نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، رهبران اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد و گفت که آنها باید استعفا دهد زیرا همه پروژه‌های کلیدی خود را به شکست کشانده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، اوربان در یک کنفرانس مطبوعاتی، که ویدئو آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت:” اکنون رهبران اتحادیه اروپا ... نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خبر, فساد, مجارستان

مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

به‌رغم نرخ‌های تورم‌ بالای ۵۰ درصد، با تعیین افزایش مزد و مستمری ۲۰ درصدی در لایحه بودجه‌ها، رئیسی و نمایندگان مجلسِ یکدستِ یازدهم یورش وحشیانه‌ای برای آزادسازی مزد و مستمری کارگران و بازنشستگان را به‌پیش برده‌اند. با تشدید بهره‌کشی از زحمتکشان و پیش‌بُرد اقتصاد نولیبرالی هدف رئیس‌جمهور برگزیدهٔ خامنه‌ای هماهنگ کردن بیش از پیش اقتصاد ... مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

ادامه

امپریالیسم, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, سازمان جهانی کار, عدالت اجتماعی, غارتگری, فساد, فقر, کارگری, معیشت, نئولیبرالیسم

ایاد علاوی: آمریکا عراق را ویران کرد/ اسرائیل یک توطئه علیه منطقه است

نخست وزیر پیشین عراق تأکید کرد آمریکا با اشغال این کشور و تصمیماتی که بعدا درباره موسسات دولتی گرفت، عراق را ویران کرد. به گزارش ایسنا، ایاد علاوی، نخست وزیر پیشین عراق گفت: آمریکا با اشغال عراق و نحوه سرنگونی صدام و تصمیماتی که درباره موسسات دولتی گرفت، عراق را ویران کرد. واشنگتن مسؤول بسیاری ... ایاد علاوی: آمریکا عراق را ویران کرد/ اسرائیل یک توطئه علیه منطقه است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اشغالگری, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, عراق, فساد

خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

خبرگزاری فرانسه با اشاره به تشدید بحران سیاسی برای کابینه بنیامین نتانیاهو در پی تظاهرات بی‌وقفه معترضان در داخل اراضی اشغالی برای مطالبه استعفای او پیش‌بینی کرد که روزهای این نخست وزیر اسرائیل به شماره افتاده است. به گزارش ایسنا، این خبرگزاری فرانسوی در تحلیل خود با اشاره به تظاهرات هزاران معترض در سرزمین‌های اشغالی ... خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, زنان, فساد, فلسطین, کودکان, گزارش

بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

حکم اعدام بابک زنجانی در مسیر اجرا !

تسنیم نوشت: پرونده بابک زنجانی متهم اصلی پرونده نفتی که پیشتر حکم اعدامش در دیوان عالی کشور تأیید شده، به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب بازگشته است تا روند اجرای حکم را طی کند.

 

۱۱ مهر سال ۹۴ بود که پس از گذشت نزدیک به دو سال از بازداشت بابک زنجانی معروف به میلیاردر نفتی و دو متهم دیگر به نام‌های مهدی شمس و حمید فلاح هروی، نخستین جلسه محاکمه متهمان پرونده نفتی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

 

متهمان این پرونده، اتهامات متعددی داشتند اما بر اساس کیفرخواستی که نماینده دادستان قرائت کرد، «افساد فی‌الارض از طریق اخلال در نظام اقتصادی کشور» برای هر سه متهم مشترک بود.

 

در نهایت، ۲۱ بهمن سال ۹۴ پس از برگزاری ۲۶ جلسه محاکمه که یک جلسه آن به صورت غیرعلنی برگزار شد، جلسات محاکمه بابک زنجانی و دو متهم دیگر پرونده نفتی پایان یافت و به رغم مهلت دو ماهه‌ای که دادگاه در حین برگزاری جلسات به بابک زنجانی داد، او نتوانست بدهی خود را با شرکت نفت تسویه کند.

 

بدهی بابک زنجانی به شرکت نفت دو میلیارد و ۶۶ میلیون یورو است که البته وکلای شرکت نفت می‌گویند با احتساب ضرر و زیان تاخیر در تادیه، به حدود سه میلیارد یورو رسیده است.

 

شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب در کمتر از یک ماه از پایان دادگاه، رأی خود را صادر و هر سه متهم پرونده را مفسد‌فی‌الارض شناخت و آنها را به اعدام محکوم کرد.

 

با اعتراض متهمان به حکم دادگاه، پرونده برای رسیدگی در مرجله تجدیدنظر به دیوان عالی کشور رفت و دیوان نیز نهایتاً پس از افزون بر ۹ ماه، حکم اعدام بابک زنجانی را تأیید و حکم دو متهم دیگر را نقض کرد.

 

حالا پرونده بابک زنجانی برای طی مسیر قانونی و ارسال به شعبه اجرای احکام دادستانی تهران، به دادگاه صادر کننده رأی بدوی بازگشته تا پس از آن به شعبه اجرای حکم ارسال شود. هر چند پرونده بابک زنجانی برای اجرای حکم اعدام در حال طی تشریفات قانونی است اما آن طور که سخنگوی قوه‌قضائیه گفته، او می‌تواند با پرداخت بدهی خود به شرکت نفت از امتیازات قانونی استفاده کند.

