درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از گسترش فاجعه در منطقه غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده است، از شورای امنیت خواست موضوع تحریم اسرائیل را فوراً بررسی کند و بودجه آژانس آنروا نیز دوباره تأمین شود. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده ... درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

ادامه

اردن, اسراییل, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فلسطین, لبنان

نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، رهبران اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد و گفت که آنها باید استعفا دهد زیرا همه پروژه‌های کلیدی خود را به شکست کشانده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، اوربان در یک کنفرانس مطبوعاتی، که ویدئو آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت:” اکنون رهبران اتحادیه اروپا ... نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خبر, فساد, مجارستان

حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

مقامات ارشد حزب چپ آلمان هم با توجه به جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه و از جمله حمله به یک کاروان امدادرسان که منجر به کشته شدن برخی کارکنان یک سازمان امدادی شده است خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شدند. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه “دی ولت” آلمان، بعد از حزب تازه ... حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

ادامه

اروپای مرکزی, اسراییل, تحریم, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, زنان, غرب, فلسطین, کودکان, گزارش, لهستان, همبستگی

شی جین‌پینگ در گفتگوی تلفنی با جو بایدن؛ مساله تایوان خط قرمز غیرقابل عبور در روابط چین و آمریکاست

شامگاه دوم آوریل، شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری خلق چین بنا به دعوت رئیس جمهور ایالات متحده با وی گفتگوی تلفنی انجام داد. سران دو کشور درباره روابط چین و آمریکا و موضوعات مورد علاقه مشترک تبادل نظر صریح و عمیق داشتند. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: شی جین پینگ در این تماس تلفنی اشاره کرد: نوامبر ... شی جین‌پینگ در گفتگوی تلفنی با جو بایدن؛ مساله تایوان خط قرمز غیرقابل عبور در روابط چین و آمریکاست

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, تایوان, تحریم, جنگ سرد, چین, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

بیانیه ۲۶ کشور جهان: تحریم‌های آمریکا مقابله با کرونا را دشوار کرده است

۲۶ کشور جهان از جمله ایران، سوریه، روسیه، چین و عراق در بیانیه مشترکی با اعلام اینکه تحریم‌های اقتصادی یک جانبه و ظالمانه آمریکا و برخی کشورهای غربی علیه برخی کشورهای مستقل جهان به مانع بزرگی برای مقابله با ویروس کرونا تبدیل شده است، خواستار پایان دادن به این وضعیت شدند.

 

به گزارش ایرنا، خبرگزاری سوریه (سانا) روز سه شنبه گزارش داد که بیانیه مشترک این کشورها روز گذشته در جلسه سوم مجمع عمومی سازمان ملل ویژه حقوق بشر توسط چین خوانده شد.

 

بر پایه این گزارش، این کشورها خواستار پایان دادن به اعمال تحریم‌های اقتصادی یک جانبه آمریکا و دولت‌های غربی بر علیه تعدادی از کشورها شدند و تأکید کردند که کشورهای تحریم کننده با نقض حقوق بشر مانع تلاش‌ها برای مقابله با بیماری همه گیر کرونا می‌شوند.

 

در این بیانیه آمده است که همه گیری ویروس کرونا همچنان به طور جدی بر همه ملت‌ها به ویژه کشورهای در حال توسعه تأثیر بزرگی می‌گذارد و همبستگی جهانی و همکاری بین‌المللی برای مقابله با این ویروس ضروری است.

 

کشورهای امضا کننده این بیانیه افزودند: اما ما همچنان شاهد اعمال اقدامات یکجانبه و سرکوبگرانه بر خلاف اهداف و اصول منشور سازمان ملل متحد، حقوق بین‌الملل، کثرت گرایی و معیارهای اساسی روابط بین‌الملل هستیم.

 

سانا اضافه کرد: آمریکا و سایر کشورهای غربی در چارچوب سیاست‌های خصمانه خود علیه کشورهای مستقل و کشورهایی که از رویکرد آن‌ها پیروی نمی‌کنند، تحریم‌های اقتصادی یک جانبه را اعمال کرده‌اند.

 

خاطرنشان می‌شود که وزارت امور خارجه آمریکا ۹ ماه جاری (مهر) از تحریم ۱۷ فرد و نهاد مرتبط با سوریه خبر داد.

 

وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد؛  تحریم‌ها تا زمانی که دولت سوریه خشونت را کنار نگذارد، ادامه خواهند داشت.

 

در همین ارتباط،  «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در توئیتی نوشت:  شماری از افراد مرتبط با ارتش و دولت سوریه و شماری تاجر و تعدادی شرکت که از درگیری در سوریه نفع می‌برند را تحریم کردیم.

 

در همین حال پیش‌تر «گیر پیترسون»  فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به سوریه درباره تحریم‌های آمریکا علیه دمشق، گفته بود: تحریم‌های یکجانبه تحمیلی علیه سوریه، چالشی برای تأمین مواد غذایی و بهداشتی مورد نیاز این کشور است.

 

نمایندگان مجلس سنای آمریکا دسامبر ۲۰۱۹ قانون سزار را تصویب کردند و دونالد ترامپ رییس جمهوری ایالات متحده نیز آن را ۲۰ دسامبر ۲۰۱۹ امضا کرد و این قانون ۲۸ خرداد/۱۸ ژوئن به اجرا گذاشته شد.

 

به دنبال اجرای این قانون، دولت آمریکا ۳۹ شخصیت سوری از جمله رییس جمهوری سوریه و همسرش را به دلایل واهی تحریم کرد و همچنین افراد و سازمان‌های خارجی حامی پیمانکارانی که به نمایندگی از سوریه و کشورهای دوست این کشور فعالیت می‌کنند، مشمول این قانون ‌است.

مادورو: ونزوئلا تفاوتی میان بایدن و ترامپ قائل نیست

در حالی که ونزوئلا در دوره حضور «دونالد ترامپ» در سمت ریاست جمهوری آمریکا، زیان‌های بی‌شمار و در برخی موارد جبران‌ناپذیری را متحمل شده است، با این حال به گفته رئیس‌جمهوری این کشور آمریکای جنوبی، ونزوئلا تفاوتی میان ترامپ و جو بایدن، نامزد دموکرات قائل نیست. 

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, برزیل, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, کلمبیا, ونزوئلا