مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

ادامه

اتحادیه عرب, اتیوپی, افریقای جنوبی, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, صلح, فلسطین, لیبی, مداخله خارجی, مداخله نظامی, مصر, همبستگی, یمن

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، ۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

۵۳ مقام سابق آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند

بیش از ۵۰ نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند، سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران و خروج وی ازتوافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده نیز خواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

سازمان ملل: تروریست ها در شرق حلب از غیر نظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند

کمیته حقیقت یاب سازمان ملل متحد شامگاه چهارشنبه در گزارشی از حلب اعلام کرد که تروریست ها مانع از خروج غیرنظامیان از بخش های شرقی حلب می شوند.

 
به گزارش خبرگزاری فرانسه از ژنو، کمیته حقیقت یاب سازمان ملل متحد گزارش هایی را از شرق حلب دریافت کرده که حاکی از آن است، گروه های تروریستی فتح الشام و احرار الشام با جلوگیری از خروج غیرنظامیان از بخش های شرق حلب از آن ها به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند.

 
جمعه گذشته نیز روبرت کولفیل سخنگوی کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد با محکوم کردن اقدامات گروه های تروریستی درشرق حلب گفته بود که گروه تروریستی فتح الشام و گردان های ابوعماره شماری از غیرنظامیان را که قصد فرار از مناطق تحت اشغال آن ها را داشتند اعدام کردند.

 
کمیته حقیقت یاب سازمان ملل متحد در امور سوریه افزوده است، جلوگیری گروه های تروریستی از خروج غیرنظامیان از بخش های تحت کنترل آن ها در شرق حلب به مخاطرات غیرنظامیان در حلب افزوده است.

 
پیشتر نیز خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش کرده بود که گروه های تکفیری – تروریستی ظهر امروز چند فروند موشک و گلوله های انفجاری به مناطق الخالدیه، النیل، الفیض، السکری، الفردوس و الصالحین شلیک کردند که بر اثر آن ۳ شهروند سوری کشته و ده ها نفر دیگر زخمی شدند.

 
این حمله ها درحالی صورت می گیرد که ترکیه و روسیه روز گذشته با اعلام آتش بس در شرق حلب خواستار خروج معارضان و تروریست ها از این منطقه شدند.

 
جنگ سوریه با حمایت مالی، نظامی و تسلیحاتی غرب و برخی کشورهای منطقه از گروه های تروریستی و معارض در سال ۲۰۱۱ آغاز شد.

 
حلب از سال ۲۰۱۲ به دو قسمت شرقی وغربی تقسیم شد که به ترتیب در کنترل تروریست ها و ارتش سوریه قرار داشت.

 
عملیات جدید ارتش سوریه برای آزادسازی حلب از تاریخ ۱۵ نوامبر(۲۵ آبان) آغاز و طی این مدت تقریبا تمامی این شهر از اشغال گروه های تروریستی خارج شده است.
ایرنا

لاوروف: درخواست آتش بس در سوریه برای جان گرفتن شبه نظامیان مطرح می‌شود

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد هدف از درخواست های آتش بس در سوریه این است که شبه نظامیان بتوانند نفس کشیده و مهمات و نیروهای تقویتی دریافت کنند.     لاوروف گفت:” هیچکس در عراق، لیبی و مخصوصا در یمن درخواست نمی کند قبل از نشستن در پشت میز مذاکرات فورا عملیات ... لاوروف: درخواست آتش بس در سوریه برای جان گرفتن شبه نظامیان مطرح می‌شود

ادامه

جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا

تلویزیون سوریه: حلب به طور کامل آزاد شده است!

تلویزیون سوریه اعلام کرد که شهر حلب به طور کامل آزاد شده است. به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، تلویزیون سوریه اعلام کرد که پس از پیشروی گسترده ارتش سوریه و عقب‌نشینی افراد مسلح از شرق حلب، ارتش کنترل کامل این شهر را در دست گرفت.   تلویزیون سوریه همچنین تصاویری ... تلویزیون سوریه: حلب به طور کامل آزاد شده است!

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه

مسکو: آمریکا مقصر اصلی سقوط پالمیرا است!

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد آمریکا مقصر اصلی سقوط پالمیرا به دست داعش است.     به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد آمریکا با متوقف کردن حمله‌ها به مواضع داعش در «رقه»، باعث سقوط پالمیرا شده است.   مسکو تاکید کرد داعش با استفاده از وقفه ایجاد شده در ... مسکو: آمریکا مقصر اصلی سقوط پالمیرا است!

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جنوب غرب آسیا, خبر, سوریه

ارتش سوریه تسلط کامل بر ۹۶ درصد از شهر حلب را در دست گرفته است

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه “ایگور کوناشنکوف” روز دوشنبه طی جلسه ای توجیهی اعلام کرد که ارتش ملی سوریه تسلط کامل بر ۹۶ درصد از خاک شهر حلب را در دست گرفته و مساحت مناطق باقی مانده در دست شورشیان از ۸.۶ کیلومتر مربع فراتر نمی رود.   به گفته ی او، ... ارتش سوریه تسلط کامل بر ۹۶ درصد از شهر حلب را در دست گرفته است

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه