بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

بانک مرکزی اتحادیه اروپا ایده ایالات متحده برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به نیرو‌های مسلح اوکراین را محکوم کرد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، از پیشنهاد آمریکا برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین انتقاد کرد. وی خاطرنشان کرد که این امر خطرات قانونی دارد. لاگارد به فایننشال تایمز گفت: ... بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, روسیه, شرق اروپا

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

وزیر امور خارجه روسیه گفت: غرب به‌طور فزاینده‌ای نگران طرح کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور (بریکس) برای توسعه ابزارهای مالی مستقل خود است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری تاس نوشت: سرگئی لاوروف در نشست کمیسیون شورای عمومی حزب روسیه متحد در زمینه همکاری بین المللی و حمایت از شهروندان خارج از کشور گفت: ما ... لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

ادامه

آمریکا, بریکس, تحلیل, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب

مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

«ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه با اشاره به کسری بودجه آمریکا، واشنگتن را متهم کرد که با برانگیختن یک جنگ دیگر در خاورمیانه، به دنبال رهایی اقتصاد خود از “نکول” (بحران بدهی خارجی) است. به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، ولودین با نوشتن از پیام در کانال تلگرامی خود، به داده‌های وزارت ... مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, جهان, خاورمیانه, روسیه, شرق اروپا, گزارش, هژمونیسم

توافق روسیه و هند برای تجارت بدون دلار و با پول ملی

رئیس مجمع بین‌المللی بریکس می‌گوید روسیه و هند با موفقیت ساز و کاری برای تسویه حساب‌های متقابل به روبل و روپیه تعریف کرده‌اند.

 

«پورنیما آناند» رئیس محمع بین‌المللی بریکس از تعریف ساز و کار جدید تجاری میان هندوستان و روسیه برای انجام مبادلات بازرگانی بدون نیاز به دلار آمریکا خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری راشاتودی، آناند می‌گوید هند و روسیه دیگر برای تجارت و بازرگانی نیاز به دلار آمریکا ندارند.

 

رئیس مجمع بین‌المللی بریکس امروز، پنجشنبه در جمع خبرنگاران در این باره گفت: «روسیه و هندوستان برای مبادلات تجاری به ارز‌های ملی روی آورده‌اند.»

 

وی در ادامه تأکید کرد: «ما ساز و کار حساب‌های متقابل را به روبل و روپیه اجرا کرده‌ایم نیازی نیست که کشور‌های ما از دلار در تسویه حساب‌های متقابل استفاده کنند.»

 

آناند افزود: «امروز ساز و کار مشابهی برای حساب‌های متقابل به روبل و یوان توسط چین در حال توسعه است. این بدان معناست که کشور‌های بریکس برای تجارت امکان همکاری با روسیه را خواهند داشت و این می‌تواند فرصت مناسبی برای مسکو باشد تا مقابل عواقب تحریم‌های آمریکا بایستد.»

 

رئیس بریکس همچنین اظهار کرد: «تجارت متقابل میان روسیه و هند در ۴ دهه اخیر ۵ برابر شده است. مسکو حجم رو به رشدی از نفت را به هند عرضه می‌کند و در ازای آن مقادیر زیادی از محصولات کشاورزی، منسوجات، دارو‌ها و سایر محصولات را دریافت می‌کند.»

 

آناند در ادامه اعلام کرد: «دهلی نو خود را یک کشور بی‌طرف در جنگ اقتصادی میان غرب و روسیه می‌داند و با وجود فشار‌های تحریمی در هر زمینه‌ای که لازم باشد به همکاری خود با مسکو ادامه خواهد داد.»

 

دهلی نو خرید نفت و کود‌های شیمیایی روسیه را در چند ماه گذشته افزایش داده است. «پاوان کاپور» سفیر هند در مسکو، گفت: «گردش تجاری بین هند و روسیه هم از نظر حجم و هم از نظر دامنه در ماه‌های اخیر افزایش یافته است.»

 

سفیر هند در مسکو در مصاحبه با خبرگزاری آر تی گفت: «امید زیادی برای افزایش همکاری‌های تجاری و اقتصادی ما وجود دارد. ما فقط در چند ماه گذشته شاهد تغییر خاصی در جهت تجارت بودیم.»

 

سفیر هند همچنین ادامه داد: «امید زیادی برای افزایش همکاری‌های تجاری و اقتصادی ما وجود دارد. ما فقط در چند ماه گذشته شاهد تغییرات تجاری خاصی بوده‌ایم. ما مطمئناً نفت بسیار بیشتری از روسیه می‌خریم، و همچنین کود‌های شیمیایی. تقاضای بیشتری از روسیه برای محصولات بیشتر وجود دارد: از جمله کالا‌های مصرفی، اقلام پردازش مواد غذایی، قطعات خودرو، اقلام سنتی مانند منسوجات، چای و …»

روایت نشنال‌اینترست از واقعیت‌های سخت جنگ اوکراین برای غرب

یک نشریه آمریکایی در گزارشی نوشته فارغ از اینکه چه کسی برنده جنگ اوکراین شود، آمریکا را می‌توان بازنده استراتژیک این نبرد دانست.

ادامه

اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, امریکا, اوکراین, ایران, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سازمان ملل, شرق اروپا, عربستان سعودی, غرب, مقاله, هندوستان

دیدار رهبران پنج کشور عرب منطقه در مصر

رهبران سیاسی پنج کشور عراق، اردن، امارات متحده عربی و بحرین و مصر روز سه‌شنبه در شهر بندری العلمین، در شمال غربی قاهره، در کنار سواحل مدیترانه، با هم دیدار کردند.

ادامه

اردن, اسراییل, اقتصادی, امارات, امنیتی, ایران, بحرین, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, سودان, سوریه, عراق, عربستان سعودی, لیبی, مصر, یمن

چین بدهی وام‌های ۱۷ کشور آفریقایی را بخشید

چین، بزرگترین طلبکار دولتی به اقتصادهای نوظهور، گفت که ۲۳ وام بدون بهره را به ۱۷ کشور آفریقایی خواهد بخشید و ۱۰ میلیارد دلار با هدف حمایت از این کشورها به صندوق بین‌المللی پول اختصاص خواهد داد.

ادامه

افریقا, اقتصادی, بوتسوانا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, روسیه, سودان, شرق آسیا, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, کنگو

لهستان، اتحادیه اروپا را به داشتن گرایش‌های امپریالیستی متهم کرد

وزیر امور خارجه لهستان در اظهاراتی اتحادیه اروپا را به داشتن تمایلات امپریالیستی متهم کرد و نیروی محرکه این گرایش را تلاش‌های دولت آلمان دانست.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, المان, امپریالیسم, تحلیل, جهان, سرمایه‌داری, شرق اروپا, لهستان