چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

چین با موفقیت ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را پرتاب کرد که در تشخیص محیط زیست، پیشگیری و کاهش بلایا و سایر زمینه‌ها استفاده خواهد شد. به نقل از خبرگزاری شینهوا، چین در ساعت ۶:۵۱ صبح روز چهارشنبه (۲۷ مارس) ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با استفاده از موشک حامل اصلاح شده Long March-۶ در مرکز پرتاب ماهواره تایوان به ... چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

ادامه

تایوان, جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا, فیلم

روسیه کنترل آسمان را در دست گرفت / سدی مقابل هایپرسونیک و پهپاد

سیستم خودکار هدف‌یابی «ینی‌سی» و سیستم راداری «والدای» با هدف مقابله با تهدیدات پهپادی و موشک‌های دوربرد اوکراین به پدافند روسیه اضافه شدند. سیستم هدف‌یابی خودکار «ینی‌سی»‌ به پدافند هوایی اس ۴۰۰ ملحق می‌شود که برای مقابله با موشک‌های دوربرد کاربرد دارد و رادار پیشرفته «والدای» برای تشخیص و مقابله با پهپادها توسعه داده شده ... روسیه کنترل آسمان را در دست گرفت / سدی مقابل هایپرسونیک و پهپاد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, دانش, روسیه, شرق اروپا, گزارش

انفجار موشک «اسپیس وان» ژاپن پس از پرتاب از پایگاه + فیلم

یک ویدیو پخش زنده ژاپن نشان داد که موشک ماهواره‌بر شرکت «اسپیس وان» امروز چهارشنبه لحظاتی پس از پرتاب از یک پایگاه فضایی در غرب ژاپن، منفجر شد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری کیودونیوز، «اسپیس وان» در تلاش بود که تبدیل به اولین شرکت خصوصی ژاپن شود که ماهواره‌ای در مدار ... انفجار موشک «اسپیس وان» ژاپن پس از پرتاب از پایگاه + فیلم

ادامه

جهان, خبر, دانش, ژاپن, شرق آسیا, کره شمالی

ولادیمیر پوتین: روسیه تولید موشک‌های مافوق صوت جدید «زیرکن» را آغاز کرده است

رئیس‌جمهوری روسیه امروز جمعه، گفت که روسیه تولید سری موشک‌های مافوق صوت جدید «زیرکن» را آغاز کرده است که به گفته کارشناسان، سرنگونی آنها تقریبا غیرممکن است. به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه امروز جمعه، گفت که روسیه تولید سری موشک‌های مافوق صوت جدید «زیرکن» را آغاز کرده است که ... ولادیمیر پوتین: روسیه تولید موشک‌های مافوق صوت جدید «زیرکن» را آغاز کرده است

ادامه

اوکراین, جنگ سرد, جهان, خبر, دانش, روسیه, شرق اروپا

شکست آزمایش موشکی انگلیس از روی زیردریایی

آزمایش موشک بالستیک نیروی دریایی انگلیس از روی زیردریایی نتوانست با موفقیت اجرا شود. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، نیروی دریایی انگلیس نتوانست موشک بالستیک قاره پیما ترایدنت ۲ را از زیر دریایی اچ ام اس ونگارد با موفقیت پرتاب کند. این آزمایش در حالی موفق نبود که به گفته روزنامه سان ... شکست آزمایش موشکی انگلیس از روی زیردریایی

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, انگلیس, جهان, خبر, دانش, غرب اروپا

در همکاری با کوبا در حوزه سلامت یکی از بی‌خطر‌ترین و ایمن‌ترین واکسن‌های کووید ۱۹ در ایران عرضه شد

رییس انستیتو پاستور ایران گفت: پاستوکووک به همراه دوز یادآور حدود ۹۲ درصد پیشگیری از بیماری شدید کرونا و بستری ایجاد می‌کند که باعث افتخار انستیتو پاستور است.

 

به گزارش خبرنگار ایلنا، «علیرضا بیگلری» رییس انستیتو پاستور ایران در نشست خبری خود با عنوان «گزارش پیشرفت مطالعه و تولید واکسن پاستوکووک در ایران» گفت: در بحران کرونا انستیتو پاستور با راه‌اندازی و هدایت شبکه تشخیص آزمایشگاهی کشور باعث شد کشور، در زمینه تشخیص دچار مشکل نشود. انستیتو بعد از آن وارد حوزه واکسن شد. از آنجا که با بیماری پیچیده‌ای رو به رو بودیم و واکسنی با فناوری پیچیده تولید کردیم.

