فقر و محرومیت اجتماعی؛ دغدغه اصلی رای‌دهندگان در آستانه انتخابات پارلمان اروپا

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد دغدغه اصلی شهروندان اروپایی که قرار است به زودی در انتخابات پارلمان اروپا شرکت کنند، فقر و بحران هزینه‌های زندگی است. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نظرسنجی انجام شده توسط پارلمان اروپا نشان می‌دهد علی‌رغم برجسته نشان دادن مسئله مهاجرت غیرقانونی در رسانه‌ها، دغدغه اصلی رای‌دهندگان اروپایی «فقر، بحران هزینه‌های زندگی و محرومیت ... فقر و محرومیت اجتماعی؛ دغدغه اصلی رای‌دهندگان در آستانه انتخابات پارلمان اروپا

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, انگلیس, بلژیک, پناهجویی, خبر, فقر, معیشت

مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

به‌رغم نرخ‌های تورم‌ بالای ۵۰ درصد، با تعیین افزایش مزد و مستمری ۲۰ درصدی در لایحه بودجه‌ها، رئیسی و نمایندگان مجلسِ یکدستِ یازدهم یورش وحشیانه‌ای برای آزادسازی مزد و مستمری کارگران و بازنشستگان را به‌پیش برده‌اند. با تشدید بهره‌کشی از زحمتکشان و پیش‌بُرد اقتصاد نولیبرالی هدف رئیس‌جمهور برگزیدهٔ خامنه‌ای هماهنگ کردن بیش از پیش اقتصاد ... مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

ادامه

امپریالیسم, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, سازمان جهانی کار, عدالت اجتماعی, غارتگری, فساد, فقر, کارگری, معیشت, نئولیبرالیسم

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

رشد بیکاری، بطلان شعارهای ولی‌ فقیه! آمار منتشر شده در پایان سال گذشته خط بطلان دیگری بود بر شعار ولی فقیه یعنی سال “مهار تورم و رشد تولید”، شعاری که می‌بایستی به رشد تولید و اشتغال منجر گردد. طبق آمار منتشر شده توسط مرکز آمار، نرخ متوسط بیکاری در زمستان سال گذشته ۸٫۶ درصد بوده ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی‌های دموکراتیک, اجتماعی, ایران, بازنشستگان, برابری اجتماعی, حقوق بشر, دانشجویی, زنان, سوخت‌بران, سیاسی, فقر, کارگری, کولبری, گزارش, محیط زیست, نئولیبرالیسم, نفتگران, همبستگی

مبارزهٔ پرستاران و کادر درمان بر ضد مزدِ زیرِ «خط فقر» و برای «امنیتِ شغلی»

با تشدید استثمار وحشیانه پرستاران و کادر درمان و سرکوب اعتراض‌های‌شان از سوی رژیم ولایی، مبارزهٔ پرستاران برای اصلاح تعرفه‌های پرستاری، افزایش کارانه و دستمزد، حذف اضافه‌کار اجباری، برقراری فوق‌العادهٔ خاص برای کادر درمان، اجرای صحیح قانون بهره‌وری، و جز این‌ها نیز در ماه‌های اخیر شدت یافته است. “دبیرکل خانه پرستار” اخیراً از پرونده‌سازی توسط ... مبارزهٔ پرستاران و کادر درمان بر ضد مزدِ زیرِ «خط فقر» و برای «امنیتِ شغلی»

ادامه

بازنشستگان, پرستاری, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, فقر, کارگری, معیشت, مقاله

سقوط کارگران بیش از همیشه به زیر خط فقر مطلق

از اسفند ۱۴۰۰ تا امروز (۱۹ فروردین ۱۴۰۳)، قیمت دلار در بازار ایران ۲۴۵ درصد افزایش داشته است اما نرخ افزایش حداقل دستمزد کارگران در همین بازه زمانی فقط ۱۱۹.۳ درصد بوده است. به گزارش خبرنگار ایلنا، روزهای ابتدای فروردین است و کارگران سرخورده و دلسرد از مذاکرات مزدی؛ علیرغم پافشاری نمایندگان کارگری در شورایعالی ... سقوط کارگران بیش از همیشه به زیر خط فقر مطلق

ادامه

ایران, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, فقر, کارگری, گزارش, معیشت

در سالجاری میلادی، سوء تغذیه بیش از ۱۳ هزار نوزاد افغان را به کام مرگ کشاند

وزارت بهداشت افغانستان در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد، از آغاز سال۲۰۲۲ تاکنون ۱۳ هزار و ۷۰۰ نوزاد در این کشور بر اثر سوء تغذیه و بیماری‌های ناشی از گرسنگی جان خود را از دست داده‌اند.

