شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا: جنگ فناوری آمریکا و چین برای دنیا گران تمام می‌شود

شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا گزارش داد، ایالات متحده تلاش کرده است تا مانع از ظهور چین در به اصطلاح جنگ سرد فناوری شود که در حال تبدیل شدن به میدان جنگ تعیین کننده برای رقابت بین دو کشور است.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, دانش, مقاله

وابستگی آمریکا به فناوری “ارزان اما کارآمد” چین

روزنامه فایننشیال تایمز نوشت پهپادهای پیشرفته برای انجام ماموریت‌های تصویربرداری که وزارت دفاع آمریکا برای جایگزینی نمونه‌های چینی ساخته، بسیار گران تر و ناکارآمدتر از مدل‌های چینی از آب درآمده و نهادهای آمریکایی ترجیح می‌دهند از نمونه ارزان و درعین حال باکیفیت چینی استفاده کنند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, دانش, شرق آسیا, گزارش

رئیس‌جمهوری کوبا واکسن آبدالا با اثربخشی ۹۲.۲ درصدی را رویدادی افتخارآمیز برای این کشور و دانشمندان آن دانست

به دنبال نتایج بالینی موفقیت‌آمیز واکسن «آبدالا» و اثربخشی ۹۲.۲ درصدی، این واکسن ساخت کوبا تاییدیه استفاده اضطراری را دریافت کرده و منطقه آمریکای لاتین و کارائیب عملا به نخستین واکسن بومی برای مقابله کرونا دست یافته است.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, دانش, کوبا

مطالعات محققان نشان می‌دهد؛ خطر سکته مغزی پس از شستشوی سر در آرایشگاه

مطالعات اخیر محققان نشان می دهد، خطر سکته مغزی در کمین افرادی است که سرهایشان را در سالن های آرایشگاه مورد شستشو قرار می دهند.

 
مرد ۴۵ ساله ای که پس از مراجعه به آرایشگاه و اصلاح دچار سکته مغزی شده بود، در این باره می گوید: پس از مراجعه به آرایشگاه و اصلاح با سردردهای دائمی دست و پنجه نرم می کردم و پس از مراجعه به پزشک از وجود لخته های خونی در مغزم آگاه شدم.

 

پزشکان درباره چگونگی بروز این بیماری در این شخص می گویند : سندرومی که وی به آن مبتلا شده پس از مراجعه به سالن های زیبایی ظاهر شده و باعث ایجاد لخته های خونی در مغز می شود. این سندروم، سندرومی نادر اما خطرناک است و زمانی بروز می کند که شخص سر خود را برای شست و شو به عقب خم می کند. در سالن های زیبایی و آرایشگاه ها برای شست و شوی سر جهت کوتاه کردن مو یا رنگ کردن در ابتدا به شست و شوی موها می پردازند. به همین دلیل شخص باید سر خود را در محل روشویی که دارای شکل خاصی است و سر برای شست و شو باید به عقب خم شود، قرار دهد و قسمت پشت گردن باید کاملا روی لبه روشویی قرار گیرد.

 

محققان مرکز بیمارستان ملی اعصاب و جراحی اعصاب در لندن معتقدند، این سندروم زمانی بروز می کند که شخص باید برای شست و شوی موهایش، گردن خود را به سمت عقب کشانده و در نتیجه باعث پاره شدن عروق اصلی گردن و بروز لخته های خونی می شود که خون رسانی به مغز را با مشکل مواجه می کند.

 

محققان معتقدند تعداد افرادی که به این سندروم مبتلا می شوند بسیار محدود هستند اما این سندروم در نوع خود قابل توجه است. محققان از این سندروم با عنوان beauty parlour syndrome یاد می کنند که برای اولین بار در سال ۱۹۹۳ میلادی توسط پزشک امریکایی با نام Michael Weintraub استفاده شد. این سندروم پس از مشاهده در موارد جداگانه و بین زنان ۵۴-۸۴ ساله ای شناسایی شده بود که به سالن های زیبایی مراجعه کرده بودند.

مهر

زنگ خطر نیروی هوایی آمریکا به خاطر موشکهای مافوق صوت روسیه

با استناد به تحقیقات نیروی هوایی آمریکا می نویسد، آمریکا همواره از روسیه وچین در فناوری توسعه موشکهای مافوق صوت عقب می ماند.   طبق این اسناد، “چین و روسیه در حال انجام آزمایش بر روی سلاحهایی با سرعت بالا می باشند که تهدیدی برای آمریکا و حتی قاره آمریکا محسوب می شوند.”   ارتش ... زنگ خطر نیروی هوایی آمریکا به خاطر موشکهای مافوق صوت روسیه

ادامه

امریکا, چین, دانش, روسیه

چین در فناوری عالی به برتری رسیده است

بر طبق داده های سازمان جهانی مالکیت فکری سازمان ملل متحد(WIPO) در سال ۲۰۱۵ میلادی، چین ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تقاضای ثبت اختراع و حفاظت از مارک تجاری و دزاین صنعتی را به این سازمان ارسال کرد.   به گزارش اسپوتنیک: هیچ یک از کشورهای جهان و حتی آمریکا نمی‌تواند با ارسال چنین تعداد ... چین در فناوری عالی به برتری رسیده است

ادامه

جهان, چین, دانش

دانشمندان روسیه مغز مصنوعی ساختند!

دانشمندان آکادمی علوم پزشکی نیژنی نوگراد روسیه موفق به ساخت بافت‌های مغز در شرایط آزمایشگاهی شدند. به گزارش ایسنا از نووستی، ایرینا موخینا رئیس گروه تحقیقاتی روسیه گفت: برای ساخت مغز مصنوعی از زیست ماده ای استفاده شده که از موش‌ها بدست آمده است. وی افزود: اجزا جمع آوری شده در یک لوله آزمایشگاهی ویژه ... دانشمندان روسیه مغز مصنوعی ساختند!

ادامه

خبر, دانش

پروژه مشترک چین و روسیه: قاتل ماهواره های فضایی!

روسیه و چین در حال فعالیت مشترک بر روی ساخت جنگ افزاری برای نابودی ماهواره های فضایی دشمن هستند.   به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه نشنال اینترست، هم در کشور روسیه و هم در چین، سامانه ضد ماهواره دفاع از زمین، هوا و مستقر در فضا ساخته می شود.   این سامانه دفاعی ... پروژه مشترک چین و روسیه: قاتل ماهواره های فضایی!

ادامه

دانش