رئیس جمهوری مکزیک: وزارت خارجه آمریکا دروغگو است

مانوئل لوپز اوبرادور رئیس جمهوری مکزیک انتقادات واشنگتن از سابقه حقوق بشری دولتش را رد و وزارت خارجه آمریکا را «دروغگو» خطاب کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه از وجود گزارش‌های معتبر درباره ارتکاب افسران پلیس و ارتش مکزیک به قتل‌های خودسرانه و غیرقانونی، ناپدیدسازی قهری افراد و شکنجه و رفتار غیرانسانی نیروهای امنیتی با بازداشتی‌ها خبر داد.

رئیس جمهوری مکزیک سه‌شنبه در واکنش به این گزارش وزارت خارجه آمریکا گفت: آنها دروغ می‌گویند. آمریکا خیال می‌کند که دولت همه دنیاست.

وی افزود: ارزش ندارد که درباره این گزارش عصبانی شویم. این گزارش، درست نیست و آنها دروغگو هستند.

اوبرادور هفته گذشته نیز هشدار دولت آمریکا به شهروندانش درباره «خطر سفر» به بیشتر مناطق مکزیک را رد کرد و گفت هیچ مشکل امینتی برای سفر به مناطق مختلف مکزیک وجود ندارد و این کشور از آمریکا امن‌تر است.

اوبرادور با اشاره به افزایش حضور گردشگرها و ساکنان آمریکایی در مکزیک در سال گذشته،‌ خاطر نشان کرد: گردشگرهای آمریکایی از سطح امنیت در مکزیک آگاه بودند.

پلیس فدرال آمریکا سوم مارس (۱۲ اسفند) اعلام کرد چهار شهروند آمریکایی در شهر «ماتاموروس» مکزیک مورد حمله قرار گفته و ربوده شده‌اند. مقام‌های مکزیک هنگامی که آن‌ها را یافتند دو نفرشان کشته شده بودند. تاکنون پنج عضو یک کارتل مواد مخدر مکزیکی در این خصوص بازداشت شده‌اند.

کره‌شمالی؛ هدف آمریکا از مداخله در امور کوبا معدوم ساختن دستاوردهای کاسترو و نابودی سوسیالیسم بود

وزیر خارجه کره شمالی در اظهاراتی ایالات متحده را به دخالت در امور داخلی کوبا و تحریک اعتراضات ضد دولتی با هدف سرنگونی دولت این کشور متهم کرد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, سوسیالیسم, شرق آسیا, کره شمالی, کوبا, همبستگی

درخواست قانونگذاران آمریکایی از بایدن برای تعطیلی گوانتانامو

ده‌ها قانونگذار دموکرات در کنگره آمریکا، از جمله روسای کمیسون‌های نیروهای مسلح، امور خارجه و اطلاعات، روز پنجشنبه از جو بایدن، رئیس جمهور این کشور خواستند که زندان گوانتانامو در کوبا را “فورا” ببندد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, کوبا