 

به گزارش بامداد سه شنبه ایرنا از “اسپوتنیک”، جاوید هژیر، سخنگوی این وزارتخانه گفت: از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون حدود ۱۲۴ هزار و ۸۰۰ مورد زایمان زودرس صورت گرفته که به طور معمول ۱۰ درصد از این کودکان جان خود را از دست می‌دهند، بنابراین برآورد می‌شود که ۱۳ هزار و ۷۰۰ نفر از این کودکان جان باخته‌اند.

 

ملالی رحیمی رئیس زایشگاه ملالی در کابل نیز اظهار داشت، فقر و نبود مراقبت‌های پزشکی از جمله عوامل افزایش مرگ و میر نوزادان در افغانستان است.

 

هفته گذشته یک پزشک در شهر غربی هرات اعلام کرده بود که نیمی از افراد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه از سوءتغذیه رنج می‌برند و ۶۰ درصد موارد به شکل بحرانی دچار بیماری سرخک هستند.

 

پس از دوران جنگ در افغانستان، مساله سوءتغذیه تقریباً در تمام این کشور گسترده شده است.

 

رامیز آلاک باروف هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد که در افغانستان حضور دارد در بیانیه‌ای اعلام کرد، ۹۵ درصد از جمعیت افغانستان به‌اندازه کافی غذا نمی‌خورند و این درصد برای زنان سرپرست خانوار به تقریباً ۱۰۰ درصد رسیده است.

 

افغانستان جمعیتی معادل ۳۹ میلیون نفر دارد. ۲.۶ میلیون نفر از افغان‌ها از این کشور فرار کرده و در کشورهای دیگر پناهنده شده‌اند.

 

به گزارش ایرنا، ماه گذشته، هماهنگ کننده محلی امور بشردوستانه سازمان ملل در افغانستان هشدار داد که مردم در افغانستان امروز با بحران سوتغذیه و ناامنی غذایی در ابعادی بی‌نظیر روبه رو هستند.

 

رامیز آلاک باروف گفت: گرسنگی حاد در افغانستان از رقم ۱۴ میلیونی در ماه ژوئیه (تیر) ، به ۲۳ میلیون نفر در ماه مارس (اسفند) افزایش یافته و خانواده‌ها را مجبور کرده است به اقدامات ناامیدکننده روی آورند.

 

سازمان ملل متحد و گروه‌های امدادرسان تاکید دارند تحریم‌های دولت آمریکا در کنار مسدودشدن پول افغانستان شرایط سختی را برای مردم این کشور رقم زده‌است و درصورت رفع نشدن موانع، بیش از یک میلیون کودک از گرسنگی جان خود را از دست می‌دهند.

 

افغانستان و مردم آن برای چند دهه است که از شرایط کشورشان رنج می‌برند و اکنون هفت ماه پس از سلطه طالبان یک قحطی گسترده‌تر از هر زمان دیگر آن‌ها را تهدید می‌کند به گونه‌ای که بیم آن می‌رود یک میلیون کودک افغان یعنی تعدادی برابر با تلفات مستقیم جنگ ۲۰ ساله این کشور جان خود را از دست بدهند.

انتقاد جدی سازمان جهانی کار از وضعیت مسکن کارگران جنوب آسیا

بر اساس گزارش سازمان جهانی کار؛ علیرغم برخی پیشرفت‌های جزئی انجام شده در حوزه کشورهای پیمان (آ. سه. آن) در پاسخ به مقابله با همه‌گیری کرونا، استانداردهای اسکان کارگران مهاجر در این منطقه پر کارگر جهان پایین بوده و نیاز به رسیدگی فوری و اضطراری دارد.

ادامه

آ. سه. آن, اختلاف طبقاتی, تایلند, جنوب شرق آسیا, جهان, حقوق بشر, سازمان بین‌المللی کار, سازمان ملل, سنگاپور, عدالت اجتماعی, فقر, کارگری, گزارش, مالزی, نیوزلند

هشدار برنامه جهانی غذا؛ ۷۰ درصد مردم سودان جنوبی با خطر گرسنگی مواجه‌اند

برنامه جهانی غذا (WFP) امروز شنبه در جدیدترین گزارش خود هشدار داد که بیش از ۷۰ درصد مردم سودان جنوبی در سال جاری میلادی با خطر گرسنگی مواجه هستند زیرا درگیری‌ها و بلایای طبیعی و آب و هوایی مشکل کمبود مواد غذایی را شدیدتر خواهد کرد.

ادامه

افریقای مرکزی, جهان, حقوق بشر, فقر, گزارش

هشدار سونامی فقر در انگلیس؛ روستایی‌ها، آسیب پذیرترین قشر

با افزایش روزافزون بهای جهانی انرژی در پی جنگ اوکراین، کارشناسان انگلیسی به دولت این کشور نسبت به سونامی فقر در جوامع روستایی هشدار دادند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, امریکا, انگلستان, اوکراین, تحریم, جهان, عدالت اجتماعی, غرب اروپا, فقر