کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای به کاخ سفید از دولت کشورشان خواستند بر پهپادهای چینی وارد شده به آمریکا تعرفه‌های بیشتری وضع کند. به گزارش ایرنا از رویترز، گروهی از اعضای کنگره آمریکا روز چهارشنبه از دولت بایدن خواستند تا با وضع تعرفه‌های بیشتری را بر هواپیماهای بدون سرنشین ساخت چین، مشوق های ... جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جنگ سرد, چین, شرق آسیا, گزارش

همزمان با حضور بلینکن در سئول؛ کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد

کره شمالی همزمان با حضور وزیر خارجه آمریکا در سئول، یک موشک بالستیک به سوی آب‌های شرق شبه‌جزیره کره پرتاب کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ارتش کره جنوبی مدعی شد که کره شمالی برای نخستین بار در دو ماه اخیر و همزمان با حضور آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در سئول، ... همزمان با حضور بلینکن در سئول؛ کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی

استقرار نیرو‌های ویژه آمریکا در ۱۰ کیلومتری چین

وزیر دفاع تایوان روز شنبه تایید کرد که نیرو‌های ویژه آمریکا در برخی از جزایر دور افتاده تایوان نزدیک به چین مستقر هستند. وزیر دفاع تایوان روز شنبه تایید کرد که نیرو‌های آمریکایی در حال آموزش ارتش این جزیره هستند و برخی از آنها در ۱۰ کیلومتری مرز با چین مستقر شده‌اند. به گزارش وبگاه ... استقرار نیرو‌های ویژه آمریکا در ۱۰ کیلومتری چین

ادامه

آمریکا, تایوان, جنگ سرد, چین, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا

نماینده چین: کشورها نباید دیگران را مجبور به انتخاب یک طرف در درگیری کنند

ژانگ جون، سفیر چین در سازمان ملل متحد به کشورهای عضو مجمع عمومی سازمان ملل گفت که وضعیت انسانی در اوکراین به طور فزاینده‌ای جدی می‌شود، اما کشورها نباید دیگران را مجبور به “انتخاب طرف” در درگیری کنند.

 

سفیر و نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه به وقت محلی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: تحولات وضعیت اوکراین تا مرحله کنونی نگرانی‌های بین‌المللی گسترده‌ای را برانگیخته است و چین نمی‌خواهد شاهد چنین وضعیتی باشد.

 

وی افزود: چین در مورد اوکراین همیشه تاکید کرده است که حاکمیت و تمامیت ارضی همه کشورها باید رعایت شود.

 

سفیر چین اضافه کرد: کشورهای در حال توسعه که اکثریت جهان را تشکیل می‌دهند، طرفین این درگیری نیستند. آنها نباید به این موضوع کشیده شوند و مجبور به تحمل پیامدهای درگیری‌های ژئوپلیتیکی و رقابت قدرت‌های بزرگ شوند.

 

وی تاکید کرد: کشورهای مربوطه نباید رویکرد ساده انگارانه دوست یا دشمن، سیاه یا سفید را اتخاذ و کشورها را مجبور به انتخاب طرف کنند.

 

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل نیز، قطعنامه اوکراین را که با حمایت غرب در روز پنجشنبه در مجمع عمومی تصویب شد، یک قطعنامه شبه بشردوستانه خواند.

 

نبنزیا گفت نویسندگان این قطعنامه را صرفا برای محکوم کردن روسیه و توهین‌های مختلف به ما مطرح کرده‌اند.

 

به گزارش ایرنا، در رای گیری روز پنجشنبه به وقت محلی در مجمع عمومی سازمان ملل، قطعنامه کمک های بشردوستانه اوکراین با ۱۴۰ رای موافق، ۵ رای مخالف و ۳۸ رای ممتنع به تصویب رسید.

 

مجمع عمومی سازمان ملل متشکل از ۱۹۳ عضو است که با اکثریت قاطع به قطعنامه کمک های بشردوستانه به اوکراین رای مثبت داد. این قطعنامه خواستار دسترسی به کمک و حمایت از غیرنظامیان در اوکراین است و از روسیه به دلیل ایجاد وضعیت انسانی وخیم انتقاد کرده است.

 

این قطعنامه که توسط اوکراین و متحدانش آمریکا، انگلیس و بیش از ۱۲ کشور دیگر ارائه و مورد حمایت قرار گرفته بود، از نظر قانونی الزام آور نیست.

 

کشورهایی که به این قطعنامه رای منفی دادند شامل بلاروس، کره شمالی، اریتره، روسیه و سوریه می‌شوند.

 

۳۸ کشور از جمله الجزایر، ارمنستان، آنگولا، بولیوی، برونئی، جمهوری آفریقای مرکزی، چین، کنگو، کوبا، السالوادور، گینه، اتیوپی، گینه بیسائو، هند، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، لائو، ماداگاسکار، مغولستان، موزامبیک، نامیبیا، نیکاراگوئه، پاکستان، آفریقا، سریلانکا، سودان، تاجیکستان، توگو، اوگاندا، تانزانیا، مالی، ازبکستان، ویتنام، و زیمباوه به این قطعنامه رای ممتنع دادند.

 

یادآور می‌شود: روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری «رویترز» گزارش کرد که رهبران ۲۲ هیات دیپلماتیک شامل اعضای دولت‌های اتحادیه اروپا در نامه ای مشترک که در روز اول مارس منتشر کردند، پاکستان را ترغیب کردند تا از قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در محکومیت روسیه برای تهاجم به اوکراین پشتیبانی کند.

 

لاوروف در خصوص کشور‌هایی که در مجمع عمومی سازمان ملل علیه روسیه رأی دادند، گفت: «اکثر کشور‌هایی که علیه ما رأی دادند، این کار را تحت فشار و باج‌خواهی انجام دادند. من دقیقاً مطلع هستم که اعضای هئیت‌ها را تهدید کرده‌اند که دارایی‌های آن‌ها را در حساب‌های بانکی‌شان در آمریکا بلوکه می‌کنند و سراغ فرزندان آن‌ها که در دانشگاه‌های آمریکا مشغول تحصیل هستند، خواهند رفت.»

جانسون: پوتین باید شکست داده شود

نخست وزیر انگلیس با تاکید بر اینکه رئیس جمهور روسیه باید شکست داده شود، اعلام کرد، در حال بررسی درخواست رئیس جمهور اوکراین برای ارسال خودروهای زرهی جهت کمک به رفع محاصره شهر بندری ماریوپل هستیم.

ادامه

انگلستان, اوکراین, بلژیک, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, ناتو

چین اولین پایگاه خود را در اقیانوس آرام ایجاد می‌کند

بر اساس پیمان امنیتی پیشنهادی با جزایر سلیمان، نیرو‌های چینی می‌توانند برای محافظت از ایمنی پرسنل و پروژه‌های خود در جزایر سلیمان مستقر شوند.

ادامه

استرالیا, اقیانوسیه, امریکا, جزایر سلیمان, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, ژئوپلیتیک, شرق آسیا

لاوروف: اعزام حافظان صلح به‌اوکراین منجر به‌درگیری میان نیروهای روسیه و ناتو می‌شود

وزیر امور خارجه روسیه امروز چهارشنبه، تاکید کرد، اگر ناتو نیروهای حافظ صلح به اوکراین اعزام کند، درگیری مستقیمی میان نیروهای روسیه و ائتلاف ناتو در خواهد گرفت.

ادامه

امریکا, اوکراین, بلژیک, تحلیل, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, روسیه, شرق اروپا, غرب, لهستان, ناتو