واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

طی روزهای اخیر نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از سه روستا در منطقه دونتسک شدند؛ اتفاقی که نه تنها نقاط آسیب‌پذیر اوکراین را عمیق‌تر کرده است، بلکه مسئله کمبود نیروهای این کشور را مجددا برجسته می‌کند. به گزارش ایسنا، پس از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که پیشتر ... واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش, لهستان, مجارستان, مولداوی

تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد که اعضای کنگره آمریکا هشدار دادند که صدور حکم بازداشت ضد مقامات اسرائیلی با واکنش آمریکا مواجه خواهد شد. به گزارش خبرگزاری مهر، در بحبوحه افزایش ابهامات درباره دادگاه لاهه که می‌تواند حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و همچنین سایر مقامات این رژیم را به اتهام نقض قوانین ... تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, هلند

نقشِ تاریخیِ امپریالیسمِ آمریکا در حمایت و تسلیحِ دولتِ صهیونیست و‌خونریزِ اسرائیل

روزنامه “جهان کارگر” به‌عنوان ارگان چندین حزب و تشکل کارگری ایالات متحده آمریکا از کارگران این کشور خواست تا از جنبش توقف جنگ بر علیه مردم غزه حمایت کنند. به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه «جهان کارگر»، این روزنامه به عنوان ارگان تبلیغاتی شورای احزاب چپ و کارگری آمریکا، روز جهانی کارگر را ... نقشِ تاریخیِ امپریالیسمِ آمریکا در حمایت و تسلیحِ دولتِ صهیونیست و‌خونریزِ اسرائیل

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, امپریالیسم, جهان, حقوق بشر, صهیونیسم, طبقه کارگر, فلسطین, گزارش, همبستگی

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد

یک روزنامه آمریکایی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که نهادهای اطلاعاتی این کشور هیچ مدرکی دال بر دخالت کرملین در مرگ رهبر اپوزیسیون روسیه پیدا نکرده‌اند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی به نقل از منابع آگاه در نهادهای اطلاعاتی آمریکا نوشت که این سازمان‌ها هیچ مدرکی ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل شد/ اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با تاکید بر اینکه اسرائیل باید مجازات شده و از صادرات سلاح به آن جلوگیری شود، اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل، برقراری آتش‌بس و حفاظت از فلسطینی‌ها را خواستار شد. به گزارش ایسنا، «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با اشاره به اینکه ... گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل شد/ اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, تحریم, جنایات جنگی, جهان, زنان, سازمان ملل, فلسطین, کودکان, گزارش, مصر, نسل کشی

ترامپ سازمان جهانی بهداشت را به توقف تامین مالی تهدید کرد

رئیس جمهوری آمریکا، انتقاد سازمان جهانی بهداشت از تصمیم ممنوعیت مسافرتی‌اش را نشانه «چین محور» بودن آن نهاد دانست و گفت ممکن است ارسال پول به این سازمان را متوقف کنیم.

 

دونالد ترامپ عصر سه شنبه در نشست خبری روزانه خود درباره وضعیت ویروس کرونا در ایالات متحده، مدعی شد: سازمان بهداشت جهانی مبالغ هنگفتی را از آمریکا دریافت می‌کند.

 

وی افزود: آنها از تصمیم ممنوعیت مسافرتی من در واقع انتقاد و مخالفت کردند. آنها در اشتباه بوده‌اند. به نظر می‌رسد آنها بسیار «چین محور» هستند. مجبوریم به این مساله بپردازیم. ما بیشترین پولشان را می‌پردازیم.

 

ترامپ و اطرافیان تندروی وی نشان دادند که تاب انتقاد و مخالفت با تصمیمات خود را ندارند حتی اگر این انتقاد از سوی یک نهاد بین‌المللی باشد.

 

بر همین اساس، آنها از یونسکو و شورای حقوق بشر خارج شدند و بودجه کمک‌های داوطلبانه به سازمان ملل متحد را کاهش دادند.

 

آنها در بحبوحه همه‌گیری کرونا و در زمانی که فکر نمی‌کردند شرایط آمریکا از دیگر کشورهای جهان بدتر شود و به کمک چین نیاز پیدا کنند، بازی رسانه‌ای برای بد نام کردن چین به راه انداختند و ویروس کرونا را «ویروس چینی» یا «ویروس ووهان» نامیدند.

