نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، رهبران اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد و گفت که آنها باید استعفا دهد زیرا همه پروژه‌های کلیدی خود را به شکست کشانده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، اوربان در یک کنفرانس مطبوعاتی، که ویدئو آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت:” اکنون رهبران اتحادیه اروپا ... نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خبر, فساد, مجارستان

مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

به‌رغم نرخ‌های تورم‌ بالای ۵۰ درصد، با تعیین افزایش مزد و مستمری ۲۰ درصدی در لایحه بودجه‌ها، رئیسی و نمایندگان مجلسِ یکدستِ یازدهم یورش وحشیانه‌ای برای آزادسازی مزد و مستمری کارگران و بازنشستگان را به‌پیش برده‌اند. با تشدید بهره‌کشی از زحمتکشان و پیش‌بُرد اقتصاد نولیبرالی هدف رئیس‌جمهور برگزیدهٔ خامنه‌ای هماهنگ کردن بیش از پیش اقتصاد ... مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

ادامه

امپریالیسم, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, سازمان جهانی کار, عدالت اجتماعی, غارتگری, فساد, فقر, کارگری, معیشت, نئولیبرالیسم

ایاد علاوی: آمریکا عراق را ویران کرد/ اسرائیل یک توطئه علیه منطقه است

نخست وزیر پیشین عراق تأکید کرد آمریکا با اشغال این کشور و تصمیماتی که بعدا درباره موسسات دولتی گرفت، عراق را ویران کرد. به گزارش ایسنا، ایاد علاوی، نخست وزیر پیشین عراق گفت: آمریکا با اشغال عراق و نحوه سرنگونی صدام و تصمیماتی که درباره موسسات دولتی گرفت، عراق را ویران کرد. واشنگتن مسؤول بسیاری ... ایاد علاوی: آمریکا عراق را ویران کرد/ اسرائیل یک توطئه علیه منطقه است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اشغالگری, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, عراق, فساد

خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

خبرگزاری فرانسه با اشاره به تشدید بحران سیاسی برای کابینه بنیامین نتانیاهو در پی تظاهرات بی‌وقفه معترضان در داخل اراضی اشغالی برای مطالبه استعفای او پیش‌بینی کرد که روزهای این نخست وزیر اسرائیل به شماره افتاده است. به گزارش ایسنا، این خبرگزاری فرانسوی در تحلیل خود با اشاره به تظاهرات هزاران معترض در سرزمین‌های اشغالی ... خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, زنان, فساد, فلسطین, کودکان, گزارش

بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

زاکانی در ارومیه: افراد وابسته به دولت یازدهم پولهایی بدتر از زنجانی جابجا کرده‌اند

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: افراد وابسته به دولت یازدهم در طول دوره استقرار خود پول‌هایی بدتر از پول بابک زنجانی جابجا کرده است.

 
به گزارش مهر، علیرضا زاکانی ظهر یکشنبه در همایش گرامیداشت سالروز ۹ دی تحت عنوان همایش «از فتنه تا برجام» در ارومیه اظهارداشت: این افراد در معاملات نفتی در هر بشکه هشت دلار تخفیف داده اند که به مراتب بدتر از پول های بابک زنجانی است.

 

وی ادامه داد: ۱۰ برابر حکایت بابک زنجانی را برخی مرتکب می‌شوند و به ازای هر بشکه نفت تخفیف داده و مابه‌التفاوت را نورچشمی‌ها می‌برند و می‌خورند، الان در جمهوری اسلامی مدیرانی هستند که چند هزار میلیارد پول دارند کسانی که نه خودشان، نه پدر و مادرشان داشته و نه چنین ثروت‌هایی به آنها ارث رسیده ولی چون مدام مسئولیت داشته‌اند به اینجا رسیده‌اند.

 

زاکانی تاکید کرد: عده‌ای از مطالباتی چون لزوم خیزش علیه رانت و فساد ناراحت می‌شوند چرا که می‌بینند با مستندات در دادگاه حرف می‌زنیم این در حالی است که باید در این خصوص شفاف سازی های لازم صورت گیرد.

