چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

روسیه: آمریکا به‌دنبال تضعیف اروپا است

«نیکلای پاتروشف» رئیس شورای امنیت روسیه روز دوشنبه گفت، آمریکا به‌دنبال تضعیف اروپا و به انحراف کشیدن روابط مسکو و اروپا است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، این مقام امنیتی روس گفت:‌ «هدف آمریکا همانند جنگ جهانی دوم، کاملاً واضح بوده و به‌دنبال تضعیف اروپا و ایجاد آسیب حداکثری به روابط آن با روسیه است تا بتواند مزایای غیر قابل انکاری برای آینده توسعه اقتصادی خود ایجاد کند».

 

پاتروشف افزود: «زشت‌ترین و غم‌انگیزترین مثال سیاست مخرب واشنگتن اوکراین است که در قالبی ضد روسی ظرف سی سال گذشته و بعد از استقلال این کشور برنامه‌ریزی شد».

 

این مقام روس گفت، آمریکا متحدان اروپایی را مجبور به تحریم‌های نامشروع علیه روسیه کرد که اغلب به ضرر منافع خود آن‌ها هستند.

 

او در ادامه گفت:‌ «در نتیجه، حتی همین حالا و پیش از پاسخ کامل روسیه به تحریم‌ها، قیمت‌های مواد خوراکی و انرژی در کشورهای اروپا دچار جهش تندی شده‌اند».

 

پاتروشف افزود، واشنگتن نظام کنترل تسلیحاتی جهانی را به‌طور کامل از بین برده و معاهده‌های متعددی را طی دهه‌های گذشته تضعیف کرده که از جمله آن‌ها می‌تواند به معاهده تسلیحات اتمی میان‌برد، معاهده آسمان باز و معاهده علیه توسعه موشک‌های بالستیک اشاره کرد و چنین سیاست‌هایی آینده سیاره زمین را به خطر می‌اندازند.

 

با گذشت یک ماه از درگیری‌های اوکراین، هیأت‌های مذاکره کننده روسی و اوکراینی برای مذاکره وارد استانبول شده‌اند.

 

پس از شروع «عملیات ویژه» روسیه در اوکراین در پی عدم موفقیت مذاکرات روسیه و غرب بر سر ضمانت‌های امنیتی و همچنین تداوم حملات توپخانه‌ای ارتش اوکراین علیه نواحی خودمختار روس‌زبان، آمریکا و متحدانش تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال کردند.

وزیر نفت امارات: آمریکا نباید سیاستش را دیکته کند

وزیر نفت امارات با توضیح اینکه فشار برای بیرون راندن هر یک از شرکای اتحاد نفتی، تنها به افزایش قیمت‌ها منجر خواهد شد، گفت: آمریکا نباید سیاست خود را به دیگران دیکته کند.

ادامه

اقتصادی, امارات, امریکا, انگلستان, اوکراین, ایران, تحلیل, جهان, خاورمیانه, روسیه, عربستان سعودی

روایت سخنگوی وزارت خارجه چین از تحریم آمریکا علیه روسیه

وانگ ون بین، سخنگوی وزارت امور خارجه ۲۸ مارس در کنفرانس مطبوعاتی گفت: تجربه تاریخی بارها ثابت کرده است که با تحریم نه تنها نمی‌توان مشکلات را حل کرد بلکه مشکلات جدیدی ایجاد خواهد شد. اعمال تحریم‌های همه جانبه و بدون تفاوت تنها به مردم آسیب می‌رساند.

ادامه

امریکا, اوکراین, تحریم, جهان, چین, روسیه, سازمان ملل

۵۱۵هواپیمای اجاره‌ای در روسیه مصادره شده‌اند

ولادیمیر پوتین قانونی را تصویب کرده که به خطوط هوایی روسیه اجازه می‌دهد هواپیماهای خارجی را به تملک خود در آورند. این یعنی ده میلیارد یورو خسارت مالی به شرکت‌های لیزینگ.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, امریکا, جهان, خبر, شرق اروپا