 

بیگلری گفت: این واکسن با مهندسی مجدد با چندین جهش مختلف مقابله می‌کند و همین باعث شد از شاخص‌ترین واکسن‌ها به شمار رود. کارآزمایی‌های فازها با موفقیت انجام شد و در هشت شهر کشور برروی ۲۴ هزار نفر مورد مطالعه قرار گرفت. واکسنی که در دسترس مردم است، علاوه بر اینکه ایمنی خوبی را ایجاد کند یکی از بی‌خطر‌ترین و امن‌ترین واکسن‌های کووید است.

 

او افزود: تزریق یک دوز یادآور این واکسن می‌تواند در کسانی که قبلا به کرونا مبتلا شده‌اند، ایمنی ایجاد کند و به عنوان دوز یادآور واکسن‌های دیگر ایمنی خوبی دارد. پاستوکووک به همراه دوز یادآور حدود ۹۲ درصد پیشگیری از بیماری شدید و بستری ایجاد می‌کند که باعث افتخار انستیتو پاستور است.

 

بیگلری گفت: در کودکان فقط به دو دوز نیاز است و به یادآور نیاز نداریم و می‌شود با دو دوز در کودکان به این حد از ایمنی رسید. خوشبختانه به اندازه کافی واکسن در اختیارمان خواهد بود.

 

او افزود: برای فناوران عرصه واکسن در کشور آرزوی موفقیت می‌کنم که افتخارآفرین‌های کشور و تاریخ سلامت کشور هستند و خواهند بود.

 

بیگلری گفت: نشست‌های انستیتو پاستور و انستیتو فیلای کوبا بیش از یک سال هر هفته طول کشید. آن‌ها هم همکاری صادقانه و نزدیکی داشتند و هم اعتماد و بحث‌های علمی بسیاری ارزشمندی وجود داشت.

 

او افزود: وقتی گزارش این واکسن به رییس جمهور کوبا رسید، دستور داد بالاترین مدل علمی کشور به پاس همکاری ما به بنده اهدا شود. این باعث افتخار کشور است که در تولید یکی از مهم‌ترین واکسن‌های دنیا نقش داشتیم و فناوری‌هایی که وارد کشور شده در ساخت واکسن‌های متعددی هم به کار خواهد گرفته شد.

 

بیگلری گفت: پارسال حدودا در همین موقع ما به فکر دُز بوستر بودیم، الان تازه اسرائیل می‌گوید کارایی فایزر کاهش پیدا می‌کند و از یک دوز فایزر معمولی برای بوستر استفاده شود، درحالی که پاستوکووک اینگونه نیست.

 

بیگلری در ادامه گفت: همکاران حوزه تشخیص انستیتو پاستور در کمال گمنامی ایثار بیشماری را ایفا کردند که در ایران ماندگار خواهد بود. به همین خاطر اولین باری بود که کارآزمایی فاز سه به این حجم در کشور انجام شد. فراموش نکنیم که کارآزمایی در هشت شهر کشور انجام شد. در این کارآزمایی حدود یک سوم افراد یعنی حدود ۲۹ درصد افراد بیماری زمینه‌ای داشتند. این مساله کار پیگیری و اداره کارآزمایی را سخت می‌کند اما اعتماد به واکسن را بالا می‌برد.

 

او افزود: این کارآزمایی در شرایطی انجام شد که سوش غالب دلتا بود و این سویه واکسن گریز ترین سوشی است که در ایران مشاهده شده است.

 

او درارتباط با تولید انبوه این واکسن گفت: در هفته گذشته یکصدمیلیون و دویست هزار دوز از یک بچ هفت میلیونی تحویل وزارت بهداشت دادیم و اواخر این هفته حدود یک میلیون دوز از این واکسن تحویل وزارت میشود. هفته ای حدود یک میلیون دوز را تحویل می‌دهیم. فعلا برنامه به این صورت حداقل ماهی چهار یا پنج میلیون دوز را تحویل می‌دهیم اما این ظرفیت قابل ارتقا خواهد بود.