مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

ادامه

اتحادیه عرب, اتیوپی, افریقای جنوبی, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, صلح, فلسطین, لیبی, مداخله خارجی, مداخله نظامی, مصر, همبستگی, یمن

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، ۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

۵۳ مقام سابق آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند

بیش از ۵۰ نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند، سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران و خروج وی ازتوافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده نیز خواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

تمدید آتش بس در غوطه شرقی برای خروج همه معارضان مسلح سوری

به گزارش النشره، مرکز آشتی روسیه مستقر در سوریه اعلام کرد که آتش بس در غوطه شرقی دمشق تمدید خواهد شد.

 

این مرکز که وابسته به وزارت دفاع روسیه است اعلام کرد که این تمدید به منظور خروج همه شبه نظامیان وابسته به «فیلق الرحمن» از غوطه شرقی و انتقال آنها به مناطق کاهش تنش در «ادلب» سوریه است.

 

ششمین سری از تروریست ها و خانواده هایشان از غوطه شرقی خارج و راهی ادلب شدند.

 

خبرنگار سانا خبرگزاری رسمی دولت سوریه، در گذرگاه عربین در همین باره توضیح داد: دیشب ۱۲۸ دستگاه اتوبوس حامل ۷۰۰۳نفر از جمله ۱۲۴۳ تروریست از جوبر، زملکا، عربین و عین ترما در غوطه شرقی زیر نظر هلال احمر عربی سوریه، غوطه را به مقصد ادلب ترک کردند.

 

در ادامه گفت: روند خارج کردن تروریست ها و خانواده هایشان از جوبر، زملکا، عربین و عین ترما تا زمان تخلیه کامل این مناطق از تمام آثار مسلح ادامه دارد.

خروج پنجمین گروه شبه‌نظامیان ازغوطه شرقی/ ورود تجهیزات نظامی سنگین آمریکایی به شهر التنف

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد، این گروه که شامل ۸۹ اتوبوس حامل ۵۲۹۰ تن از جمله ۱۳۷۴ شبه‌نظامی از جوبر، زملکا، عربین و عین ترما در غوطه شرقی است، با نظارت هلال احمر سوریه منطقه غوطه شرقی را از طریق گذرگاه عربین به سمت ادلب ترک کردند.   خروج این گروه از شبه‌نظامیان در ... خروج پنجمین گروه شبه‌نظامیان ازغوطه شرقی/ ورود تجهیزات نظامی سنگین آمریکایی به شهر التنف

ادامه

جهان, خبر, روسیه, سوریه

خروج بیش از ۱۵ هزار تروریست از غوطه شرقی به مقصد ادلب

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه آمده است که نزدیک به ۶ هزار و ۵۰۰ عنصر مسلح به همراه خانواده هایشان طی ۲ روز گذشته از منطقه «عربین» واقع در غوطه شرقی به مقصد حومه ادلب سوریه حرکت کرده اند.

ادامه

جهان, خبر, روسیه, سوریه

بوتفلیقه: الجزایر در خطر است / ارتش الجزایر مقادیر زیادی اسلحه از تروریست‌ها کشف کرد

«عبدالعزیز بوتفلیقه » رئیس جمهوری الجزایر امروز شنبه در پیامی به مناسبت روز وکلا، تصریح کرد خطرهای زیادی این کشور را تهدید می کند و به همین دلیل مردم باید متحد تر باشند.

ادامه

الجزایر, جهان, خبر

خوشحالی مردم سوریه در پی آزادسازی ۹۰ درصد از “غوطه شرقی”

به نقل از روسیاالیوم، دمشق پایتخت سوریه غروب جمعه بعد از آزادسازی حدود ۹۰ درصد از غوطه شرقی از لوث تروریسم، صحنه جشن و شادمانی مردم سوریه بود و ارتش سوریه به نورافشانی آسمان دمشق پرداخت.   رسانه‌های سوری ویدئوها و تصاویری از جشن و سرور مردم سوریه و نورافشانی آسمان دمشق در پی پیروزی ... خوشحالی مردم سوریه در پی آزادسازی ۹۰ درصد از “غوطه شرقی”

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه