وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

گروهی از وکلای دولت آمریکا با توجه به گزارش‌ها درباره جنایات جنگی اسرائیل در غزه که آن را ناقض قوانین بین‌المللی و قوانین آمریکا تلقی کرده‌اند، خواستار متوقف شدن عرضه تسلیحات آمریکا به اسرائیل شدند. به گزارش ایسنا، گروهی از وکلای داخل و خارج از کشور، از جمله، حداقل ۲۰ نفر از آن‌ها که در ... وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خبر, فلسطین

واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

طی روزهای اخیر نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از سه روستا در منطقه دونتسک شدند؛ اتفاقی که نه تنها نقاط آسیب‌پذیر اوکراین را عمیق‌تر کرده است، بلکه مسئله کمبود نیروهای این کشور را مجددا برجسته می‌کند. به گزارش ایسنا، پس از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که پیشتر ... واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش, لهستان, مجارستان, مولداوی

تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد که اعضای کنگره آمریکا هشدار دادند که صدور حکم بازداشت ضد مقامات اسرائیلی با واکنش آمریکا مواجه خواهد شد. به گزارش خبرگزاری مهر، در بحبوحه افزایش ابهامات درباره دادگاه لاهه که می‌تواند حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و همچنین سایر مقامات این رژیم را به اتهام نقض قوانین ... تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, هلند

نقشِ تاریخیِ امپریالیسمِ آمریکا در حمایت و تسلیحِ دولتِ صهیونیست و‌خونریزِ اسرائیل

روزنامه “جهان کارگر” به‌عنوان ارگان چندین حزب و تشکل کارگری ایالات متحده آمریکا از کارگران این کشور خواست تا از جنبش توقف جنگ بر علیه مردم غزه حمایت کنند. به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه «جهان کارگر»، این روزنامه به عنوان ارگان تبلیغاتی شورای احزاب چپ و کارگری آمریکا، روز جهانی کارگر را ... نقشِ تاریخیِ امپریالیسمِ آمریکا در حمایت و تسلیحِ دولتِ صهیونیست و‌خونریزِ اسرائیل

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, امپریالیسم, جهان, حقوق بشر, صهیونیسم, طبقه کارگر, فلسطین, گزارش, همبستگی

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد

یک روزنامه آمریکایی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که نهادهای اطلاعاتی این کشور هیچ مدرکی دال بر دخالت کرملین در مرگ رهبر اپوزیسیون روسیه پیدا نکرده‌اند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی به نقل از منابع آگاه در نهادهای اطلاعاتی آمریکا نوشت که این سازمان‌ها هیچ مدرکی ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

تظاهرات کادر درمانی نیویورک به دلیل کمبود امکانات پرشکی/ مرگ بیش از ۱۳۰۰ نفر ظرف یک روز

کارکنان و پرستاران بخش بهداشت و درمان بیمارستان «هارلم» نیویورک در سایه شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا در این ایالت با تجمع در مقابل بیمارستان هارلم خواستار افزایش تجهیزات پزشکی شدند.

 

به گزارش افکارنیوز، ده‌ها تن از کارکنان و پرستاران بخش بهداشت و درمان بیمارستان «هارلم» نیویورک در سایه شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا در این ایالت دیروز دوشنبه با تجمع در مقابل بیمارستان هارلم این شهر خواستار افزایش تجهیزات پزشکی و تامین نیاز‌های فوری بیمارستان‌ها برای مقابله با ویروس کرونا و درمان بیماران مبتلا به کووید-۱۹ شدند.

 

معترضین که تعداد آن‌ها به حدود ۸۰ نفر می‌رسید در فاصله ۲ متری از یکدیگر پلاکارد‌هایی در دست داشتند که روی آنها پیام‌های اعتراضی نسبت به کمبود ماسک و دستکش نوشته شده بود.

 

«آنا بینکوفسکی» متخصص بیماری‌های تنفسی که در این تجمع شرکت کرده بود، گفت: هنگامی که ما درمان بیماران کووید-۱۹ را در بیمارستان هارلم آغاز کردیم به ما گفته شد روزانه از یک ماسک «ان-۹۵» برای بیماران استفاده کنیم، اما اکنون به ما می‌گویند در هفته از یک ماسک ان-۹۵ استفاده کنیم. ما خودمان نه ماسک داریم و نه لباس مخصوص [گان]. بعد از این چه خواهد شد؟

 

این پزشک گفته است از زمان آغاز شیوع کرونا در نیویورک مجبور شده است ۴۰۰ دلار از پول خودش را برای خرید آنلاین تجهیزات پزشکی مانند ماسک و دستکش استفاده کند.

 

«سارا داود» پرستار بخش جراحی بیمارستان هارلم نیز ضمن اعتراض به شرایط موجود گفت: ما قصد ناله کردن نداریم، ولی اکنون در اینجا شاهد یک تراژدی بزرگ هستیم. ما برای جنگیدن اینجا هستیم، زیرا لیاقت بهترین‌ها را داریم.

 

 

پیش از این مقامات شهر نیویورک گفته بودند به دلیل شدت شیوع ویروس کرونا در نیویورک و شمار بالای مبتلایان، همه بیمارستان‌های شهر با مشکل کمبود تجهیزات پزشکی مانند ماسک ، دستکش ، گان و دستگاه تنفسی مواجه هستند.

 

شدت شیوع کرونا در نیویورک، حجم بی‌سابقه‌ای از کار و خدمت رسانی را به پزشکان و پرستاران وارد کرده است. از سوی دیگر، کمبود تجهیزات باعث شده برخی از آن‌ها مجبور شوند وسایل محافظ خاص خود را بسازند.

 

«تریشا رابینسون» پرستار بیمارستان هارلم گفت: هر روز و شب با بیمارانی که شرایط نامناسبی دارند و تمامی علایم کووید-۱۹ را دارند مواجهیم. تجهیزات ما کافی نیست. همین کار ما را افزایش می‌دهد. ما به تجهیزات و نیروی کمکی بیشتری نیاز داریم تا کار‌های خود را درست انجام دهیم.

 

پیشتر «بیل دو بلازیو» شهردار نیویورک گفته بود تجهیزات تهویه‌ای که در حال حاضر در اختیار بیمارستان‌های این شهر است پاسخگوی تنها ۵ هزار بیمار نیویورکی طی یک هفته آینده است.

 

شهردار نیویورک همچنین ضمن اعلام کمبود تعداد پرستاران و پزشکان در بیمارستان‌های این شهر اعلام کرد به منظور مقابله با بحران کرونا که هفته آینده این ایالت را هدف قرار می‌دهد دستکم به ۴۵ هزار پزشک و پرستار نیاز است. همچنین برای کنترل این بیماری تا ماه آینده ۶۰ هزار تخت‌ بیمارستانی نیاز است تا درمان چند هفته‌ای بیماران کرونایی تکمیل شود.

 

تاکنون این ویروس بیش از یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر در سراسر جهان را بیمار کرده و جان بیش از ۷۵ هزار نفر را نیز گرفته است.

 

دانشگاه جانز هاپکینز از مرگ بیش از ۱۳۰۰ نفر ظرف یک روز بر اثر کرونا در آمریکا خبر داد.

 

دانشگاه جانز هاپکینز در تازه‌ترین آمار خود در خصوص قربانیان کرونا در آمریکا اعلام کرد ۱۳۴۰ نفر تنها ظرف یک روز گذشته بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا موسوم به «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادند.

 

دانشگاه جانز هاپکینز همچنین اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته، سی هزار و ۵۱۵ نفر مبتلای جدید به کرونا در آمریکا به ثبت رسیده است.

 

طبق آماری که در سایت جهانی اطلاع رسانی در خصوص مبتلایان و قربانیان کرونا منتشر شده، آمریکا با دارا بودن ۳۶۸ هزار و ۱۷۴ مورد ابتلا به کرونا، رتبه نخست را در میان تمامی کشور‌های جهان داراست. همچنین طبق اعلام این سایت، تا کنون ۱۰ هزار و ۹۶۶ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در آمریکا جان خود را از دست داده اند؛ همچنانکه آمار بهبود یافتگان بر اثر کرونا در آمریکا به بالای ۱۹ هزار نفر می‌رسد.

انتقاد سندرز از ترامپ برای اولویت قائل شدن برای شرکت‌های بزرگ و اقشار ثروتمند در بحبوحه بحران کرونا

سناتور ارشد آمریکایی در پیامی طعنه‌آمیز از رئیس‌جمهور این کشور به‌دلیل بی‌توجهی به مشکلات اقشار فقیر و اولویت قائل‌شدن برای ثروتمندان این کشور در بحبوحه بحران کرونا انتقاد کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, خبر

آسوشیتدپرس: دولت ترامپ ۲ ماه را بجای آمادگی، صرف کتمان کرونا کرد

آسوشیتدپرس نوشت: دولت ترامپ از زمان آغاز شیوع کرونا در چین، ۲ ماه زمان در اختیار داشت که می‌توانست صرف مقابله با کرونا کند اما ترجیح داد آن را باکتمان خطر کووید-۱۹ هدر دهد.

ادامه

امارات, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, خبر