چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

رکورد ۷۵ میلیارد دلاری مازاد تجاری چین

بدنبال افزایش تقاضای مصرف کنندگان آمریکایی و همزمان با افزایش ۲۱.۱ درصدی صادرات چین در ماه نوامبر سال جاری میلادی (۱۰ آبان تا ۱۰ اذر ۱۳۹۹) در مقایسه با دوره مشابه سال ۲۰۱۹، مازاد تجاری چین رکورد ۷۵.۴ میلیارد دلاری را ثبت کرد.

 

به گزارش ایرنا از رادیو بین‌المللی چین، صادرات چین به آمریکا با وجود افزایش تعرفه های اعمال شده روی کالاهای چینی در جنگ تجاری واشنگتن علیه پکن، ۴۶ درصد افزایش داشته است.

 

بر اساس این گزارش، کل صادرات چین به رقمی معادل ۲۶۸ میلیارد دلار رسیده که این رقم با افزایش ۱۱.۴ درصدی نسبت به درآمد صادرات ماه اکتبر چین همراه بوده است.

 

این گزارش حاکی است، صادر کنندگان چینی از احیای نسبتا زودهنگام اقتصاد این کشور بعد از اعلام حزب حاکم چین مبنی بر تحت کنترل در آمدن پاندمی کرونا در ماه مارس سال جاری میلادی، سود برده اند و این در حالیست که رقبای خارجی چین همچنان گرفتار محدودیت های ناشی از کنترل کرونا هستند.

 

مازاد تجاری جهانی چین در ۱۱ ماه اول سال ۲۰۲۰ میلادی رقمی معادل ۴۶۰ میلیارد دلار گزارش شده که در مقایسه با سال گذشته رشدی ۲۱.۴ درصدی داشته است.

 

صادرات چین به آمریکا ۵۱.۹ میلیارد دلار افزایش داشته و مازاد تجاری چین با آمریکا در مقایسه با سال گذشته با افزایش ۵۲ درصدی به رقمی معادل ۳۷.۳ میلیارد دلار رسیده است.

 

چین در حالی در مسیر تبدیل شدن به تنها اقتصاد بزرگ و مهم دنیا با رشد مثبت در سال جاری میلادی قرار دارد که فعالیت های اقتصادی در آمریکا، اروپا و ژاپن کاهش داشته است.

 

اقتصاد چین در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ میلادی به دلیل تعطیلی کارخانه‌ها و مغازه‌ها و ادارات در پی شیوع همه گیری کرونا در مقایسه با دوره مشابه در سال ۲۰۱۹ میلادی، کاهش رشد ۶.۸ درصدی داشت اما این رشد در سه ماهه دوم سال جاری میلادی به اندازه ۳.۲ درصد احیا شد و روند احیای اقتصاد چین در سه ماه منتهی به ماه سپتامبر ۲۰۲۰، سرعت گرفت و ۴.۹ درصد افزایش داشت.

 

در حال حاضر خودروسازان و تولیدکنندگان بزرگ در چین به فعالیت های معمول و عادی بازگشته‌اند و درآمد ناشی از خرده فروشی در این کشور نیز به میزان قبل از شیوع کرونا رسیده و حتی در ماه اکتبر در مقایسه با سال گذشته ۴.۳ درصد افزایش داشته است.

 

علاوه بر این، صادرات چین به ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در ماه نوامبر در قیاس با سال گذشته، رشدی ۸.۶ درصدی داشت و به رقمی معادل ۳۷.۵ میلیارد دلار رسید. مازاد تجاری چین با اروپا با افزایش ۲۰ درصدی، ۱۱.۳ میلیارد دلار بیشتر شده است.

سبد معیشت در آبان به ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید/ افزایش حداقل ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی در هزینه‌های زندگی

سبد معیشت در آبان به ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است و دستمزد تنها قادر به پوشش یک‌سوم هزینه‌های زندگی است. شاهد بالاترین نرخ عقب‌افتادگی مزد در سال‌های اخیر هستیم.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اقتصادی, ایران, حقوق بشر, کارگری, گزارش

قربانی‌شدن منافع ملی در رقابت‌های جناحی برای مذاکره با آمریکا و بازگشت به برجام

در خلال دو هفته گذشته کشور ما رخدادهای به‌هم‌پیوسته‌ای تأمل‌برانگیز را شاهد بوده و همچنان شاهد است، رخدادهایی که روند شکل‌گیری تحول‌‌های آتی و جهت‌گیری آن‌ها تا موعد نمایش انتخاباتی خرداد‌ماه ۱۴۰۰ و تاثیرهای مخرب‌شان بر مذاکرات میان نمایندگان ولی فقیه و دولت بایدن را نشان می‌دهند.

ادامه

اسراییل, اقتصادی, امریکا, ایران, جهان, سیاسی, عربستان سعودی, مذاکرات اتمی, مصر, نئولیبرالیسم

هشدار نمایندگان پارلمان استرالیا به موریسون: جدایی اقتصادی از چین یک خودزنی بی‌سابقه ملی است

روزنامه انگلیسی «گاردین» در گزارشی به نقل از «دیو شارما» و «تیم واتس» نمایندگان حزب لیبرال و کارگر پارلمان استرالیا نوشت که جداسازی اقتصادی استرالیا از چین یک خودزنی بی سابقه ملی است.

ادامه

استرالیا, اقتصادی, جهان, چین

گام برداشتن عراق برای قرارداد نفتی کم‌سابقه با چین

دولت عراق در سایه کسری بودجه و بحران مالی شدید، خود را برای امضای قرارداد چند میلیارد دلاری نفتی با شرکت «ژنهوای» چین آماده می‌کند، قراردادی که بر اساس مفاد آن، در عراق کم‌سابقه است.

ادامه

اقتصادی, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, عراق