مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

ادامه

اتحادیه عرب, اتیوپی, افریقای جنوبی, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, صلح, فلسطین, لیبی, مداخله خارجی, مداخله نظامی, مصر, همبستگی, یمن

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، ۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

۵۳ مقام سابق آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند

بیش از ۵۰ نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند، سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران و خروج وی ازتوافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده نیز خواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

دمشق:‌ آمریکا هرگز مرتکب تجاوز دیگری به سوریه نخواهد شد

‘فیصل المقداد’ معاون وزیر امورخارجه سوریه دوشنبه شب در دمشق گفت:‌ با توجه به هشدار مسکو به واشنگتن، آمریکا دیگر هرگز مرتکب تجاوز دیگری به سوریه نخواهد شد.

 

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، مقداد در جریان کنفرانس موسوم به ‘حق شهروندی در رسانه’ در دمشق با اشاره به دروغ‌هایی که در رسانه‌های آمریکایی و دیگر رسانه‌های خارجی درخصوص توجیه تجاوز آمریکا به فرودگاه الشعیرات حمص مطرح شده است، بار دیگر تاکید کرد که سوریه هیچ گونه سلاح شیمیایی در اختیار ندارد.

 
وی افزود: به عنوان رئیس کمیته ملی تعهد سوریه به همه توافق‌نامه های سلاح های شیمیایی، از لحظه نخست انعقاد این توافق‌نامه بر همه اقدامات نابود سازی سلاح های شیمیایی در سوریه نظارت داشته ام و همه چیز را درخصوص این توافق نامه به کشورهای غربی ارائه کردیم.

 
وی با طرح این سئوال که اگر ما اسناد و مدارک را به اروپایی ها تحویل نداده بودیم، دمشق با چه فشارهای رو به رو می‌شد، افزود: برخی طرف‌ها در آن زمان این مسئله را مطرح کردند که مواد شیمیایی را در خاک سوریه از بین ببریم اما ما این درخواست را رد کردیم چون می دانستیم که این کشورها در آینده خواهند گفت که دمشق همچنان بخشی از مواد شیمیایی را (درجایی) نگه داری می کند.

 
معاون وزیرامورخارجه سوریه با اشاره به این که روسیه بزرگ ترین دوست ماست و روس ها در کنار ارتش سوریه و هم پیمانان و دوستان سوریه، خون هایی زیادی داده اند، افزود: مسکو به ما اعلام کرده است که به «رکس تیلرسون» وزیر امورخارجه اطلاع دادیم که درصورت حمله دوباره آمریکا به سوریه، مسکو سکوت نخواهد کرد و پس از آن بود که واشینگتن نیز به مسئولان روسی گفته است که آنها هرگز تجاوز خود به سوریه را تکرار نخواهند کرد.

 
المقداد در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: درصورت تکرار تجاوزگری به سوریه، به همراه دوستان و همپیمانان خود به صورت اساسی مانع از این کار خواهیم شد.

 
المقداد با اشاره به این که سانسور رسانه ای آمریکا تفاوت چندانی با سانسور در کشورهای منطقه ندارد، در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: مدت‌هاست که بسیاری از کشورها تصمیم دارند روابط دیپلماتیک خود را با دمشق از سر گیرند، اما به محض این که کشوری این تصمیم را می گیرد، وزیر امورخارجه عربستان رهسپار آن کشور شده و با پرداخت هزینه های هنگفت، مانع از عادی سازی روابط کشورها با دمشق می شود.
در شرایطی که مقام‌های سوری و روسی تاکید دارند که انفجار انبار مهمات شیمیایی عامل این حادثه بوده است، رسانه‌ها و مقام های غربی همچنان بدون ارائه هرگونه مدرکی، انگشت اتهام را به سوی دولت سوریه نشانه می روند.

 
این حادثه بهانه جدیدی به دست دولت آمریکا داد تا بار دیگر تهدید‌های خود را مطرح و آنها را عملیاتی کند.

 
آمریکا بامداد ۱۸ فروردین ماه ۹۶ با ادعای اینکه پایگاه هوایی «الشعیرات» در استان حمص سوریه محل نگه داری تسلیحات شیمیایی بوده است، ۵۹ موشک به این پایگاه شلیک و بخش هایی از آن را تخریب کرد.

نگرانی سازمان‌ملل از کشته‌شدن ده‌ها شهروند سوری در‌حملات ائتلاف

سخنگوی سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی نسبت به اوضاع شهر الرقه، اعلام کرد در جریان حملات هوایی گسترده جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی به الرقه در سوریه ده‌ها غیرنظامی کشته شده‌اند   به گزارش روسیا‌الیوم، استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی گفت: «سازمان ملل نگران وضعیت امنیتی بیش از ۴۰۰ هزار تن است که در ... نگرانی سازمان‌ملل از کشته‌شدن ده‌ها شهروند سوری در‌حملات ائتلاف

ادامه

امریکا, جهان, حقوق بشر, سوریه

بمباران مواضع تروریست‌ها در حماء سوریه توسط بمب‌های ضد بتن

در این فیلم بمباران مواضع تروریست‌های منتصب به القاعده ( النصر شاخه سوری القاعده ) در مناطق شمالی شهر حماء سوریه توسط ارتش سوریه را می‌بینید.   ارتش سوریه طی سلسله عملیات‌های آفندی و پدافندی اقدام به بمباران مواضع تروریست‌های منتصب به القاعده در مناطق شمالی شهر حماء سوریه کردند.   تصاویر منتشر شده و ... بمباران مواضع تروریست‌ها در حماء سوریه توسط بمب‌های ضد بتن

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه

اعلام آمادگی روسیه برای اعزام نیروی زمینی به سوریه

به گزارش پایگاه «القدس العربی» به نقل از منابع سوری مدعی شد: مسکو آمادگی خود برای اعزام نیروی نظامی زمینی به سوریه در صورت درخواست رسمی «بشار اسد» را اعلام کرده است.   بر اساس این گزارش، این پایگاه ادعا کرده است: روسیه مراحل مقدماتی اعزام نیروی زمینی به سوریه را پشت سر گذاشته است ... اعلام آمادگی روسیه برای اعزام نیروی زمینی به سوریه

ادامه

جهان, خبر, روسیه, سوریه

روسیه آماده تحویل سامانه دفاع هوایی مورد نیاز سوریه است

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سناتور«ویکتور ازروف» گفت مسکو آماده تحویل دادن سامانه های ضد هوایی مورد نیاز سوریه در صورت توافق در این خصوص است.   وی گفت: روسیه می تواند حجم مورد نیاز سوریه به سیستم دفاعی را اگر به توافق لازم دست یابند، به عنوان یک اولویت به این کشور تحویل دهد.   ... روسیه آماده تحویل سامانه دفاع هوایی مورد نیاز سوریه است

ادامه

جهان, خبر, روسیه, سوریه