گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

کانادا توقف ارسال سلاح به اسرائیل را تائید کرد

دفتر ملانی جولی وزیر خارجه کانادا تائید کرد که این کشور کلیه صادرات تسلیحاتی خود به اسرائیل را تا اطلاع ثانوی تعلیق کرده است. به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از الجزیره، در بیانیه دفتر جولی آمده است: از ۸ ژانویه (۱۸ دی)، دولت کانادا مجوزهای جدید صادرات تسلیحات به اسرائیل را تائید نکرده ... کانادا توقف ارسال سلاح به اسرائیل را تائید کرد

ادامه

آمریکای شمالی, اسراییل, تحریم, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین, کانادا

هشدار روسیه به ژاپن درباره ارسال موشکهای «پاتریوت» به اوکراین

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که به مقامات ژاپن نسبت به پیامدهای ارسال موشک‌های پاتریوت به اوکراین هشدار داده است. به گزارش خبرگزاری مهر، «سرگئی ژستکی» سرپرست اداره سوم آسیایی وزارت خارجه روسیه در گفت‌وگو با «اسپوتنیک» اعلام کرد که مسکو از کانال‌های دیپلماتیک به مقامات ژاپن نسبت به پیامدهای ارسال موشک‌های سامانه پدافند هوایی ... هشدار روسیه به ژاپن درباره ارسال موشکهای «پاتریوت» به اوکراین

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحریم, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, ژاپن, شرق اروپا, صلح, هندو پاسیفیک

روزنامه چینی: هند با آمریکا برای خرید نفت ایران سرشاخ می‌شود

یک روزنامه دولتی چین با بیان اینکه تمدید نشدن معافیت خرید نفت از ایران برای کشورهای مختلف از جمله هند یک سردرد بزرگ است نوشت: هند وارد کننده بزرگ نفت از ایران است و این اقدام واشنگتن مسلما باعث رویارویی هند و آمریکا و سرشاخ شدن دهلی نو با واشنگتن خواهد شد.

 

به گزارش ایرنا گلوبال تایمز روز سه شنبه نوشت: هند نزدیک به ۸۰ درصد از نفت خود را از کشورهای دیگر وارد می‌کند و بشدت به نفت وارداتی وابسته است و تحرکات آمریکا به زیان این کشور تمام می‌شود.

 

این روزنامه می‌نویسد: چین تا قبل از اینکه آمریکا از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۷ میلادی خارج شود ۷۰ درصد از نفت مورد نیاز خود را از ایران خریداری می‌کرد و تا پیش از پایان معافیت هم خریدار بزرگ نفت ایران بوده است.

 

گلوبال تایمز می نویسد که طرح های مختلفی مطرح شده است از جمله اینکه هند با روپیه نفت خریداری کند و کالا به ایران صادر کند اینها شاید برای هند مزیت باشد اما باز هم مشکل تامین عرضه نفت وجود دارد.

 

روزنامه خاطر نشان می کند که آمریکایی ها می‌خواهند ایران را کنار بزنند و خودشان فروشنده نفت به هند باشند اما هزینه های حمل و نقل و بیمه برای هند بالا خواهد رفت و آمریکا این مشکلات اقتصادی را برای هند در نظر نمی گیرد و این کشور از لحاظ امنیت تامین نفت در مضیقه قرار گرفته است.

 

گلوبال تایمز تصریح کرد: تحریم ها علیه ایران بتدریج باعث بالا رفتن بهای نفت خواهد شد و به همان نسبت وارد کنندگانی چون هند هزینه های سنگین تری متحمل خواهند شد و به این ترتیب روابط هند و آمریکا خدشه دار خواهد شد.

 

گزارش تاکید می‌کند: روابط منطقه‌ای هم در اینجا برای هند مهم است این کشور از طریق ایران می‌خواهد به بازار افغانستان و آسیای مرکزی دست پیدا کند و همزمان در چابهار با ایران و افغانستان همکاری می‌کند و مشکلاتی که اکنون آمریکا برایش ایجاد کرده است دردسر بزرگی برای دهلی نو است.

 

روزنامه چینی در پایان آورده است آنچه هند را بیشتر نگران می‌کند اینکه آمریکا فقط در اندیشه تامین منافع خود است و ابایی برای قربانی کردن دیگران ندارد.

 

کاخ سفید دوم اردیبهشت ماه امسال در بیانیه‌ای اعلام کرد دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا تصمیم گرفته است معافیت خرید نفت ایران که پیشتر به ۸ کشور داده بود را تمدید نکند.

 

این تصمیم آمریکا مورد انتقاد کشورهایی مانند چین، هند و ترکیه قرار گرفته و به نظر می رسد بر تعداد کشورهای معترض به این رویکرد افزوده خواهد شد.

 

ترامپ با اعلام تحریم صادرات نفت ایران از ۱۲ اردیبهشت، کشورهایی که به خواسته آمریکا عمل نکنند را به اعمال تحریم تهدید کرده است.

 

این در حالی است که اقدام یکجانبه آمریکا موجب نگرانی در بازارهای جهانی شده است بازار نفت با واکنش منفی به این تصمیم، شاهد افزایش سه درصدی بهای نفت بوده که بیشترین میزان افزایش در ۲۰۱۹ بوده است.

ایرنا

پیشرفت سازوکار مالی اروپا و ایران در نشست لندن تبیین شد

مدیر سازوکار ویژه مالی اروپا و ایران (اینستکس) و مقامات دولت انگلیس در نشستی که با حضور فعالان اقتصادی، مؤسسات مالی و علاقه‌مندان به تجارت با ایران در لندن برگزار شد، پیشرفت‌های صورت گرفته در رابطه با این سازوکار را تبیین کردند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, انگلستان, ایران, تحریم, فرانسه

آسوشیتدپرس: آمریکا باز هم معافیت خرید نفت ایران را بررسی می‌کند

مایک پمپئو وزیرخارجه آمریکا روز دوشنبه بار دیگر با اعتماد به نفسی کاذب اعلام کرد که معافیت خریداران نفت ایران تمدید نمی‌شود اما آسوشیتدپرس حالا از یک عقب نشینی دیگر کاخ سفید خبر داده و نوشته که واشنگتن در حال بررسی صدور دوره تازه‌ای از معافیت‌هاست.

ادامه

امارات, امریکا, ایران, تحریم, جهان, عربستان سعودی, لیبی, مقاله, هندوستان, ونزوئلا