمریکا، ما هم نباید انتظار بیش از حد از آن داشته باشیم. بنا بر این باید فقط بگوییم فعلا کمک‌های جامعه جهانی برای افغانستان اهمیت زیادی دارد.

 

دقیقا در همین شرایط است که نخستین محموله کمکی چین وارد افغانستان شد. سرپرست وزارت بلایای طبیعی طالبان در مراسم تحویل این کمک‌ها، آنها را از واجب‌ترین ملزومات زلزله زدگان خواند.

 

آمریکا به بهانه «پرداخت غرامت به قربانیان حادثه ۱۱ سپتامبر» میلیاردها دلار پول مردم افغانستان را مسدود کرده است. واقعیت این است که آمریکا برای غارت پول دیگران، بهانه‌تراشی می‌کند در حالی که ماهیت این کار همان غارت و سرقت است.

 

اما حالا در مقابل کمک به زلزله زدگان که جزو خالص ترین امور انسانی و حقوق بشری است، بهانه‌تراشی فوق بسیار ضدانسانی و غیراخلاقی‌تر از همیشه به نظر می‌رسد. این پول که از آنِ مردم افغانستان است و مردم افغانستان حالا به آن نیاز دارند، چرا باید برای پرداخت غرامت به مثلا قربانیان حادثه ۱۱ سپتامبر هزینه شود؟ مگر این طور نیست که وضعیت کنونی زلزله زدگان افغانستان باید بیشتر مورد توجه آمریکا که خود را مدافع حقوق بشر معرفی می‌کند، قرار گیرد؟

نماینده میانه؛ آقای رئیسی چه زمانی بساط این بیت‌المال‌خواری‌ها جمع می‌شود؟

نماینده مردم میانه در مجلس گفت: آقای رئیس‌جمهور آیا این فسادها با این حجم عظیم بالاخره نقطه پایانی دارد یا خیر؟ آیا باید نظام اداری، اقتصادی، بانکی و گمرکی ما تا این حد مستعد سوءاستفاده و فساد و بیت‌المال‌خواری باشد؟ اگر در دولت شما هم این بیت‌المال‌خواری‌ها و خبرهای تکان‌دهنده پایان نپذیرد پس چه زمانی ... نماینده میانه؛ آقای رئیسی چه زمانی بساط این بیت‌المال‌خواری‌ها جمع می‌شود؟

ادامه

اقتصادی, ایران, حقوق بشر, خبر, فساد, گزارش

۶۳ میلیارد دلار یارانه پنهان در جیب کارخانه‌داران بزرگ، کمک به گسترش فاصله طبقاتی است

ارائه یارانه‌های پنهان در این سال‌ها تنها به سود قشر مرفه و کارخانه‌های عظیم بوده و باعث گسترش فاصله طبقاتی و تضعیف سبد هزینه خانوارهای کم‌درآمد و مزدبگیر شده است.  

ادامه

اختلاف طبقاتی, اقتصادی, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, عدالت اجتماعی, فساد, کارگری, گزارش