«دانیل اورتگا»: شکست در افغانستان پیام روشنی برای آمریکا داشت

«دانیل اورتگا» رئیس جمهوری نیکاراگوئه با بیان اینکه شکست در افغانستان پیام روشنی برای واشنگتن داشت، خطاب به آمریکا گفت: امیدوار است این کشور از تحولات افغانستان که با شکستی مشابه جنگ ۱۹۷۵ ویتنام، از آن خارج شد درس بگیرد و راه تفاهم با سایر کشورهای جهان را دنبال کند.  

 

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری افه اسپانیا، رئیس دولت نیکاراگوئه پیروزی طالبان را «موقعیتی شرم آور برای قدرتی چون آمریکا» خواند و گفت: شکست امپراطوری یانکی در افغانستان پیامی بسیار قوی و روشن برای واشنگتن دارد، به همین خاطر از این کشور خواست به دنبال گفتگو و تفاهم با سایر کشورهای جهان در بحبوحه همه‌گیری باشد.

 

رئیس جمهوری نیکاراگوئه به مناسبت چهل و دومین سالگرد تاسیس ارتش کشورش با بیان اینکه آمریکا در پشت بزرگترین اقدامات تروریستی جهان قرار گرفته است ، تاکید کرد که واشنگتن باید حمله نظام‌مند به ملت‌های دیگر از جمله مردم کوبا، ونزوئلا، نیکاراگوئه و … را متوقف کند و راه دیگری را در پیش بگیرد.

 

اورتگا همچنین درخصوص شکست امریکا در برابر طالبان، تصریح کرد که «شگفتی بزرگتر» این واقعیت است که آمریکا با تجهیز ۳۰۰ هزار سرباز یانکی، نتوانست در برابر حمله طالبان مقاومت کند و طالبان اکنون سلاح ها، تانک ها و خودروهای آنها را در اختیار دارد.

کره‌شمالی؛ هدف آمریکا از مداخله در امور کوبا معدوم ساختن دستاوردهای کاسترو و نابودی سوسیالیسم بود

وزیر خارجه کره شمالی در اظهاراتی ایالات متحده را به دخالت در امور داخلی کوبا و تحریک اعتراضات ضد دولتی با هدف سرنگونی دولت این کشور متهم کرد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, سوسیالیسم, شرق آسیا, کره شمالی, کوبا, همبستگی

درخواست قانونگذاران آمریکایی از بایدن برای تعطیلی گوانتانامو

ده‌ها قانونگذار دموکرات در کنگره آمریکا، از جمله روسای کمیسون‌های نیروهای مسلح، امور خارجه و اطلاعات، روز پنجشنبه از جو بایدن، رئیس جمهور این کشور خواستند که زندان گوانتانامو در کوبا را “فورا” ببندد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, کوبا