بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

بانک مرکزی اتحادیه اروپا ایده ایالات متحده برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به نیرو‌های مسلح اوکراین را محکوم کرد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، از پیشنهاد آمریکا برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین انتقاد کرد. وی خاطرنشان کرد که این امر خطرات قانونی دارد. لاگارد به فایننشال تایمز گفت: ... بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, روسیه, شرق اروپا

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

وزیر امور خارجه روسیه گفت: غرب به‌طور فزاینده‌ای نگران طرح کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور (بریکس) برای توسعه ابزارهای مالی مستقل خود است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری تاس نوشت: سرگئی لاوروف در نشست کمیسیون شورای عمومی حزب روسیه متحد در زمینه همکاری بین المللی و حمایت از شهروندان خارج از کشور گفت: ما ... لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

ادامه

آمریکا, بریکس, تحلیل, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب

مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

«ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه با اشاره به کسری بودجه آمریکا، واشنگتن را متهم کرد که با برانگیختن یک جنگ دیگر در خاورمیانه، به دنبال رهایی اقتصاد خود از “نکول” (بحران بدهی خارجی) است. به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، ولودین با نوشتن از پیام در کانال تلگرامی خود، به داده‌های وزارت ... مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, جهان, خاورمیانه, روسیه, شرق اروپا, گزارش, هژمونیسم

رامافوزا؛ بحران غلات زنگ بیدارباش آفریقاست تا به خود متکی باشد

سیریل رامافوزا رئیس جمهور آفریقای جنوبی گفت: بحران غلات اوکراین باید به عنوان یک زنگ بیدارباش برای آفریقا عمل کند تا در تولید غلات و کود به خود متکی شود.

 

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، رامافوزا رئیس جمهور آفریقای جنوبی جمعه شب گفت که بحران اخیر عرضه غلات باید کشورهای آفریقایی را تشویق کند تا تولید مواد غذایی را برای کاهش واردات افزایش دهند.

 

رامافوزا در کنفرانس مطبوعاتی در پرتوریا پایتخت آفریقای جنوبی گفت” آیا می‌خواهیم برای سال‌های آینده برای غلات و کودهای خود به آن بخش از جهان تکیه کنیم؟

 

رئیس جمهوری آفریقای جنوبی تاکید کرد که بحران غلات به عنوان یک زنگ بیدارباش است مانند بحران کووید که زنگ بیداری برای بسیاری از ما در قاره آفریقا شد تا شروع به تولید واکسن های خود کنیم.

 

مزارع اوکراین منبع اصلی غلات برای بازار جهانی به ویژه در خاورمیانه و آفریقا هستند، جایی که منابع غذایی به شدت محدود است.

زمینه‌های ارتقا روابط مسکو-ریاض؛ از بازار انرژی تا توازن راهبردی

تحلیلگران سعودی معتقدند که هماهنگی در بازارهای انرژی و همکاری برای حفظ توازن‌های راهبردی از مهم‌ترین دلایل ارتقا روابط عربستان و روسیه است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, امنیتی, جنگ سرد, جهان, خاورمیانه, روسیه, شرق اروپا, عدالت اجتماعی, مقاله

امضای توافق میان روسیه و اوکراین برای از سرگیری صادرات غلات

توافق بازگشایی بنادر اوکراین به منظور صادرات غلات لحظاتی پیش با میانجی‌گری سازمان ملل و ترکیه میان روسیه و اوکراین در شهر استانبول امضا شد. این مساله امیدواری‌ها را برای کاستن از بحران جهانی غذا ناشی از حمله روسیه به اوکراین افزایش داده است.

ادامه

اقتصادی, اوکراین, ترکیه, جهان, خبر, روسیه, سازمان ملل, شرق آسیا

روسیه در همکاری با شرکای آفریقایی خود، در راه مبادلات تجاری با ارزهای ملی

وزیر امور خارجه روسیه گفت: روسیه و شرکای آفریقایی آن در حال کار روی طرحی برای کاهش سهم دلار آمریکا و یورو در مبادلات تجاری هستند.

ادامه

اتیوپی, افریقا, اقتصادی, امریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, کنگو, مصر

گفت وگوی پوتین و بن سلمان در خصوص بازار جهانی نفت

کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان پنجشنبه در یک مکالمه تلفنی بر اهمیت همکاری‌های بیشتر در اوپک پلاس تأکید کردند.

ادامه

اقتصادی, امارات, امریکا, جنگ سرد, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, شرق اروپا, عربستان سعودی, غرب اروپا, فرانسه