محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

اتحاد بولیواری برای مردم آمریکای ما (آلبا -ALBA) با ابراز نگرانی عمیق نسبت به تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه، وضعیت کنونی را ناشی از سکوت شورای امنیت سازمان ملل پس از حمله غیرقانونی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق دانست. به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا، اتحادیه آلبا با انتشار بیانیه‌ای در وب‌گاه رسمی خود، بار دیگر ... ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, تجاوز نظامی, حقوق بشر, سازمان ملل, سوریه, صلح, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

درخواست کلمبیا، هندوراس و بولیوی از سازمان ملل برای جلوگیری از جنگی جدید در خاورمیانه

روسای جمهوری کلمبیا، بولیوی و هندوراس در واکنش به پاسخ گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه اسرائیل، بر تعهد خود به بازگرداندن صلح در غرب آسیا و جلوگیری از جنگ جدیدی در خاورمیانه با پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی تاکید کردند و تشکیل جلسه فوری سازمان ملل متحد را خواستار شدند. به گزارش ... درخواست کلمبیا، هندوراس و بولیوی از سازمان ملل برای جلوگیری از جنگی جدید در خاورمیانه

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, برزیل, بولیوی, تجاوز نظامی, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, ضد جنگ, غرب آسیا, فلسطین, کلمبیا, گزارش, نسل‌کشی, هندوراس, ونزوئلا

سوریه: رژیم فاشیستی اسرائیل عامل بی‌ثباتی در منطقه است

وزارت خارجه سوریه با محکوم کردن تجاوزات اسرائیل به این کشور تاکید کرد که این رژیم فاشیستی، عامل بی‌ثباتی در منطقه بوده و جامعه جهانی باید مسئولیت خود را در قبال وحشی‌‌گری این رژیم برعهده بگیرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، وزارت امور خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای تجاوز وحشیانه و تروریستی اسرائیل به نقاطی در ... سوریه: رژیم فاشیستی اسرائیل عامل بی‌ثباتی در منطقه است

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تبعیض‌نژادی, تجاوز نظامی, تحلیل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سوریه, فاشیسم, فلسطین, لبنان, نسل‌کشی

ماجرای افشاگری شاهد عینی الجزیره از تجاوز نظامیان اسرائیلی به زنان در غزه + فیلم

افشاگری یک شهروند فلسطینی درباره هتک‌حرمت زنان در غزه توسط نظامیان اسرائیلی، حواشی بسیاری را به‌وجود آورده است. به گزارش ایسنا، عصر روز شنبه بود که شبکه خبری الجزیره مصاحبه‌ای را با یک شهروند فلسطینی به نام «جمیله الهسی» که همراه با گروه دیگری از مردم در محاصره نظامیان اسرائیل در نزدیکی بیمارستان «الشفا» بوده ... ماجرای افشاگری شاهد عینی الجزیره از تجاوز نظامیان اسرائیلی به زنان در غزه + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, جهان, حقوق بشر, زنان, سازمان ملل, فلسطین, فیلم, گرسنگی, گزارش

رئیس‌جمهور صربستان: چه کسی حق کشتن مردم مارا در سال ۱۹۹۹ به ناتو داد؟

رئیس جمهوری صربستان در مراسم بزرگداشت قربانیان بیست و چهارمین سالگرد تجاوز نظامی ناتو به یوگسلاوی (سابق)، از مقامات پیمان آتلانتیک شمالی خواست تا پاسخگوی اقدام وحشیانه و کشتار مردم بی دفاع جمهوری فدرال یوگسلاوی در سال ۱۹۹۹ باشد.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، “الکساندر ووچیچ” رئیس جمهوری صربستان شب گذشته، جمعه، در مراسم عزاداری به مناسبت بیست و چهارمین سالگرد تجاوز نظامی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به جمهوری فدرال یوگسلاوی (سابق) از مقامات بروکسل سئوال کرد که چه کسی به این اتحاد حق کشتار مردم بی دفاع صرب را در سال ۱۹۹۹ به آنها داده بود. 

وی در این مراسم خطاب به مقامات ناتو گفت: «۲۴ سال گذشت، شما سرزمین ما را از هم دریدید، ۷۹ کودک و  2 هزار و ۵۰۰ شهروند ما را به قتل رساندید، نه تنها غیرنظامیان، بلکه سربازان و نیروهای پلیس را نیز کشتید. شما کی هستید که سربازان و پلیس ما که در خاک کشور خود حضور داشتند، را به قتل رساندید؟ حق کشتن مردم کشور ما را از کجا آوردید؟ چه کسی این حق را به شما داده بود؟» 

ووچیچ تاکید کرد: «شما از هیچ فاجعه انسانی جلوگیری نکردید. شما گروه‌های شورشی را در یک کشور آزاد و مستقل مسلح کردید، کشوری که حتی انگشت کوچک پایش به خاک کشور دیگری نرسیده بود.»

