آمریکا طرح خروج نظامیانش را از نیجر ارائه می‌کند

نیجر اعلام کرد که آمریکا قرار است طرحی برای خروج نیروهای نظامی خود، از این کشور آفریقایی ارائه کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژنرال «محمد تومبا» وزیر کشور نیجر چهارشنبه با «کاتلین فیتزگیبون» سفیر آمریکا دیدار کرد و مساله خروج نظامیان آمریکایی از نیجر در این دیدار مطرح شد. فیتزگیبون در ... آمریکا طرح خروج نظامیانش را از نیجر ارائه می‌کند

ادامه

آفریقا, آمریکا, استقلال, تروریسم, جهان, غرب آفریقا, فرانسه, نیجر

تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو

ارتش بورکینافاسو طی عملیاتی موفق شد شماری از تروریست‌ها را از میان بردارد. به گزارش ایسنا، ارتش بورکینافاسو در عملیاتی ضدتروریستی در شرق این کشور بیش از ۱۰۰ تروریست را کشت. خبرگزاری ریانووستی روسیه با انتشار تصاویری از نظامیان این کشور، نوشت این کشور واقع در غرب آفریقا سال‌هاست که با تروریست‌ها در نبرد است ... کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو

ادامه

بورکینافاسو, تروریسم, جهان, خبر, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه

وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که آمریکا خیلی عجولانه مسئولیت حمله تروریستی مسکو را به گردن داعش انداخت و با این تصمیم خودش در گوشه رینگ گیر افتاده است! به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به یک سالن کنسرت ... وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

ادامه

آمریکا, انگلس, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جهان, روسیه, شرق اروپا

حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

به‌دنبال حمله انتحاری به کاروان مهندسان چینی در پاکستان، سفارت پکن در اسلام‌آباد به شهروندان چینی حاضر در کشور جنوب آسیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و گوش به زنگ باشند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله ... حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

ادامه

امنیتی, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

روسیه: ناتو در حال انتقال تروریست‌های خارجی به اوکراین است

سرویس اطلاعات خارجی روسیه اعلام کرد که آژانس‌های اطلاعاتی بریتانیا، کانادا، ایالات متحده و چندین کشور دیگر ناتو از لهستان به‌عنوان «هاب لجستیکی» برای ارسال سلاح و انتقال افراد به اوکراین استفاده می‌کنند.

 

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، سرویس اطلاعاتی روسیه اعلام کرد: سرویس‌های اطلاعاتی ایالات متحده و بریتانیا در هفته‌های اخیر عملاً خاک لهستان را به یک «هاب لجستیکی» تبدیل کرده‌اند که برای تأمین سلاح و قاچاق جنگنده‌ها از جمله از مناطق میانه استفاده می‌شود.

 

در این بیانیه آمده است: بر اساس اطلاعات روسیه، مبارزانی که از خاورمیانه به اوکراین می‌رسند در پایگاه التنف تحت کنترل آمریکا در سوریه آموزش دیده‌اند تا در درگیری دونباس از آنها استفاده شود.

 

در این بیانیه تاکید شده است: در پایان سال ۲۰۲۱، آمریکایی‌ها ده‌ها تروریست داعش را آزاد کردند. این افراد به پایگاه التنف تحت کنترل ایالات متحده فرستاده شدند و آموزش‌های ویژه ای را در زمینه روش‌های جنگ خرابکارانه و تروریستی با تمرکز بر منطقه دونباس گذراندند.

 

براساس این بیانیه، عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین اکثر این مبارزان را نابود کرده است، با این حال ایالات متحده به تشکیل واحدهای تروریستی جدید در خاورمیانه و آفریقا ادامه می‌دهد و قرار است آنها از طریق لهستان به اوکراین اعزام شوند.

 

این بیانیه افزوده است: سیا و فرماندهی عملیات ویژه ارتش آمریکا به تشکیل “تشکل‌های جنگنده داعش” جدید در خاورمیانه و آفریقا ادامه می‌دهند. انتقال آنها برای مشارکت در فعالیت‌های خرابکارانه و تروریستی در اوکراین برنامه‌ریزی شده است که از طریق خاک لهستان انجام می‌شود.

سنگال اقدام سفارت اوکراین در جمع آوری نیرو برای جنگ را محکوم کرد

وزارت خارجه سنگال پیام سفارت اوکراین در این کشور را در رسانه فیس بوک که خواستار پیوستن داوطلبان سنگالی به مبارزه با روسیه شده بود را غیرقانونی خوانده و محکوم کرد.

ادامه

امریکا, اوکراین, تایلند, تروریسم, جهان, روسیه, سازمان ملل, سنگال, شرق اروپا, گزارش

ترکیه در صدد انتقال ۲۵۰۰ تروریست از سوریه به اوکراین

«سعید فارس السعید» تحلیلگر سوری مسائل امنیت راهبردی، امروز (چهارشنبه، ۲ مارس) تصریح کرد که حدود ۲۵۰۰ تروریست تحت نظارت دستگاه اطلاعات ترکیه برای ورود به اوکراین آماده می‌شوند.

ادامه

اتحادیه اروپا, امنیتی, اوکراین, ترکیه, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, لهستان