 

بیژن زنگنه وزیر نفت نیز اخیراً در ارتباط با بدهی بابک زنجانی گفته که تا کنون دو هزار میلیارد تومان از بدهی ۱۲ هزار میلیارد تومانی زنجانی از محل شناسایی و توقیف اموال وی به مجموعه نفت پرداخت شده است.

 

علاوه بر پرونده بابک زنجانی، پرونده دو متهم دیگر یعنی مهدی شمس و حمید فلاح هروی نیز که حکم اعدام‌شان در دیوان عالی کشور نقض شده، به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب بازگشته است.

 

محمدرضا مهرشاد، وکیل هروی در همین ارتباط با گفت: حدود ۱۵ روز است که پرونده به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب برگشته و متاسفانه نه تنها موفق به مطالعه پرونده نشدیم بلکه هنوز نمی‌دانیم چرا پرونده بجای شعبه هم عرض به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب ارجاع شده است.

 

این وکیل دادگستری توضیح داد: با توجه به نقض حکم دادگاه بدوی در دیوان عالی کشور، پرونده طبق قانون باید به شعبه هم عرض می‌رفت تا ضمن رسیدگی، نواقص مورد نظر دیوان عالی کشور رفع شود.

 

مهرشاد اضافه کرد: حدود سه سال است که موکل در بازداشت به سر می‌برد این در حالی است که طبق ماده ۲۴۲ قانون آئین دادرسی کیفری، بازداشت موقت موکل نباید بیش از دو سال باشد و پس از پایان مدت دو سال، دادگاه مکلف است، قرار بازداشت موقت را به قرار تأمین مناسب تبدیل کند.

 

وکیل مدافع هروی می‌گوید که موکلش از بهمن ۹۴ که منجر به صدور حکم شده، بدون تمدید قرار بازداشت موقت در زندان به سر می‌برد.

 

وی اضافه کرد: چه بسا اگر الان پرونده به شعبه هم عرض ارسال شود، قاضی جدید به تکلیف قانونی خود عمل کرده و قرار بازداشت موقت را به قرار تأمین مناسب تبدیل کند.

رییس جمهوری برزیل از کناره‌گیری امتناع کرد

رییس جمهوری برزیل کناره‌گیری از سمتش را پیش از پایان سال ۲۰۱۶ رد کرد؛ اقدامی که می‌تواند به انتخاب یک جانشین برای وی در سال آینده منجر شود.   به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دوره ریاست جمهوری میشل تامر در دسامبر ۲۰۱۸ به پایان می‌رسد اما بسیاری از برزیلی‌ها می‌خواهند وی زودتر از این موعد از ... رییس جمهوری برزیل از کناره‌گیری امتناع کرد

ادامه

امریکای لاتین, برزیل, جهان, خبر, فساد

اعتراض برخی سیاستمداران فرانسه به مجازات نشدن رئیس صندوق بین المللی پول

«امانوئل والس» نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷ و برخی سیاستمداران فرانسه نسبت به رای دیوان دادگستری جمهوری این کشور مبنی بر محکومیت بدون مجازات «کریستین لاگارد» رئیس فرانسوی صندوق بین المللی پول اعتراض کردند.   به گزارش روزنامه فرانسوی «لوفیگارو»، امانوئل والس روز چهارشنبه در واکنش به نتیجه محاکمه رئیس صندوق بین المللی پول مبنی ... اعتراض برخی سیاستمداران فرانسه به مجازات نشدن رئیس صندوق بین المللی پول

ادامه

جهان, خبر, غرب اروپا, فرانسه, فساد

ادعا درباره تلاش سیا برای ترور ترامپ

یک تئوری‌پرداز توطئه آمریکایی مدعی شد، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) برای ترور دونالد ترامپ پیش از مراسم تحلیف او در ژانویه تلاش می‌کند.   به گزارش نشریه اکسپرس انگلیس،‌ «الکس جونز» نویسنده، مستندساز و تئوری‌پرداز توطئه آمریکایی می‌گوید سیا از کنار زدن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا «به شدت ناامید» شده است.   او ... ادعا درباره تلاش سیا برای ترور ترامپ

ادامه

امریکا, تروریسم, جهان, خبر, فساد

فسخ قرارداد “بزرگترین معامله تاریخ بورس ایران”

سازمان خصوصی‌سازی ایران قراردادی را پس از ۷ سال فسخ کرد که رکورد معاملات و واگذاری شرکت‌ها در ایران را شکسته و به یکی از جنجالی‌ترین آنها تبدیل شده بود. طرف قرارداد شرکتی وابسته به سپاه بود.     علی‌اشرف عبدالله پوری حسینی، رئیس سازمان خصوصی‌سازی ایران، روز سه‌شنبه (۲۳ آذر/ ۱۳ دسامبر) اعلام کرد ... فسخ قرارداد “بزرگترین معامله تاریخ بورس ایران”

ادامه

اقتصادی, ایران, خبر, فساد