مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

ادامه

اتحادیه عرب, اتیوپی, افریقای جنوبی, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, صلح, فلسطین, لیبی, مداخله خارجی, مداخله نظامی, مصر, همبستگی, یمن

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، ۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

۵۳ مقام سابق آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند

بیش از ۵۰ نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند، سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران و خروج وی ازتوافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده نیز خواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

داعش زخمی‌ها و بیمارانش را می‌کُشد/ بازپس‌گیری ۷۱ درصد موصل

منابع عراقی از اقدام داعش در کشتن افراد زخمی و بیمارانش در غرب موصل، بازپس گیری ۷۱ درصد موصل و تاکتیک های تشریح شده از سوی العبادی برای فرماندهان نظامی خبر دادند.

 

به گزارش النهرین، منابع عراقی اعلام کردند: نیروهای عراقی تاکنون موفق به بازپس گیری ۷۱ درصد از موصل از لوث داعش شده اند.

 

این منابع بیان کردند:تعداد داعشی ها در مناطق تحت سیطره آنها در غرب موصل حدود ۷۰۰ فرد مسلح است. نیروهای مبارزه با تروریسم عراق ضربات سنگینی به داعش در محور غربی موصل وارد کرده اند و نیروهای پلیس نیز المدینه القدیمه را محاصره کرده اند.

 

از سوی دیگر عبدالامیر رشید یارالله فرمانده عملیات نینوا از آزاد سازی محله الثوره در کرانه راست موصل خبر داد.

 

وی افزود: نیروهای مبارزه با تروریسم عراق، محله الثوره را درکرانه راست موصل از لوث داعش آزاد کرده اند.

 

فرمانده عملیات نینوا تاکید کرد: نیروهای عراقی پرچم عراق را بر بالای ساختمان های این محله به اهتزاز درآورده اند و خسارات و تلفات سنگینی به داعش وارد کرده اند.

 

همچنین منابع عراقی از تشریح جزییات طرح ها و تاکتیک های نظامی از سوی حیدر العبادی نخست وزیر عراق برای فرماندهان عملیات نینوا می آییم با هدف تسریع در عملیات بازپس گیری شهر موصل از لوث داعش خبر دادند.

 

به گفته این منابع هدف از این تاکتیک ها به کار نبردن سلاح سنگین به منظور کاستن از تلفات غیرنظامیان در مناطق درگیر دانستند.

 

العبادی از برخی مناطق آزاد شده غرب موصل بازدید به عمل آورد و اوضاع ساکنان آن را جویا شد.

 

در همین حال منابع عراقی از بازداشت ۱۶ داعشی در جنوب موصل از سوی نیروهای این کشور خبر دادند.

 

این در حالی است که نیروهای عراقی به پیشروی های خود در محله های الثوره و الزنجیلی در کرانه راست موصل ادامه می دهند.

 

همزمان برخی منابع عراقی از بحران شدید مالی و دارویی داعش در غرب موصل خبر دادند و اعلام کردند: داعش با توجه به ضربات سنگینی که در کرانه راست موصل از سوی نیروهای عراقی متحمل شده است علاوه بر اینکه از کمبود شدید کادر پزشکی و درمانی رنج می برد برای خلاص شدن از زخمی شدگان و بیماران خود آنها را می کُشد.

 

این منابع به از بین بردن بیماران مبتلا به قانقاریا(قانقاریا یا سیاه‌مُردِگی فساد و عفونتی است که در قسمتی از ماهیچه یا استخوان پیدا شود و آن را سیاه و فاسد کند) اشاره کردند و افزودند: داعشی افرادش که به قانقاریا مبتلا هستند و در خانه هایی که داعش به عنوان بیمارستان در کرانه راست از آنها استفاده می کند را به دلیل زیاد بودن این افراد و عدم توان داعش برای فراهم آوردن دارو و مستلزمات پزشکی می کُشد.

 

از سوی دیگر منابع وابسته به پلیس عراق از نبرد سنگین در محله های باب جدید و باب لکش در غرب موصل و  ادامه عملیات در محله الثوره برای آزاد سازی آن از لوث داعش خبر دادند.

مهر

مسکو: نمونه‌های آزمایش شده از کجا برداشته شد؟

گزارش خبرگزاری تاس، «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز – پنجشنبه – در رابطه با درستی گزارش سازمان منع تسلیحات شیمیایی مبنی بر وجود گاز سارین در «خان شیخون» ابراز تردید کرد.   کوناشنکوف گفت: «در دو هفته گذشته حتی یک تن از کارکنان و نمایندگان سازمان منع تسلیحات شیمیایی در خان شیخون دیده ... مسکو: نمونه‌های آزمایش شده از کجا برداشته شد؟

ادامه

جهان, خبر, روسیه, سوریه

از طریق روس‌ها متوجه شدیم حمله آمریکا دیگر تکرار نمی‌شود

مشاور سیاسی و رسانه‌ای رئیس جمهوری سوریه گفت: ما از طریق روس‌ها دریافتیم که تجاوز آمریکا به سوریه دیگر تکرار نخواهد شد.   به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بثینه شعبان، مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه گفت: از طریق روس‌ها مطلع شدیم که تجاوز آمریکا به سوریه تکرار نخواهد شد و ... از طریق روس‌ها متوجه شدیم حمله آمریکا دیگر تکرار نمی‌شود

ادامه

جهان, خبر, سوریه

انفجار در شمال سوریه دست‌کم ۴۳ کشته بر جای گذاشت

انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی اتوبوس‌های ساکنان فوعه و کفریا دست‌کم ۴۳ کشته بر جای گذاشت. انفجار در محله راشدین حلب رخ داد و به‌نظر می‌رسد قربانیان شیعیان هوادار دولت اسد بودند.   انفجار بعد از ظهر روز شنبه (۱۵ آوریل/ ۲۶ فروردین) در محله الراشیدن حلب و در نزدیکی محل توقف کاروان ... انفجار در شمال سوریه دست‌کم ۴۳ کشته بر جای گذاشت

ادامه

تروریسم, جهان, خبر, سوریه

آماده‌باش سامانه‌های موشکی سوریه برای مقابله با ناوگان آمریکایی

ارتش سوریه سامانه‌های موشکی «ریدوت» و «باستیون» را در حالت آماده‌باش قرار داده‌ است؛ گفته می‌شود این اقدام پیامی هشدارآمیز به آمریکا است که ناوگان دریایی خود را دریای مدیترانه مستقر کرده است.   به نقل از الیوم‌السابع، ارتش سوریه در پاسخ به حمله موشکی اخیر آمریکا به پایگاه هوایی «الشعیرات» در حمص، سامانه‌های موشکی ... آماده‌باش سامانه‌های موشکی سوریه برای مقابله با ناوگان آمریکایی

ادامه

جهان, خبر, سوریه