رئیس‌جمهوری کلمبیا در حمایت از حقوق بشر، فرماندهان ارتش و پلیس را تغییر داد

رئیس‌جمهوری کلمبیا روسای ارتش و پلیس این کشور را تغییر داد و اعلام کرد که مقامات جدید را به این دلیل به این مناصب گمارده است که هیچ اتهام فساد یا حقوق بشری علیه آن‌ها مطرح نشده است.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، نیروهای امنیتی کلمبیا سابقه طویلی در فساد و نقض حقوق بشر در مناقشه تقریبا ۶۰ ساله این کشور دارند.

 

گوستاوو پترو، رییس جمهوری جدید و یکی از منتقدان ساختار ارتش این کشور و از اعضای سابق چریک‌های ام-۱۹، وعده تغییراتی عمده به نیروهای امنیتی این کشور داده و مقامات جدید را به حفاظت از جان مردم تشویق کرده است.

 

پترو در یک کنفرانس خبری گفت که معیار او در انتخاب این دو رئیس جدید، «فساد صفر و نقض حقوق اساسی صفر» بوده است.

 

او گفت: مفهوم امنیت انسانی به این معناست که موفقیت نه به تعداد مردگان، بلکه به کاهش چشمگیر مرگ‌ومیر و خونریزی‌ها بستگی دارد و به افزایش قابل‌توجه آزادی‌ها و حقوق مردم.

 

این رئیس‌جمهوری کلمبیا وعده داده است که به اتهامات حقوق بشری سربازان کلمبیا نه در دادگاه‌های نظامی، بلکه در دادگاه‌های عادی رسیدگی خواهد شد.

کره‌شمالی؛ هدف آمریکا از مداخله در امور کوبا معدوم ساختن دستاوردهای کاسترو و نابودی سوسیالیسم بود

وزیر خارجه کره شمالی در اظهاراتی ایالات متحده را به دخالت در امور داخلی کوبا و تحریک اعتراضات ضد دولتی با هدف سرنگونی دولت این کشور متهم کرد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, سوسیالیسم, شرق آسیا, کره شمالی, کوبا, همبستگی

درخواست قانونگذاران آمریکایی از بایدن برای تعطیلی گوانتانامو

ده‌ها قانونگذار دموکرات در کنگره آمریکا، از جمله روسای کمیسون‌های نیروهای مسلح، امور خارجه و اطلاعات، روز پنجشنبه از جو بایدن، رئیس جمهور این کشور خواستند که زندان گوانتانامو در کوبا را “فورا” ببندد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, کوبا