خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

تداوم دخالت‌های سفیر آمریکا در بغداد، عراقی‌ها را به ستوه آورده است. به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است. در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر ... خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, خاورمیانه, عراق, غرب, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه، از مخالفت دادگاه اسراییل با درخواست تسهیل شرایط «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در زندان خبر دادند. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد. البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و ... مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اختیارات دولت شامل تمام سرزمین‌های فلسطینی از جمله نوار غزه می‌شود. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «محمد مصطفی»، نخست وزیر فلسطین تشکیلات خودگردان فلسطین امروز -سه‌شنبه- تاکید کرد که به رسمیت شناختن کشور فلسطین با مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی بیت‌المقدس شرقی محور راهکار دو کشوری قرار دارد. مصطفی از ... تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

ادامه

تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

چین با اشاره به حضور نمایندگان گروه‌های حماس و فتح در پکن، اعلام کرد که آنها برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی به توافق رسیدند. به گزارش ایرنا از رویترز، لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، نمایندگان جنبش‌های فلسطینی فتح و حماس در پکن رایزنی کردند و بر قصد خود برای ادامه گفت وگو ... چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

ادامه

اسراییل, چین, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا, فلسطین, همبستگی

ریابکوف: پروژه مدرنیزه کردن «فردو» به طور کامل انجام خواهد شد

معاون وزیر خارجه روسیه درباره تعلیق اقدامات شرکت «روس اتم» در تاسیسات اتمی فردو تاکید کرد مسکو این پروژه را به طور کامل اجرا خواهد کرد، اما نیاز به زمان برای ارزیابی شرایط جدید است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه جمعه شب اعلام کرد که مسکو پروژه مدرنیزه کردن تاسیسات هسته‌ای فردو در ایران را تکمیل خواهد کرد.

 

روز پنج شنبه شرکت روسی مجری طرح تبدیل مرکز فردو به محلی برای تولید ایزوتوپ‌های پایدار اعلام کرد با توجه به آغاز غنی‌سازی اورانیوم در این مرکز، پروژه تولید ایزوتوپ به حالت تعلیق درآمده است.

 

شرکت «روس اتم» روسیه با بیان اینکه با آغاز غنی‌سازی اورانیوم در مرکز فردو امکان تولید رادیو ایزوتوپ‌های پایدار وجود ندارد، گفته پروژه تبدیل کاربری این مرکز به حالت تعلیق درآمده است.

 

براساس گزارش خبرگزاری تاس، ریابکوف در واکنش به این موضوع گفت: «ما پروژه را رها نکردیم و در حال مذاکره در این زمینه هستینم. (پروژه) به طور کامل اجرا خواهد شد.»

 

وی متذکر شد که روسیه فقط زمان می‌خواهد تا به مقتضیات جدید شامل تزریق گاز به سانتریفیوژها و تحمیل تحریم‌های تازه واشنگتن علیه این تاسیسات از روز ۱۵ دسامبر واکنش نشان دهد.

 

معاون وزیر خارجه روسیه افزود: «موضوع فردو در نشست توافق هسته‌ای ایران از سوی نمایندگان ایران و چین مطرح شد. ما با حضور نمایندگان شرکت روس اتم درباره دو موضوع توضیحاتی ارائه کردیم. ما تاکید کرد که تزریق گاز به آبشارهاری سانتریفیوژها مانع انجام پروژه اصلی می‌شود. مسکو نیاز به زمان دارد تا شرایط جدید را ارزیابی کند و احتمالا راههای تکنولوژیکی دیگری پیدا کند و این تعویق در انجام پروژه اجتناب ناپذیر است…»

 

وی با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه تاسیسات فردو که از روز ۱۵ دسامبر آغاز می‌شود نیز گفت: نیاز داریم که خطراتی که با ادامه کار روی این پروژه با آن مواجه می‌شویم را ارزیابی و درک کنیم.

 

بیانیه روس‌اتم درباره تعلیق پروژه فردو چند هفته پس از آن صادر می‌شود که جمهوری اسلامی ایران در چارچوب روند کاهش تعهد به توافق هسته‌ای، غنی‌سازی اورانیوم در مرکز فردو را آغاز کرد.

 

ایران اردیبهشت ماه امسال اعلام کرد در واکنش به خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای و عدم تحقق وعده‌های کشورهای باقی‌مانده در برجام در زمینه جبران آثار منفی تحریم‌های آمریکا، به مرور و تا زمان بازگشت توازن به برجام، پایبندی خود به این توافق را کاهش می‌دهد.

 

عطوان؛ آغاز نبرد سوری‌ها برای بازپس‌گیری چاه‌های نفت کشور

عبدالباری عطوان سردبیر روزنامه رای الیوم نوشت ؛ دولت سوریه به تلاش های سیاسی و نظامی خود برای بازپس گیری چاه های نفت در شرق شهر دیرالزور و میدان نفتی العمر در شرق فرات واقع در شمال شرق این کشور برای جلوگیری از سرقت و قاچاق نفت خود شدت بخشیده است.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خاورمیانه, سوریه, عراق

استقبال فلسطین از قطعنامه مجلس نمایندگان آمریکا در حمایت از راهکار “دو کشوری”

تشکیلات خودگردان فلسطین از قطعنامه مجلس نمایندگان آمریکا در حمایت از راهکار دو کشوری و مخالفت با سیاست‌های تصرف اراضی فلسطینیان و شهرک‌سازی‌ها، سیاست تحمیلی، اقدامات یک‌جانبه اسراییل و حمایت از خواسته‌های فلسطینی‌ها از جمله تشکیل کشور مستقل‌شان تقدیر کرد.

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

چین: آمریکا سیاست غلط اعمال فشار علیه ایران را متوقف کند

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین از آمریکا خواست سیاست غلط اعمال فشار حداکثری علیه ایران را متوقف کند و از تحمیل تحریم ها یا تهدیدهای مربوط به استقرار نیروها در خاورمیانه دست بردارد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, چین, خاورمیانه, خبر