ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه امروز سه‌شنبه، در سفری به مصر با رئیس جمهوری این کشور دیدار و در ارتباط با تحولات منطقه به ویژه بحران غزه گفت وگو کرد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیاالیوم، «سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه در سفری به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر ... دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

ادامه

افغانستان, امنیتی, اوکراین, تروریسم, خاورمیانه, خبر, روسیه, شمال افریقا, مصر

رهبر کره شمالی: برای رویارویی طولانی مدت با آمریکا آماده هستیم

پیونگ یانگ بامداد جمعه اعلام کرد که روز پنجشنبه به دستور مستقیم کیم جونگ اون، یک موشک بالستیک قاره پیمای جدید  (ICBM به نام هواسونگ-۱۷ ) با موفقیت آزمایش شد و رهبر کره شمالی گفت که کشورش برای رویارویی طولانی مدت با آمریکا کاملا آماده است.

 

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، رهبر کره شمالی با بازدید از محل آزمایش موشکی تاکید کرد که  سلاح استراتژیک جدید کره شمالی بار دیگر همه جهان را به وضوح از قدرت نیروهای مسلح ما آگاه خواهد کرد.

 

وی خاطر نشان کرد که نیروهای دفاعی ملی کره شمالی از توان نظامی و فنی بسیار خوبی برخوردار خواهند بود تا در برابر هرگونه تهدید و باج‌گیری نظامی خللی وارد نشود و خود را برای رویارویی طولانی مدت با آمریکا آماده نگه داشته اند.

 

کیم هشدار داد که هر نیرویی که امنیت کشورش را نقض کند آگاه باشد که باید بهای گزافی بپردازد.

 

کره جنوبی و ژاپن روز پنجشنبه اعلام کردند که کره شمالی یک موشک بالستیک قاره پیما را به سمت دریا در سواحل شرقی این کشور شلیک کرده است.

 

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفت که شلیک یک پرتابه ناشناس از کره شمالی شناسایی شده که گمان می رود یک موشک بالستیک دوربرد قاره پیماست که در ارتفاعات فضا شلیک شده است.

 

کره شمالی از سال ۲۰۱۷ تاکنون چنین موشک هایی با برد یا ظرفیت کامل را آزمایش نکرده است.

نماینده چین: کشورها نباید دیگران را مجبور به انتخاب یک طرف در درگیری کنند

ژانگ جون، سفیر چین در سازمان ملل متحد به کشورهای عضو مجمع عمومی سازمان ملل گفت که وضعیت انسانی در اوکراین به طور فزاینده‌ای جدی می‌شود، اما کشورها نباید دیگران را مجبور به “انتخاب طرف” در درگیری کنند.

ادامه

امریکا, انگلستان, اوکراین, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, ژئوپلیتیک, سازمان ملل, شرق آسیا, شرق اروپا

چین اولین پایگاه خود را در اقیانوس آرام ایجاد می‌کند

بر اساس پیمان امنیتی پیشنهادی با جزایر سلیمان، نیرو‌های چینی می‌توانند برای محافظت از ایمنی پرسنل و پروژه‌های خود در جزایر سلیمان مستقر شوند.

ادامه

استرالیا, اقیانوسیه, امریکا, جزایر سلیمان, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, ژئوپلیتیک, شرق آسیا

روسیه: بررسی معاهده صلح با ژاپن غیرممکن است/هیات اوکراینی دیکته‌های آمریکا را بیان می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که علت مخالفت مسکو با مذاکره درمورد معاهده صلح با توکیو، به این دلیل است که نمی‌توان یک سند اساسی مربوط به روابط دوجانبه را با کشوری بررسی کرد که مواضع غیردوستانه در قبال ما اتخاذ می‌کند.

ادامه

امریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, ژاپن, شرق آسیا, شرق اروپا