رئیس جمهوری صربستان در طول سخنرانی خود همچنین یادآور شد که مردم جمهوری صربستان تجاوز نظامی ناتو در سال ۱۹۹۹ را تنها زمانی فراموش خواهند کرد که دیگر هیچ فرد صربی وجود نداشته باشد.

میلوراد دودیک، رئیس جمهوری بوسنی و هرزگوین صربستان نیز به نوبه خود تاکید کرد که تجاوز نظامی ناتو قابل بخشش نیست، زیرا این سازمان بی روح مردم بی گناه صرب را نابود کرد و حتی برای این کار خود عذرخواهی هم نکرده است. وی افزود: «مردم ما بطور ناگهانی با حمله نظامی ناتو مواجه شدند، مردان، زنان و کودکان ما در پی عواقب این حملات وحشتناک جان باختند. و سپس آنها به سراغ ما آمده و به ما می گویند که بیایید گذشته را فراموش کنیم و به جلو حرکت کنیم!»

در تاریخ ۲۴ مارس ، صربستان سالگرد بمباران ناتو که منجر به کشته شدن بیش از ۲۵۰۰ نفر از جمله نزدیک به ۸۰ کودک شد، را گرامی داشت. در جریان حملات هوایی ناتو به یوگسلاوی سابق، این کشور بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار خسارت دید و عواقب استفاده از مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده توسط پزشکان مورد تایید قرار گرفته و اثرات مخرب آن همچنان دیده می شود.

رادومیر کواچویچ، پروفسور و دانشمند سم شناس در ماه جولای سال گذشته اعلام کرد که ۶۰ نسل آینده مردم صرب ها اثرات منفی استفاده از این نوع مهمات ممنوعه بر سلامتی خود را تجربه خواهند کرد.

در سال ۱۹۹۹، ایالات متحده از مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده در هنگام بمباران ناتو در یوگسلاوی استفاده کرد. حمله به این کشور ۷۸ روز به طول انجامید.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه پیش از این، با اشاره به قربانیان استفاده از مهمات دارای اورانیوم ضعیف شده در حمله ناتو به یوگسلاوی گفت که ایالات متحده باید به دلیل بمباران یوگسلاوی در سال ۱۹۹۹ از مردم صرب عذرخواهی کند و به بستگان کشته شدگان و مجروحان غرامت بپردازد. 

پیمان آتلانتیک شمالی، به سرکردگی آمریکا، از تاریخ ۲۴ اه مارس تا ۱۰ ماه ژوئن سال ۱۹۹۹ یک عملیات نظامی در یوگسلاوی انجام داد که وضعیت رسمی آن نیز “یک مداخله انسان دوستانه” اعلام شده بود.

شهادت ۶ فلسطینی در نابلس به دست نظامیان اسرائیلی

در بحبوحه تداوم یورش‌های نیروهای اسرائیلی به شهر نابلس واقع در شمال کرانه باختری شامگاه دوشنبه شش شهروند فلسطینی به شهادت رسیدند و ۳۳ تن دیگر زخمی شدند.

ادامه

اسراییل, تجاوز نظامی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

گاردین: خشکسالی وسقوط اقتصادی میلیون‌ها نفر در افغانستان را به‌گرسنگی کشانده است/ چاره‌ای جز علف خوردن نداریم

روزنامه گاردین در گزارشی با موضع فقر در افغانستان، نوشت که خشکسالی و سقوط اقتصادی میلیون ها نفر در این کشور را به گرسنگی کشانده است .

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, تجاوز نظامی, جهان, حقوق بشر, فقر, گزارش

حفظ تمامیت ارضی سوریه محور چهارمین گردهمایی مسئولیت ملی قبایل و عشایر در حلب

بیش از ۵۰ قبیله و عشیره عرب، کرد و ترکمن سوری با شرکت در چهارمین نشست مسئولیت ملی سوریه که در شهر حلب برگزار شد،‌ بر ضرورت حفظ تمامیت ارضی این کشور و مقابله با توطئه های خارجی تاکید کردند.

ادامه

امریکا, تجاوز نظامی, ترکیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سوریه