کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

بانک مرکزی اتحادیه اروپا ایده ایالات متحده برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به نیرو‌های مسلح اوکراین را محکوم کرد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، از پیشنهاد آمریکا برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین انتقاد کرد. وی خاطرنشان کرد که این امر خطرات قانونی دارد. لاگارد به فایننشال تایمز گفت: ... بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, روسیه, شرق اروپا

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

روسیه در همکاری با شرکای آفریقایی خود، در راه مبادلات تجاری با ارزهای ملی

وزیر امور خارجه روسیه گفت: روسیه و شرکای آفریقایی آن در حال کار روی طرحی برای کاهش سهم دلار آمریکا و یورو در مبادلات تجاری هستند.

 

به گزارش ایرنا، سرگئی لاوروف طی یادداشتی که امروز جمعه در پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه روسیه منتشر شد، نوشت: نیازمند متناسب کردن تراکنش‌های مالی با جغرافیای سیاسی جدید جهان هستیم. نظام های‌مالی جهانی باید از دخالت خارجی در امان باشند و روسیه در همکاری با شرکای خود، در حال برداشتن‌ گام‌هایی برای افزایش استفاده از ارزهای ملی در مبادلات تجاری است.

 

وی تصریح کرد: روسیه از ایجاد یک نظام مالی موثر و مستقل که تحت تاثیر سیاست‌های کشورهای غیردوست قرار نگیرد، حمایت می‌کند.

 

وزیر امور خارجه روسیه افزود: دستگاه‌های تبلیغاتی غرب و اوکراین تلاش می‌کنند روسیه را «صادرکننده گرسنگی» معرفی و خود را تبرئه کنند.

 

لاوروف گفت: بعد از شروع بحران ناشی از شیوع کرونا در جهان، غرب با مکانیسم انتشار ارز، جریان صادرات مواد غذایی و کالا را به نفع خود تغییر داد و موجب بدتر شدن شرایط در کشورهای وابسته به واردات مواد غذایی شد.

 

لاوروف، تحریم‌های ضدروسی غرب در ماه‌های اخیر را عامل دیگر بدتر شدن وضعیت بازار مواد غذایی در جهان اعلام کرد.

 

وی، موضع متعادل کشورهای آفریقایی در قبال جنگ اوکراین را ستود و نوشت: شرکای آفریقایی روسیه، تلاش‌های آشکار آمریکا و متحدان اروپایی آن برای دیکته‌کردن اراده خود به دیگران و تحمیل مدل خود از جهان تک‌قطبی به جامعه بین‌المللی را تایید نمی‌کنند.

 

وزیر خارجه روسیه در آستانه سفر به آفریقا خاطرنشان کرد: باوجود فشار بی سابقه خارجی، کشورهای آفریقایی به تحریم‌ها علیه روسیه نپیوستند.

 

لاوروف قرار است ۲۴ تا ۲۸ جولای(۲ تا ۶ مرداد)  به آفریقا سفر کند. وی در طول این سفر دوره ای، از کشورهای مصر، اتیوپی، اوگاندا و جمهوری کنگو دیدار خواهد کرد.

امضای توافق میان روسیه و اوکراین برای از سرگیری صادرات غلات

توافق بازگشایی بنادر اوکراین به منظور صادرات غلات لحظاتی پیش با میانجی‌گری سازمان ملل و ترکیه میان روسیه و اوکراین در شهر استانبول امضا شد. این مساله امیدواری‌ها را برای کاستن از بحران جهانی غذا ناشی از حمله روسیه به اوکراین افزایش داده است.

ادامه

اقتصادی, اوکراین, ترکیه, جهان, خبر, روسیه, سازمان ملل, شرق آسیا

گفت وگوی پوتین و بن سلمان در خصوص بازار جهانی نفت

کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان پنجشنبه در یک مکالمه تلفنی بر اهمیت همکاری‌های بیشتر در اوپک پلاس تأکید کردند.

ادامه

اقتصادی, امارات, امریکا, جنگ سرد, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, شرق اروپا, عربستان سعودی, غرب اروپا, فرانسه

رژیم ولایی و نتایج اجرای سیاست‌های صندوق بین‌المللی پول؛ ۴۰ میلیون زیر خط فقر و۲۰ میلیون زیر خط فقر مطلق

یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت: تعاونی‌ها کمک می‌کنند تا شرکتهای خُرد و تولیدکنندگان روستایی در برابر شرکتهای بزرگ توان مقاومت داشته باشند. بنابراین تعاونی‌ها ایجاد می‌شوند تا از حداقل سود دفاع کنند و اجازه ندهند شرکتهای کوچک و تولیدکنندگان خُرد ورشکست شوند.

ادامه

اجتماعی, اختلاف طبقاتی, اقتصادی, ایران, تحلیل, حقوق بشر, سرمایه‌داری, صندوق بین‌المللی پول, عدالت اجتماعی, نئولیبرالیسم

پکن خواستار لغو تحریم‌ها علیه سوریه و توقف سرقت نفت وغلات آن توسط آمریکا شد

سخنگوی وزارت خارجه چین خواستار لغو تحریم‌های اعمال شده علیه سوریه و توقف سرقت نفت این کشور توسط واشنگتن شد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سوریه, شرق آسیا, فساد