 

اما پس از آنکه مجبور شدند حتی به شیوه متقلبانه، دستگاه‌های تنفسی و ماسک صورت را از چین تهیه کنند، حتی حاضر نمی‌شوند به سوال خبرنگاران در چرایی عدم استفاده از این واژه، توضیح دهند که آخرین نمونه آن، نشست خبری مایک پمپئو وزیر خارجه ترامپ است که این روزها به «وزیر نفرت» مشهور شده است.

 

در روزهای اخیر، سه سناتور جمهوریخواه و مشاور سابق امنیت ملی ترامپ هم به این دلیل، خواستار استعفای مدیر سازمان جهانی بهداشت شدند و امروز رئیس جمهوری این کشور از احتمال دست نگهداشتن ارسال پول به این سازمان بین‌المللی صحبت می‌کند.

 

این تصمیم احتمالی ترامپ بار دیگر نشان می‌دهد برای رژیم وی، جان و سلامتی ملت‌ها اهمیتی ندارد و حتی حاضر است در بحبوحه جنگ جهانی با یک دشمن نامرئی، مهم‌ترین سازمان بین‌المللی را که هماهنگ کننده اصلی مبارزه در این جنگ است، تهدید می‌کند.

 

ترامپ پیش از این هم نشان داده است که با ابزار تروریسم اقتصادی علیه مردم، سعی دارد به اهداف خود برسد و همواره خود را نفر نخست جهان معرفی کند. رویکردی که کاملا در جهت مخالف چندجانبه‌گرایی و همکاری جمعی است.

 

رئیس جمهوری آمریکا همچنین درباره رای‌گیری پستی برای انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا هم گفت: به نظر من این رای‌گیری فسادآور است.

 

ترامپ افزود: رای گیری از طریق پست وحشتناک و فسادآور است. من در کاخ سفید خواهم بود و نمی‌توانم برای رای دادن به فلوریدا بروم اما می‌توانم به صورت پستی رای دهم. “مردم” در جای دیگری می‌نشینند و به صندوق رای جای دیگری، پست می‌کنند.

 

رای‌گیری پستی برای نخستین بار نیست که انجام می‌شود و پیش از این در پنج ایالت کلرادو ، هاوایی ، اورگان ، واشنگتن و یوتا برگزار شد.

 

تبعیض نژادی در امریکا

 

از موضوعاتی که امروز در رسانه‌ها مطرح شد، تفاوت شدید تعداد مبتلایان سیاه‌پوستان آمریکایی در برابر سایر نژادها بود.

 

این مساله در نشست خبری امروز از دکتر آنتونی فاوچی مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی پرسیده شد که گفت: آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار استعداد بیشتری برای ابتلا به ویروس کرونا ندارند اما شرایط اساسی که آنها به طور نامتناسب از آن رنج می‌برند، باعث آلودگی شدیدتر می‌شوند.

 

وی تصریح کرد: زمانی همه اینها به پایان می‌رسد، همانطور که گفتیم تمام می‌شود و ما بر ویروس کرونا پیروز خواهیم شد اما هنوز نابرابری‌های بهداشتی وجود خواهد داشت که ما واقعا باید در جامعه آفریقایی آمریکایی به آن بپردازیم.

ایرنا

تظاهرات کادر درمانی نیویورک به دلیل کمبود امکانات پرشکی/ مرگ بیش از ۱۳۰۰ نفر ظرف یک روز

کارکنان و پرستاران بخش بهداشت و درمان بیمارستان «هارلم» نیویورک در سایه شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا در این ایالت با تجمع در مقابل بیمارستان هارلم خواستار افزایش تجهیزات پزشکی شدند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر

انتقاد سندرز از ترامپ برای اولویت قائل شدن برای شرکت‌های بزرگ و اقشار ثروتمند در بحبوحه بحران کرونا

سناتور ارشد آمریکایی در پیامی طعنه‌آمیز از رئیس‌جمهور این کشور به‌دلیل بی‌توجهی به مشکلات اقشار فقیر و اولویت قائل‌شدن برای ثروتمندان این کشور در بحبوحه بحران کرونا انتقاد کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, خبر