دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه امروز سه‌شنبه، در سفری به مصر با رئیس جمهوری این کشور دیدار و در ارتباط با تحولات منطقه به ویژه بحران غزه گفت وگو کرد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیاالیوم، «سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه در سفری به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر ... دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

ادامه

افغانستان, امنیتی, اوکراین, تروریسم, خاورمیانه, خبر, روسیه, شمال افریقا, مصر

جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

منابع رسانه‌ای از دیدار و رایزنی نخست‌وزیر عراق با وزیر دفاع آمریکا درباره جدول زمانی پایان ماموریت ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح «مقابله با داعش» در عراق خبر داده‌اند. به گزارش ایسنا، شبکه المیادین در این باره گزارش داد که «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق و «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا پیشنهادها درباره جدول زمانی پایان ... جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

ادامه

آمریکا, اشغالگری, امنیتی, تروریسم, خاورمیانه, عراق, گزارش

دفاع روسیه و چین از ایران در نشست اضطراری شورای امنیت

نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل با سخنان نمایندگان کشورهای مختلف برگزار شد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل برگزار شد. در این نشست، نماینده روسیه در شورای امنیت تاکید کرد: زمانی که کنسولگری ایران در سوریه بمباران شد هشدار دادیم ... دفاع روسیه و چین از ایران در نشست اضطراری شورای امنیت

ادامه

اسراییل, الجزایر, امریکا, امنیتی, انگلیس, ایران, تروریسم, چین, خاورمیانه, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, سوریه, صلح, فرانسه, گزارش

دست رد سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه به‌ درخواست سفیر اسرائیل

پس از آنکه «سیمونا هالپرین» سفیر اسرائیل در مسکو گفت که اسرائیل از روسیه انتظار دارد که پاسخ موشکی گسترده ایران به این رژیم را محکوم کند، این اظهارات با واکنش منفی مسکو مواجه شد. به گزارش ایرنا، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز یکشنبه خطاب به سفیر اسرائیل نوشت: «سیمونا، به من یادآوری ... دست رد سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه به‌ درخواست سفیر اسرائیل

ادامه

اسراییل, اوکراین, ایران, تروریسم, جهان, روسیه, سازمان ملل, سوریه, شرق اروپا

کارشناس برزیلی: حمله تروریستی به کنسولگری ایران، حمله به بریکس و سازمان همکاری شانگ‌های است

پِپه اسکوبار (Pepe Escobar) کارشناس و ناظر کهنه‌کار امور بین‌الملل اعلام کرد که حمله تروریستی دولتی به مرکز دیپلمالتیک ایران در دمشق، حمله به بریکس و سازمان همکاری شانگ‌های است. به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از “اسپوتنیک”, اسکوبار افزود: اسراییل با حمله تروریستی به دمشق کنوانسیون وین در مورد مصونیت دیپلماتیک را نقض کرد، همچنین ... کارشناس برزیلی: حمله تروریستی به کنسولگری ایران، حمله به بریکس و سازمان همکاری شانگ‌های است

ادامه

آلمان, آمریکا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, ایران, برزیل, بریکس, تروریسم, چین, خاورمیانه, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شانگ‌های, فرانسه, کره جنوبی, گزارش, مالت, ناتو

دستگیری اعضای شبکه تروریستی تکفیری در تونس

احتمال بازگشت داعش و ترویج تفکر تکفیری به شمال آفریقا، همچنان کشورهای منطقه را در حالتی از نگرانی و اضطراب نگهداشته است، در همین ارتباط مقام های امنیتی تونس اعلام کرده اند که اعضای یک شبکه تروریستی تکفیری وابسته به داعش را در این کشور شناسایی و دستگیر کردند.

 

به گزارش ایرنا، منابع محلی امروز (چهارشنبه) گفتند که نیروهای امنیتی تونس موفق شدند اعضای شبکه تروریستی به نام «الموحدون» را در شهرهای «تطاوین» و «سوسه» دستگیر کنند.

 

بر پایه گزارش رسانه های تونس، واحدهای اداره مبارزه با تروریسم گارد ملی با همکاری دستگاه  قضایی توانستند اعضای این شبکه تکفیری را شناسایی و به دام بیاندازند.

 

تشکیلات این شبکه متشکل از ۶ عضو بود که در منطقه تطاوین فعالیت می کرد و رهبری آن را یک عنصر تکفیری بر عهده داشت، عناصر این شبکه با سرکرده گروه تروریستی «داعش» بیعت کرده بودند.

 

رسانه های تونس می گویند که اعضای شبکه تکفیری الموحدین که در جذب جوانان فعال بودند، قصد ساخت مواد منفجره داشتند تا از آن در اجرای نقشه ها و عملیات تروریستی و انتحاری استفاده کنند.

 

وزارت کشور تونس اوایل مارس (اسفند) در گزارشی اعلام کرد که اداره مبارزه با تروریسم گارد ملی موفق شد ۵۵ نفر از عناصر تکفیری و دست اندرکار اقدام های تروریستی را دستگیر کند.

 

در همین پیوند، رسانه های تونس ۱۴ اسفند جاری  از کشف و خنثی‌سازی یک طرح تروریستی توسط نیروهای امنیتی خبر دادند.

 

بر پایه اعلام خبرگزاری رسمی تونس، بخش مبارزه با تروریسم گارد ملی و آژانس اطلاعات و امنیت ملی موفق به خنثی سازی طرح تروریستی توسط یک عنصر تکفیری شدند.

 

این عنصر تکفیری که سابقه زندان به دلایل تروریستی داشته است، قصد داشت تا نیروهای امنیتی را ربوده و با شماری از عناصر تروریستی مبادله کند.

 

بنابر اعلام نهادهای امنیتی و مبازره با تروریسم تونس، فرد دستگیر شده، همچنین قصد داشته با کمربند انفجاری، عملیات انتحاری در یکی از مقرهای امنیتی این کشور انجام دهد.

 

دادگاه تونس آذر گذشته نیز برای ۹ نفر از عناصر گروه تروریستی «داعش» که متهم در پرونده قتل یک نظامی ارتش این کشور در خانه اش در سال ۲۰۱۶ هستند، حکم اعدام صادر کرده بود.

 

اقدامات تروریستی پس از پیروزی انقلاب تونس از دی ۱۳۸۹ تاکنون هیچگاه متوقف نشده است. مهمترین دلیل تداوم این اقدام ها، استمرار بی ثباتی کشورهای شمال آفریقا در چند سال گذشته بوده است.

 

از دید بسیاری از تحلیلگران، موقعیت جغرافیایی تونس و همسایگی با کشورهایی مانند لیبی سبب تشدید مسائل امنیتی شده است.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل اعدام ‌۸۱ نفر درعربستان را محکوم کرد

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای اعدام ۸۱ نفر در یک روز از سوی عربستان سعودی را محکوم کرد و از این کشور خواست تا استفاده از مجازات اعدام را متوقف کند.

ادامه

تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, عربستان سعودی, یمن

روایت اندیشکده آمریکایی از سیاست واشنگتن برای تغییر رژیم در روسیه

اندیشکده آمریکایی «رند» در سال ۲۰۱۹ گزارشی با عنوان «درگیر کردن روسیه و برهم زدن تعادل آن» منتشر کرد و در آن از اثرات «گزینه‌های هزینه‌زا» برای روسیه صحبت به میان می‌آورد.

ادامه

اروپا, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحریم, تروریسم, جهان, دیدگاه, روسیه, ژئوپلیتیک, سوریه, شمال اروپا, غرب, مقاله