حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

به‌دنبال حمله انتحاری به کاروان مهندسان چینی در پاکستان، سفارت پکن در اسلام‌آباد به شهروندان چینی حاضر در کشور جنوب آسیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و گوش به زنگ باشند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله ... حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

ادامه

امنیتی, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

گزارش نیوزویک؛ «دموکراسی پاکستان در خطر است»

هفته‌نامه نیوزویک در گزارشی نوشته که دموکراسی پاکستان در خطر است و از مجامع بین‌المللی درخواست اقدام کرده است. به گزارش شفقنا از نشریه هفتگی نیوزویک؛ پاکستان خود را در مقطعی حساس می‌بیند- و در حال دست‌وپنجه نرم کردن با تحولات سیاسی و آشفتگی اقتصادی عظیمی است که بازتابی از تاریخ پرفراز و نشیب این ... گزارش نیوزویک؛ «دموکراسی پاکستان در خطر است»

ادامه

اسلام سیاسی, بنگلادش, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, حقوق بشر, ژئوپلیتیک, سیاسی, گزارش

فقرِ ارزیابی از «فقر» از سوی سازمان ملل

رائو ایندرجیت سینگ، وزیر برنامه‌ریزی هند، در راجیا سبها (شورای ایالت‌ها، یکی از مجلس‌های قانون‌گذاری در هند) در ۱۴ فروردین‌ماه سال جاری گفت دولت هیچ داده‌ای برای برآورد سطح فقر پس از سال‌های ‍۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ ندارد، بنابراین نمی‌داند چند نفر از چنبرهٔ فقر رهایی یافته‌اند. از طرف دیگر در ۲۷ تیرماه سال جاری برنامه ... فقرِ ارزیابی از «فقر» از سوی سازمان ملل

ادامه

جنوب آسیا, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, فقر, کودکان, گرسنگی, مقاله, هندوستان

انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

نامزدهای مستقل وابسته به نخست وزیر سابق پاکستان، اکثریت کرسی‌های شورای ملی این کشور را در انتخابات هفته گذشته به‌دست آوردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌ان، براساس اعلام کمیسیون انتخابات پاکستان، نامزدهای مستقل وابسته به عمران خان، نخست وزیر سابق و رهبر حزب تحریک انصاف این کشور تاکنون ۹۸ کرسی شورای ملی ... انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

ادامه

اعتراضات اجتماعی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, فساد

عمران خان در پرونده افشای اسناد دولتی به۱۰سال زندان محکوم شد

نخست‌وزیر پیشین پاکستان عمران خان و وزیر خارجه پیشین این کشور شاه محمود قریشی در پرونده افشای اطلاعات محرمانه به ۱۰ سال زندان محکوم شدند. به گزارش خبرگزاری فارس، طبق گزارش رسانه‌های پاکستانی، در یک تحول سیاسی بزرگ، عمران خان نخست‌وزیر پیشین و شاه محمود قریشی وزیر خارجه پیشین این کشور امروز سه‌شنبه درست چند ... عمران خان در پرونده افشای اسناد دولتی به۱۰سال زندان محکوم شد

ادامه

آمریکا, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, فساد

توافق چین و هند برای حرکت به سوی صلح و ثبات در منطقه

وزرای امور خارجه چین و هند بر سر تقویت ارتباطات برای توسعه مناسبات دوجانبه توافق کردند.

 

به گزارش خبرگزاری سی سی تی وی، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و سوبرامانیام جایشانکار، وزیر امور خارجه هند در دیدار خود بر توسعه روابط دوجانبه میان این دو قدرت تاکید کردند.

 

وانگ در این دیدار که در دهلی نو، پایتخت هند برگزار شد، گفت: چین و هند دو همسایه با تمدنی تاریخی و جمعیت حدود ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیونی هستند که می‌توانند دنیایی چندقطبی، اقتصادی جهانی شده و تمدنی متکثر را توسعه دهند.

 

وزیر امور خارجه چین تاکید کرد در دورانی که دنیا وارد عصر تغییر و تلاطم شده، این دو کشور (چین و هند) باید ارتباطات شان را تقویت کنند و برای صلح و ثبات در منطقه گام بردارند.

 

او گفت: چین و هند به عنوان دو کشور در حال توسعه خردمند نباید اجازه دهند مناقشه‌های مرزی بر توسعه مناسبات میان دو کشور تاثیری بگذارد. دو کشور باید به هم برای کسب دستاورد‌های بیشتر کمک کنند.

 

جایشانکار گفت: هند برای روابطش با چین اهمیت زیادی قائل است. هند برای توسعه ارتباطات با چین و گسترش مناسبات و همکاری‌ها مشتاق است.

 

او در این دیدار با اشاره به ارتباطات موثر چین و هند در زمینه دیپلماسی و نظامی از سال گذشته تاکنون گفت: نظامیان چین و هند در مرز باید همدیگر را رها کنند.

 

در این دیدار هر دو طرف توافق کردند برای گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری گفتگو کنند. وزرای امور خارجه چین و هند همچنین درباره مبارزه علیه دنیاگیری کووید-۱۹، اوکراین، وضع افغانستان و مناسبات دوجانبه تبادل نظر کردند.

 

وزرای امور خارجه چین و هند تاکید کردند که چندجانبه گرایی باید در اولویت قرار بگیرد و مناقشه‌ها باید از راه مسالمت آمیز و گفتگو حل شود.

 

به نوشته رسانه‌های هندی پس از دو سال وقفه، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین روز جمعه وارد دهلی شد که این اقدام نشان دهنده گرم شدن قابل توجه روابط سرد به علت ادامه بن بست نظامی در مرز لداخ است.

عمران خان در واکنش به درخواست نمایندگان غرب: ما برده شما نیستیم

«عمران خان» نخست وزیر پاکستان با انتقاد شدید از نمایندگان غرب که با انتشار نامه ای مشترک پاکستان را به محکومیت روسیه ترغیب کردند، تاکید کرد ما برده شما نیستیم که هر چه می گویید انجام دهیم.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, افغانستان, امریکا, اوکراین, پاکستان, تحلیل, جنگ سرد, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, سازمان ملل, شرق اروپا, غرب, هندوستان

آمریکا در حال بررسی تحریم هند به دلیل استفاده از تجهیزات نظامی روسیه

ایالات متحده آمریکا همزمان با افزایش تنش‌ها با مسکو در پی وقوع جنگ در اوکراین، در حال بررسی اعمال تحریم هایی علیه هند به دلیل استفاده از تجهیزات نظامی روسیه است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحریم, جنوب آسیا, جهان, حقوق بشر, روسیه, سازمان ملل, کره شمالی, گزارش, هندوستان

رئیس‌جمهوری پاکستان: آمریکا از گذشته عبرت نگرفت

رئیس‌جمهوری پاکستان همزمان با درگیری نظامی میان روسیه و اوکراین از جنگ افروزی در غرب خاورمیانه به شدت انتقاد کرد و گفت آمریکا از گذشته خود به ویژه جنگ ویتنام عبرت نگرفته است.

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, پاکستان, تحلیل, جنگ سرد, جنوب آسیا, جهان, حضور نظامی, روسیه, شرق اروپا, ویتنام