رئیس‌جمهوری آرژانتین با همتای روسی و چینی خود دیدار می‌کند

رئیس جمهوری آرژانتین در تاریخ ۳ فوریه در شهر مسکو با ولادیمیر پوتین، همتای روسی خود دیداری دوجانبه خواهد داشت.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری مارکت ریسرچ تلکاست، منابع بلندپایه و ارشد دفتر ریاست جمهوری آرژانتین به این موضوع اشاره و رئیس جمهور با شرح جزئیات اظهار کرد: این یک جلسه دوجانبه است که من منتظر آن بودم و این جلسه درخصوص همکاری در زمینه واکسن‌ها خواهد بود.

 

به علاوه، این منابع افزودند که آلبرتو فرناندز، رئیس جمهوری آرژانتین و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه پیرامون مسائل مربوط به سرمایه گذاری و همکاری در زمینه علم و موضوعاتی که منافع مشترک هر دو را در پی دارد، گفت‌وگو خواهند کرد.

 

پیش از این روسای جمهور هر دو کشور تماس‌های متعددی با یکدیگر داشتند گرچه به علت همه گیری ویروس کرونا این تماس‌ها همیشه به صورت مجازی انجام می‌شد. دیدار آن‌ها در ماه فوریه اولین دیدار حضوری آن‌ها خواهد بود.

 

آخرین تماس بین آلبرتو فرناندز و ولادیمیر پوتین در تاریخ نوامبر ۲۰۲۱ انجام شد؛ تماسی که حدود ۳۰ دقیقه به طول انجامید و درخصوص همکاری بین این دو کشور (روسیه و آرژانتین) در مواجه با چالش‌های همه گیری ویروس کرونا گفت‌وگو کردند.

 

آلبرتو فرناندز پس از دیدار با ولادیمیر پوتین در تاریخ ۳ فوریه به چین جهت شرکت در افتتاحیه “بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن” سفر خواهد کرد. وی در تاریخ ۵ فوریه قصد دارد که با شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین دیدار کند.

 

در دو سال گذشته، رئیس جمهوری آرژانتین همچنین گفت‌وگوهای تلفنی با همتای چینی خود داشته است و با او درباره همه گیری ویروس کرونا و سرمایه گذاری صحبت کرده است.

کره‌شمالی؛ هدف آمریکا از مداخله در امور کوبا معدوم ساختن دستاوردهای کاسترو و نابودی سوسیالیسم بود

وزیر خارجه کره شمالی در اظهاراتی ایالات متحده را به دخالت در امور داخلی کوبا و تحریک اعتراضات ضد دولتی با هدف سرنگونی دولت این کشور متهم کرد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, سوسیالیسم, شرق آسیا, کره شمالی, کوبا, همبستگی

درخواست قانونگذاران آمریکایی از بایدن برای تعطیلی گوانتانامو

ده‌ها قانونگذار دموکرات در کنگره آمریکا، از جمله روسای کمیسون‌های نیروهای مسلح، امور خارجه و اطلاعات، روز پنجشنبه از جو بایدن، رئیس جمهور این کشور خواستند که زندان گوانتانامو در کوبا را “فورا” ببندد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, کوبا