 

وی در ادامه به موضوع برجام اشاره کرد و عنوان کرد: یکی از انتقادهای وارده به موضوع برجام عدم شفافیت آن است در این دولت حتی برای خود دولتمردان و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای خیلی از اسناد و موارد محرمانه بود در حالی که شعار می‌دهند «دانستن حق مردم است».

 

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: پیش‌تر در کمیسیون برجام از یکی از وزرا سؤال شد که آیا از ابعاد و زوایای برجام آگاهی کامل دارید ‌که وی گفت ما اصلاً اطلاع چندانی از برجام نداریم چون اطلاعات کافی داده نمی‌شود.

 

وی گفت: اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای هفت نفر بود که در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس از آنها برخی موارد سوال شد عنوان کردند که ما چیزی نمی‌دانیم و کار را فقط دو یا سه نفر جلو می‌برند و برخی اسناد است که آنها را حتی ندیده‌ایم.

 

زاکانی اظهارداشت: قضاوت با خودتان باشد که این افراد قرار بود امانت ملی یک جمعیت ۸۰ میلیون نفری و مستضعفان عالم را به دست بگیرند و مسیری بروند که در آن عزت و اقتدار کشورمان تضمین شده و تحریم‌ها رفع شود.

 

وی در تشریح ابعاد دیگر برجام افزود: اساساً اصل موضوع FATF توسط یکی از جاسوسان لو رفت در حالیکه تا لحظه فاش شدن این موضوع حتی هیچ کدام از اعضای دولت به ویژه شخص وزیر اقتصاد از آن اطلاع لازم را نداشت.

دبیرکل سازمان ملل به فساد مالی متهم شد!

در شرایطی که گفته می شود «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد خود را برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری آینده کره جنوبی آماده می کند، وی به فساد مالی متهم شده است.   به گزارش ایرنا اتهام به «بان» را یک نشریه محلی به نام «سیسا» در کره جنوبی مطرح کرده است و ... دبیرکل سازمان ملل به فساد مالی متهم شد!

ادامه

جهان, خبر, شرق آسیا, کره جنوبی

در ادامه بحران کره جنوبی: احتمال حمله به دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی

به گزارش خبرگزاری رویترز، دادستان ویژه کره جنوبی در امر تحقیقات فساد «پارک گئون های» از احتمال حمله به دفتر ریاست جمهوری خبر داد.   تحقیقات در این ر ابطه که پارک گئون های، رئیس جمهور در آستانه برکناری کره جنوبی، به همراه دوست خود «چوی سون سیل» شرکت های بزرگ کره ای را مجبور ... در ادامه بحران کره جنوبی: احتمال حمله به دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی

ادامه

جهان, خبر, شرق آسیا, فساد, کره جنوبی

حکم اعدام بابک زنجانی در مسیر اجرا !

تسنیم نوشت: پرونده بابک زنجانی متهم اصلی پرونده نفتی که پیشتر حکم اعدامش در دیوان عالی کشور تأیید شده، به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب بازگشته است تا روند اجرای حکم را طی کند.   ۱۱ مهر سال ۹۴ بود که پس از گذشت نزدیک به دو سال از بازداشت بابک زنجانی معروف به میلیاردر نفتی ... حکم اعدام بابک زنجانی در مسیر اجرا !

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, فساد

رییس جمهوری برزیل از کناره‌گیری امتناع کرد

رییس جمهوری برزیل کناره‌گیری از سمتش را پیش از پایان سال ۲۰۱۶ رد کرد؛ اقدامی که می‌تواند به انتخاب یک جانشین برای وی در سال آینده منجر شود.   به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دوره ریاست جمهوری میشل تامر در دسامبر ۲۰۱۸ به پایان می‌رسد اما بسیاری از برزیلی‌ها می‌خواهند وی زودتر از این موعد از ... رییس جمهوری برزیل از کناره‌گیری امتناع کرد

ادامه

امریکای لاتین, برزیل, جهان, خبر, فساد