وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد

یک روزنامه آمریکایی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که نهادهای اطلاعاتی این کشور هیچ مدرکی دال بر دخالت کرملین در مرگ رهبر اپوزیسیون روسیه پیدا نکرده‌اند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی به نقل از منابع آگاه در نهادهای اطلاعاتی آمریکا نوشت که این سازمان‌ها هیچ مدرکی ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل شد/ اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با تاکید بر اینکه اسرائیل باید مجازات شده و از صادرات سلاح به آن جلوگیری شود، اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل، برقراری آتش‌بس و حفاظت از فلسطینی‌ها را خواستار شد. به گزارش ایسنا، «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با اشاره به اینکه ... گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل شد/ اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, تحریم, جنایات جنگی, جهان, زنان, سازمان ملل, فلسطین, کودکان, گزارش, مصر, نسل کشی

چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دوشنبه شب گفت که کی‌یف و واشنگتن مذاکرات در مورد توافق همکاری امنیتی دوجانبه را آغاز و طرح ارسال موشک‌های دوربرد به نیروهای مسلح اوکراین را نهایی کرده‌اند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، زلنسکی در پیام شبانه اظهار کرد: تیم‌های آمریکا و اوکراین کار روی توافقنامه امنیتی ... آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, ناتو

بی‌کفایتی ترامپ؛ مرگ ۲ هزار نفر در آمریکا فقط در یک روز/ سوزان رایس؛ به غلط کشور چین را مقصر جلوه می‌دهد

ویروس کرونا در ادامه جولان خود در ایالات متحده، فقط در یک روز جان دو هزار نفر را در این کشور گرفت.

 

به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، دانشگاه جان هاپکینز اعلام کرد که نزدیک به دو هزار نفر طی ۲۴ ساعت گذشته در آمریکا بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

 

طبق آمار این دانشگاه تا ساعت هشت عصر سه شنبه یک هزار و ۹۳۹ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا جان خود را از دست داده‌اند. طبق این گزارش، تا صبح امروز شمار قربانیان در ایالات متحده به ۱۲ هزار ۷۲۲ نفر رسیده است. ایتالیا با ۱۷ هزار و ۱۲۷ نفر و اسپانیا نیز با ۱۳ هزار و ۷۹۸ نفر بیشترین قربانیان کرونا را در جهان دارند.

 

ایالت نیویورک هم اکنون با شدیدترین وضعیت نسبت به سایر ایالت‌های آمریکا مواجه است. گزارش‌ها حاکی است که در ایالت نیویورک نیز در روز سه شنبه بیش از ۸۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

 

به گزارش آسوشیتدپرس، شمار قربانیان کرونا در شهر نیویورک از چهار هزار نفر گذشته است و این یک هزار نفر بیشتر از شمار قربانیان حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ به این شهر است.

 

اندرو کومو، فرماندار نیویورک گفته بود که شمار قربانیان ویروس کرونا در این ایالت ظهر روز سه شنبه به بیش از پنج هزار و ۵۰۰ نفر رسید.

 

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا: هزاران آمریکایی بخاطر بی کفایتی ترامپ خواهند مرد

 

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا، «دونالد ترامپ» را به سوءمدیریت همزمان با شیوع کرونا متهم کرد و هشدار داد که هزاران آمریکایی به‌خاطر بی‌کفایتی و خیانت «ئیس جمهور» خواهند مرد.

 

به گزارش نیویورک تایمز، «سوزان رایس» مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در دولت اوباما، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور فعلی این کشور را به سوءمدیریت همزمان با شیوع کرونا متهم کرد.

 

به گفته رایس، سوءمدیریت ترامپ باعث خواهد شد تا هزاران آمریکایی در جنگ با این بیماری قربانی شوند.

 

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا گفته است که در مورد شیوع ویروس کرونا، دولت ترامپ برنامه یا دستورالعمل جنگی مقابله با همه‌گیری تهیه شده توسط دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا را کنار گذاشته است و یکی از دفاتر شورای امنیت ملی که به صدور هشدارهای اولیه تخصیص یافته بود منحل کرد و هشدارهای جوامع اطلاعاتی درخصوص قریب الوقوع بودن همه‌گیری جهانی را نادیده گرفت.

 

این مقام آمریکایی در انتقاد از ترامپ گفته است که او مدام به‌دنبال کاهش بودجه مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، مؤسسه ملی سلامت و واحدهای مهم وزارت بهداشت آمریکا بود و دو ماه حیاتی پیش از شیوع ویروس در آمریکا را از دست داد.

 

سوزان رایس گفت: ترامپ «هیچ مسئولیتی قبول نمی‌کند» و به غلط دولت‌های قبلی، استیضاح، فرمانداران، کارکنان بخش بهداشت و درمان و کشور چین را مقصر جلوه می‌دهد. ترامپ همچنان خود را در مرکز توجهات نگه‌داشته، هر روز جامعه را فریب می‌دهد و با متخصصان امور بهداشت و درمان مخالفت می‌کند. او در میدان جنگ سردرگمی ایجاد کرده است.

 

وی با انتقاد از عملکرد و سیاست‌های ترامپ در جریان شیوع کرونا، مشاور رئیس جمهور سابق آمریکا اعلام کرد: از همه بدتر این‌که ترامپ مدعی است که هدفش محدود کردن قربانیان به ۱۰۰ تا ۲۴۰ هزار نفر است، عددی که از شمار تمام آمریکایی‌های کشته‌شده در جنگ‌های بعد از سال ۱۹۴۵ بیشتر است. از سویی فرمانده جنگ باید ملت را برای هدفی مشترک متحد کند اما ترامپ جنگلی به راه انداخته که در آن هر کس برای خودش کار می‌کند؛ تا آنجا که رقابت ایالت‌ها برای تصاحب تجهیزات پزشکی، بهای این کالاها را به شدت افزایش داده است.

 

مشاور سابق اوباما در پایان تاکید کرد که هزاران آمریکایی به‌خاطر بی‌کفایتی و خیانت «رئیس جمهور دوران جنگ» به‌شکلی غیرضروری خواهند مرد، پس بگذارید خودمان را گول نزنیم. تا زمانی که فرماندهی آمریکا تغییر نکند، محکوم به نبرد به همراه رئیس جمهوری هستیم که در حال حاضر داریم.

ترامپ سازمان جهانی بهداشت را به توقف تامین مالی تهدید کرد

رئیس جمهوری آمریکا، انتقاد سازمان جهانی بهداشت از تصمیم ممنوعیت مسافرتی‌اش را نشانه «چین محور» بودن آن نهاد دانست و گفت ممکن است ارسال پول به این سازمان را متوقف کنیم.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, چین, حقوق بشر, خبر

تظاهرات کادر درمانی نیویورک به دلیل کمبود امکانات پرشکی/ مرگ بیش از ۱۳۰۰ نفر ظرف یک روز

کارکنان و پرستاران بخش بهداشت و درمان بیمارستان «هارلم» نیویورک در سایه شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا در این ایالت با تجمع در مقابل بیمارستان هارلم خواستار افزایش تجهیزات پزشکی شدند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر

انتقاد سندرز از ترامپ برای اولویت قائل شدن برای شرکت‌های بزرگ و اقشار ثروتمند در بحبوحه بحران کرونا

سناتور ارشد آمریکایی در پیامی طعنه‌آمیز از رئیس‌جمهور این کشور به‌دلیل بی‌توجهی به مشکلات اقشار فقیر و اولویت قائل‌شدن برای ثروتمندان این کشور در بحبوحه بحران کرونا انتقاد کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, خبر