مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

ادامه

اتحادیه عرب, اتیوپی, افریقای جنوبی, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, صلح, فلسطین, لیبی, مداخله خارجی, مداخله نظامی, مصر, همبستگی, یمن

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، ۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

۵۳ مقام سابق آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند

بیش از ۵۰ نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند، سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران و خروج وی ازتوافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده نیز خواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

تلاش نافرجام برای ترور بشار الجعفری در آستانه

به گزارش پانوراما الشرق الاوسط، «بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل و سرپرست هیات مذاکره کننده سوری در آستانه از حمله تروریستی نجات یافت.

 

یک عامل انتحاری که لباس پلیس به تن کرده بود و قصد داشت بشار الجعفری را ترور کند پیش از انجام اقدام تروریستی خود توسط سازمان اطلاعات روسیه در آستانه دستگیر شد.

 

این تروریست به همراه گروه پنج نفره که از عراق وارد سوریه شده و سپس از آنجا به اردن و از اردن به مسکو پایتخت روسیه سفر کرده بودند و از طریق مسکو وارد آستانه پایتخت قزاقستان شده بودند.

 

در بازجویی اولیه ، عامل انتحاری به قصد خود برای ترور بشار الجعفری اعتراف کرد.

 

از این گروه تروریستی وسایل مختلف ارتباطی از جمله سیم‌کارت‌های کشورهای مختلف کشف و توسط سازمان اطلاعات روسیه ضبط گردید.

 

مقام‌های امنیتی قزاقستان اعلام کردند که افراد دستگیر شده برای تکمیل تحقیقات به مسکو انتقال داده شدند.

ایلنا

هلاکت شماری از سرکرده های داعش در موصل عراق

منابع خبری شامگاه چهارشنبه گزارش دادند که شماری از سرکرده های داعش از جمله والی داعش در موصل و مسئول اطلاعات این گروه تروریستی در حملات هوایی ارتش عراق در بخش غربی موصل کشته شدند.   به گزارش پایگاه خبری شفق نیوز، ‘حقی اسماعیل عوید’ ملقب به ابو احمد از سرکرده های داعش در موصل ... هلاکت شماری از سرکرده های داعش در موصل عراق

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

قهرمان جنگی روس در سوریه کشته شد / گردان پلیس نظامی روسیه عازم سوریه شد

رسانه های روسی از کشته شدن آلکسی ناینودین که عنوان قهرمان جنگ را در چچن کسب کرده بود در سوریه خبر دادند.     چند رسانه از جمله روزنامه «اسپتس ناز روسیه» و نشریه «رازودچیک» نوشته اند که سرهنگ دوم ناینودین ۳۱ ژانویه (۱۲ بهمن) در سوریه جان خود را از دست داده است.   ... قهرمان جنگی روس در سوریه کشته شد / گردان پلیس نظامی روسیه عازم سوریه شد

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, روسیه, سوریه

پیشروی ارتش سوریه در حمص و درعا / بزرگترین پالایشگاه گاز سوریه از کنترل داعش خارج شد

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از منابع نظامی گزارش داد که ارتش سوریه در چارچوب عملیات ادامه‌دار خود علیه داعش، میدان و پالایشگاه گاز طبیعی حیان در حومه شرقی حمص را بازپس گرفت. این پالایشگاه که بزرگترین پالایشگاه گاز سوریه بود، مدتها پیش به دست داعش افتاد و بعدها تصاویری از منفجر کردن آن ... پیشروی ارتش سوریه در حمص و درعا / بزرگترین پالایشگاه گاز سوریه از کنترل داعش خارج شد

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد؛ تسلط ارتش سوریه بر جاده «رقه-الباب»

وزارت دفاع روسیه از هلاکت ۶۵۰ تروریست در شهر الباب و آزادسازی منطقه «تادف» در این شهر توسط نیروهای ارتش سوریه خبر داد. به گزارش العهد، وزارت دفاع روسیه آماری از شماری تروریست های کشته شده در شمال سوریه ارائه داد.   در همین راستا، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: ارتش سوریه بر منطقه «تادف» ... وزارت دفاع روسیه اعلام کرد؛ تسلط ارتش سوریه بر جاده «رقه-الباب»

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا