چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دوشنبه شب گفت که کی‌یف و واشنگتن مذاکرات در مورد توافق همکاری امنیتی دوجانبه را آغاز و طرح ارسال موشک‌های دوربرد به نیروهای مسلح اوکراین را نهایی کرده‌اند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، زلنسکی در پیام شبانه اظهار کرد: تیم‌های آمریکا و اوکراین کار روی توافقنامه امنیتی ... آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, ناتو

نیوزویک: آمریکا رو به افول است

نشریه آمریکایی “نیوزویک” در مقاله‌ای با اشاره به شکست‌های متعدد امریکا در سیاست‌های عمومی، سیاست‌های ناکارآمد فزاینده، تا اپیدمی مشکلات روانی در میان جوانان آمریکایی نوشت: آمریکای قرن بیست‌ویکم روبه‌زوال می‌رود. به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «ویلیام کوپر» نوشینده این مقاله‌ به نتایج یک نظرسنجی جدید در موسسه گالوپ اشاره کرده و نوشت: این ... نیوزویک: آمریکا رو به افول است

ادامه

آزادی, آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, چین, شرق آسیا, مقاله, هژمونیسم

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه به اتفاق آرا بسته ۶۰ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد. به گزارش شنبه ایرنا از “تاس”, این نمونه نادری از همکاری حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا بود که در آن دموکرات‌ها به جمهوری‌خواهان پیوستند تا این بسته کمک برای اوکراین را تصویب کنند. علاوه بر لایحه ... مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, اوکراین, تایوان, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین

رویترز: ۵۱ درصد مردم کانادا نمی‌خواهند زیر سلطه پادشاهی انگلیس باشند

خبرگزاری انگلیسی رویترز گزارش داد که بیشتر کانادایی‌ها پادشاهی و سلطنت انگلیس را نمی‌خواهند.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ رویترز براساس نظرسنجی‌های اخیر گزارش داد: باوجود پیوند‌های تاریخی و عمیق با انگلیس، شمار فزاینده‌ای از مردم کانادا نمی‌خواهند یک پادشاه خارجی آن‌ها را نمایندگی کند، اما اراده سیاسی برای تغییر قوانین موجود وجود ندارد.

 

بر اساس نظرسنجی «مؤسسه انگوس رید» که در ماه آوریل انجام و نتایج آن دیروز منتشر شده، ۵۱ درصد از کانادایی‌ها نمی‌خواهند پادشاهی انگلیس بر کانادا ادامه داشته باشد. این رقم در ژانویه ۲۰۲۰ بیش از ۴۵ درصد بود. تنها ۲۶ درصد از پاسخ دهندگان گفته‌اند که وضعیت کنونی ادامه داشته باشد و ۲۴ درصد درباره ادامه یا توقف این وضع نظر خاصی نداشته‌اند.

 

ساکنان استان کِبِک که بیشتر آن‌ها فرانسوی‌زبان هستند، احساس پیوند و دلبستگی حتی کمتری به انگلیس دارند. ۷۱ درصد از آن‌ها در نظرسنجی آنگوس رید گفته‌اند که دیگر نیازی به سلطنت نمی‌بینند، و ۸۷ درصد هم اعلام کرده‌اند هیچ وابستگی به خانواده سلطنتی انگلیس ندارند.

 

بر اساس نظرسنجی leger که اخیراً انجام شده نیز نزدیک به ۷۷ درصد کانادایی‌ها گفته‌اند هیچ تعلق خاطر و دلبستگی به پادشاهی و سلطنت انگلیس ندارند.

 

انگلیس در اواخر قرن پانزدهم کانادا را مستعمره خود کرد و این کشور به طور رسمی تا سال ۱۹۸۲ بخشی از کشور‌های تحت سلطه امپراطوری انگلستان بود. اکنون این کشور عضوی از کشور‌های مشترک‌المنافع انگلستان است که پادشاه انگلیس، رئیس دولت آن محسوب می‌شود.

 

به نوشته رویترز، با مرگ الیزابت دوم، هیجانات زیادی در کانادا ایجاد شد، اما بیشتر مردم این کشور نوع رابطه‌شان با یک حاکم خارجی را ناخوشایند می‌دانند.

 

یک پنجم جمعیت کانادا تازه واردانی هستند که ارتباط اندکی با انگلیس دارند و مردم بومی نیز تمایلی به قدرت استعماری این کشور ندارند. در یکی از نمونه‌های بارز این بی‌علاقگی، فعالان بومی در سال ۲۰۲۱، مجسمه ملکه انگلیس را در محوطه پارلمان این کشور، سرنگون کردند.

مانع‌تراشی آمریکا برای حضور روسیه در نشست سازمان ملل

همزمان با برگزاری هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که تحریم‌های آمریکا برای سفر دیپلمات‌های این کشور به نیویورک، مانع ایجاد کرده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امنیتی, تحریم, تروریسم, جنگ سرد, حقوق بشر, روسیه, سازمان ملل, شرق اروپا

نیویورک تایمز: اوکراین در ضدحملاتش از اطلاعات آمریکا استفاده کرد

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که اوکراین و آمریکا در روزهای منتهی به ضدحمله کی‌یف در منطقه خارکیف، تبادل اطلاعاتی خود را افزایش داده بودند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, غرب

بیش از یک سوم خانواده‌های آمریکایی ناتوان درتامین هزینه‌های اولیه زندگی

نتایج تحقیقات یک نهاد مطالعاتی آمریکایی نشان می‌دهد بیش از یک سوم خانواده‌های آمریکایی که تمام وقت در طول سال کار می‌کنند، درآمد کافی برای پوشش هزینه های اولیه زندگی خانواده خود را ندارند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فقر