بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه امروز پنجشنبه، اعلام کرد بیش از ۳۱۰۰ «مزدور خارجی» در حین عملیات نظامی روسیه برای اوکراین می‌جنگند و بیشتر آنها از آمریکا و کانادا آمده‌اند. به گزارش ایسنا، در بیانیه دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه آمده است: «بازرسان، اطلاعاتی در مورد تعداد کلی بیش از ۳۱۰۰ مزدور خارجی دارند که ... بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

ادامه

آمریکا, انگلستان, اوکراین, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, کانادا, گرجستان

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

به گفته یک مشاور ناتو تصویب کمک مالی آمریکا برای اوکراین بیشتر به سود آمریکاست. سرهنگ ژاک بو، افسر اطلاعاتی سابق سوئیس و مشاور ناتو در مصاحبه با کانال یوتیوب دیالوگ ورکز گفت: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده است ممکن است به کی‌یف نرسد. او گفت: اگر به این بسته کمک مالی نگاه ... مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

ادامه

آمریکا, اسراییل, اوکراین, تایوان, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه, سوئیس, شرق اروپا, غرب, ناتو

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

روسیه هشدار داد: محموله‌های تسلیحاتی ارسالی برای اوکراین را “هدف مشروع” تلقی می‌کنیم

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت کشورش به آمریکا درخصوص تبعات خطرناک ارسال سلاح از سوی غرب برای اوکراین هشداد داده و اعلام کرده است مسکو این گونه محموله ها را “هدف مشروع” تلقی می‌کند.

 

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از اسپوتنیک، ریابکوف اعلام کرد مسکو ممکن است مذاکرات امنیتی با آمریکا را از سرگیرد، اگر واشنگتن آماده انجام این کار باشد.

 

وی افزود که روسیه همچنین آماده است در مورد معاهده نیواستارت که به تعویق افتاده بود، گفت و گو کند.

 

این پیمان که بین فدراسیون روسیه و ایالات متحده آمریکا در مورد اقدام ها  برای کاهش بیشتر و محدود کردن سلاح های تهاجمی استراتژیک در پراگ در ۸ آوریل ۲۰۱۰ ( ۱۹ فروردین ۸۹) امضا و برای مدت ۱۰ سال لازم الاجرا شده بود از ۵ فوریه ۲۰۱۱ ( ۱۶ بهمن ۸۹) آغاز و  تا ۵ فوریه ۲۰۲۱ ( ۱۷ بهمن ۹۹) اعتبار دارد.

 

این پیمان در مورد انواع موجود بمب افکن های سنگین (TB)، موشک های بالستیک قاره پیما (ICBM) و موشک های بالستیک زیردریایی (SLBM)، از جمله ICBM و SLBM های غیر هسته ای کاربرد دارد.

 

ریابکوف همچنین گفت که پیشنهادهای مسکو برای مذاکره امنیتی از آخرین باری که در دستور کار قرار داشت، تغییراتی داشته است.

 

وی افزود: من نمی‌گویم پیشنهادهای قبلی روسیه در مورد تضمین های امنیتی به قوت خود باقی است. چشم انداز امنیتی کاملا تغییر کرده و اکنون اوضاع اساساً متفاوت است.

 

معاون وزیر امور خارجه روسیه همچنین تحریم های غرب بر پرواز هواپیماهای روسیه را غیرقانونی خواند.

 

وی همچنین گفت که پیوستن فنلاند و سوئد به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) می‌تواند پیامدهای سیاسی و نظامی به همراه داشته باشد.

 

روابط بین روسیه و آمریکا از زمان اعمال تحریم های گسترده واشنگتن بر بخش مالی و اقتصاد روسیه به دلیل تصمیم کرملین در ارتباط با عملیات نظامی ویژه در اوکراین، رو به تیرگی گذاشته است.

 

روسیه تضمین‌ها و درخواست‌های امنیتی را برای ایالات متحده آمریکا فرستاده و در آن بر توقف هرگونه رزمایش نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه و همچنین خروج نیروهای این سازمان از اروپای شرقی تاکید کرده است.

 

روابط مسکو و کی‌یف از سال ۲۰۱۴ تیره شده و این تنش تحت تاثیر فضاسازی‌های تبلیغاتی آمریکا و متحدانش شدت گرفته است.

بورل؛ اشتباه کردیم به اوکراین وعده عضویت در ناتو دادیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اذعان کرد که بروکسل در دادن قول‌هایی که نمی‌توانسته آن‌ها را عملی کند دچار اشتباه شد و یکی از آن‌ها، وعده عضویت اوکراین در ناتو بوده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, امنیتی, اوکراین, تحریم, تحلیل, جهان, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا

اعتماد بی‌سابقه به‌چینی‌ها، راهکار شرکت نفتی روسیه برای دور زدن تحریم‌ها

تنش میان آمریکا و متحدانش با روسیه به روزهای حساسی رسیده است. آمریکا با متقاعد کردن کشورهای مختلف در صدد افزایش فشارهای اقتصادی به روسیه به بهانه حمله به اوکراین است. این فشارها از حالت سیاسی و اقتصادی نیز خارج شده و حتی در عرصه ورزش نیز به شکل عجیب و بی سابقه‌ای خود را ... اعتماد بی‌سابقه به‌چینی‌ها، راهکار شرکت نفتی روسیه برای دور زدن تحریم‌ها

ادامه

اقتصادی, امریکا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق اروپا, گزارش

شینهوا: سیستم‌های چینی برای هدف قرار دادن روسیه، توسط آمریکا هک می‌شوند

خبرگزاری شینهوا چین امروز (جمعه) اعلام کرد کامپیوترها و سیستم‌های چین توسط بازیگران خارجی عمدتا از آمریکا برای “هدف قرار دادن روسیه، اوکراین و بلاروس” هک شده است.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, هلند

پوتین: آمریکا اکنون درصدد حل مشکلات خود با ایران و ونزوئلاست

رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد که واشنگتن با وجود اعمال تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران و ونزوئلا، اکنون برای حل مشکلات خود با این دو کشور تلاش می‌کند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, ایران, تحریم, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شرق اروپا, ونزوئلا