استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

وزیر خارجه روسیه با اشاره به ادامه خط‌مشی آمریکا و متحدانش در ناتو برای تحمیل «شکست راهبردی» بر مسکو، هشدار داد: غربی‌ها به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده که می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی لاوروف، ... لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, سازمان ملل, غرب, ناتو

نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

رسانه آمریکایی روز شنبه نوشت یگان موشکی چین بیش از ۱۰۰۰ موشک معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» آمریکا را در اختیار دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران: یک رسانه آمریکایی روز شنبه در تحلیلی نوشت، راهبرد نظامی چین تمرکز قابل توجه بر گسترش زرادخانه موشک‌های بالستیک «دانگ فنگ- ۲۱» معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» برای مقابله ... نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, گزارش

میزبانی انگلیس از رهبران بالتیک و نوردیک برای فشار بر روسیه/ آمریکا نیروی بیشتری در اروپا مستقر می‌کند

نخست‌وزیر انگلیس به زودی میزبان رهبرانی از کشورهایی در امتداد جناح شمال غربی روسیه خواهد بود تا درباره راه‌های واکنش به حمله پوتین به اوکراین از جمله یافتن راه‌های جدیدی برای منزوی کردن اقتصاد روسیه رایزنی کند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، رهبرانی از کشورهایی در “نیروی اعزامی مشترک” که یک گروه تحت رهبری انگلیس متشکل از دانمارک، استونی، فنلاند، ایسلند، لتونی، لیتوانی، هلند، نروژ و سوئد است، سه‌شنبه برای مذاکراتشان در لندن گرد هم می‌آیند.

 

دفتر بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد انتظار می‌رود این رهبران روی مانورهای نظامی بیشتر در آتلانتیک شمالی و دریای بالتیک موافقت کنند و درباره جنگ در اوکراین و امنیت انرژی رایزنی صورت بگیرد.

 

در این بیانیه آمده است: امنیت اروپایی با حمله روسیه به اوکراین به لرزه درآمد و ما در کنار شرکایمان دست به اقداماتی می‌زنیم تا اطمینان حاصل کنیم قدرتمندتر و متحدتر از قبل بیرون می‌آییم.

 

در بیانیه دفتر جانسون تاکید شد: اطمینان یافتن از اینکه ما مقابل تهدیدات پوتین مقاوم هستیم، باید فراتر از پایگاه‌های نظامی ما باشد و ما در کنار شرکایمان در امتداد دریای شمال و بالتیک باید اطمینان حاصل کنیم که از دخالت روسیه و تاثیر آن بر منابع انرژی و ارزش‌هایمان مصون هستیم.

 

انگلیس به دنبال حمله ۲۴ فوریه روسیه به اوکراین که امروز یکشنبه وارد هجدهمین روز خود شد، صدها شخص و نهاد روسی را تحریم کرده و تاکید دارد تا واردات نفت از روسیه را ممنوع کرده و به شرکت‌های روسی اجازه افزایش بدهی و حقوق صاحبان سهام را ندهد.

 

نیروهای آمریکایی بیشتری در اروپا مستقر می‌شوند

 

در بحبوحه حمله روسیه به اوکراین، سربازان آمریکایی به استقرار در اروپا ادامه می‌دهند و به هزاران نیرویی که برای حمایت از متحدان ناتو به خارج از کشور اعزام شده بودند، می‌پیوندند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در تازه‌ترین مورد از این دست حدود ۱۳۰ سرباز در داخل ترمینالی در فرودگاه نظامی هانتر در ساوانای ایالت جورجیا صف کشیده بودند تا سوار هواپیما شوند.

 

لیندسی الدر، سخنگوی این گردان گفت:‌ سربازان این گردان به ۳۸۰۰ سرباز از بخش سوم پیاده‌نظام ارتش که در هفته‌های اخیر مستقر شده بودند، اضافه می‌شوند.

 

ژنرال چارلز کوستانزا، فرمانده بخش سوم پیاده‌نظام ارتش آمریکا اخیرا گفت که به سربازان گفته شده است تا برای شش ماه در خارج از کشور آماده باشند، اگرچه با توجه به تحولات در اوکراین، استقرارها ممکن است طولانی‌تر یا کوتاه‌تر شوند.

 

پنتاگون درخواست ۱۲ هزار نیرو از پایگاه‌های مختلف آمریکا در اروپا را مطرح کرده و در حال حاضر هزارن نیرو که در خارج از کشور مستقر بوده‌اند به دیگر کشورهای اروپایی منتقل می‌شوند.

 

ماموریت این سربازان آموزش در کنار واحدهای نظامی متحدان ناتو برای نمایش قدرت با هدف جلوگیری از حملات بیشتر روسیه است. پنتاگون تاکید کرده که نیروهای آمریکا برای جنگ در اوکراین مستقر نمی‌شوند.

روسیه هشدار داد: محموله‌های تسلیحاتی ارسالی برای اوکراین را “هدف مشروع” تلقی می‌کنیم

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت کشورش به آمریکا درخصوص تبعات خطرناک ارسال سلاح از سوی غرب برای اوکراین هشداد داده و اعلام کرده است مسکو این گونه محموله ها را “هدف مشروع” تلقی می‌کند.

ادامه

امریکا, اوکراین, تحریم, جهان, خبر, روسیه, سوئد, شرق اروپا, غرب, فنلاند, ناتو

بورل؛ اشتباه کردیم به اوکراین وعده عضویت در ناتو دادیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اذعان کرد که بروکسل در دادن قول‌هایی که نمی‌توانسته آن‌ها را عملی کند دچار اشتباه شد و یکی از آن‌ها، وعده عضویت اوکراین در ناتو بوده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, امنیتی, اوکراین, تحریم, تحلیل, جهان, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا

اعتماد بی‌سابقه به‌چینی‌ها، راهکار شرکت نفتی روسیه برای دور زدن تحریم‌ها

تنش میان آمریکا و متحدانش با روسیه به روزهای حساسی رسیده است. آمریکا با متقاعد کردن کشورهای مختلف در صدد افزایش فشارهای اقتصادی به روسیه به بهانه حمله به اوکراین است. این فشارها از حالت سیاسی و اقتصادی نیز خارج شده و حتی در عرصه ورزش نیز به شکل عجیب و بی سابقه‌ای خود را ... اعتماد بی‌سابقه به‌چینی‌ها، راهکار شرکت نفتی روسیه برای دور زدن تحریم‌ها

ادامه

اقتصادی, امریکا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق اروپا, گزارش