شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا: جنگ فناوری آمریکا و چین برای دنیا گران تمام می‌شود

شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا گزارش داد، ایالات متحده تلاش کرده است تا مانع از ظهور چین در به اصطلاح جنگ سرد فناوری شود که در حال تبدیل شدن به میدان جنگ تعیین کننده برای رقابت بین دو کشور است.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, دانش, مقاله

وابستگی آمریکا به فناوری “ارزان اما کارآمد” چین

روزنامه فایننشیال تایمز نوشت پهپادهای پیشرفته برای انجام ماموریت‌های تصویربرداری که وزارت دفاع آمریکا برای جایگزینی نمونه‌های چینی ساخته، بسیار گران تر و ناکارآمدتر از مدل‌های چینی از آب درآمده و نهادهای آمریکایی ترجیح می‌دهند از نمونه ارزان و درعین حال باکیفیت چینی استفاده کنند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, دانش, شرق آسیا, گزارش

رئیس‌جمهوری کوبا واکسن آبدالا با اثربخشی ۹۲.۲ درصدی را رویدادی افتخارآمیز برای این کشور و دانشمندان آن دانست

به دنبال نتایج بالینی موفقیت‌آمیز واکسن «آبدالا» و اثربخشی ۹۲.۲ درصدی، این واکسن ساخت کوبا تاییدیه استفاده اضطراری را دریافت کرده و منطقه آمریکای لاتین و کارائیب عملا به نخستین واکسن بومی برای مقابله کرونا دست یافته است.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, دانش, کوبا

ساخت داروی سرطان در روسیه

ورونیکا اسکوورتسوا، وزیر بهداشت روسیه از ساخت دارویی منحصر به فرد برای درمان سرطان در این کشور خبر داد.

 

به گزارش ایسنا از وستی، وی افزود: داروی جدید نتیجه شگفت انگیزی در درمان برای ملانوماهایی دارد که به مرحله متاستاز رسیده اند.
وزیر بهداشت روسیه گفت: آزمایشهای کلینیکی این داروی جدید با موفقیت در حال انجام است.
به گفته وی، داروی جدید ضد سرطان روسیه اثر بسیار خوبی در نابودی انواع غدد بدخیم سرطانی از خود نشان می دهد و جلوی رشد غدد گوناگون سرطانی را به خوبی می گیرد.

 

همچنین متخصصان علوم پزشکی روسیه در حال ساخت دارویی برای درمان قطعی ایدز هستند که دستاوردهای خوبی نیز به همراه داشته است.

 

روسیه به دلیل سیاست خاص خود همواره از انتشار جزئیات تحقیقات پزشکی در زمینه ساخت و درمان داروهای خاص به دلیل آنچه که احتمال کپی برداری کمپانی‌های غربی می‌خواند خودداری می‌کند.

چشم‌بند هوشمندی که بر فعالیت مغز نظارت دارد

محققان چینی موفق به طراحی و ساخت یک چشم‌بند هوشمند شدند که با استفاده از حسگرهای EEG (نوار مغزی) فعالیت‌های مغز را شناسایی کرده و قبل از اینکه فرد به خواب عمیق برود، او را از خواب بیدار می‌کند.   به گزارش دیلی میل، این فناوری هوشمند که Naptime نام دارد، از جنس فوم بوده ... چشم‌بند هوشمندی که بر فعالیت مغز نظارت دارد

ادامه

دانش

مطالعات محققان نشان می‌دهد؛ خطر سکته مغزی پس از شستشوی سر در آرایشگاه

مطالعات اخیر محققان نشان می دهد، خطر سکته مغزی در کمین افرادی است که سرهایشان را در سالن های آرایشگاه مورد شستشو قرار می دهند.   مرد ۴۵ ساله ای که پس از مراجعه به آرایشگاه و اصلاح دچار سکته مغزی شده بود، در این باره می گوید: پس از مراجعه به آرایشگاه و اصلاح ... مطالعات محققان نشان می‌دهد؛ خطر سکته مغزی پس از شستشوی سر در آرایشگاه

ادامه

جهان, دانش

زنگ خطر نیروی هوایی آمریکا به خاطر موشکهای مافوق صوت روسیه

با استناد به تحقیقات نیروی هوایی آمریکا می نویسد، آمریکا همواره از روسیه وچین در فناوری توسعه موشکهای مافوق صوت عقب می ماند.   طبق این اسناد، “چین و روسیه در حال انجام آزمایش بر روی سلاحهایی با سرعت بالا می باشند که تهدیدی برای آمریکا و حتی قاره آمریکا محسوب می شوند.”   ارتش ... زنگ خطر نیروی هوایی آمریکا به خاطر موشکهای مافوق صوت روسیه

ادامه

امریکا, چین, دانش, روسیه

چین در فناوری عالی به برتری رسیده است

بر طبق داده های سازمان جهانی مالکیت فکری سازمان ملل متحد(WIPO) در سال ۲۰۱۵ میلادی، چین ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تقاضای ثبت اختراع و حفاظت از مارک تجاری و دزاین صنعتی را به این سازمان ارسال کرد.   به گزارش اسپوتنیک: هیچ یک از کشورهای جهان و حتی آمریکا نمی‌تواند با ارسال چنین تعداد ... چین در فناوری عالی به برتری رسیده است

ادامه

جهان, چین, دانش