یافتن ۹۰۰ تپ اختر توسط تلسکوپ «فست» چین

اپراتور بزرگترین رادیوتلسکوپ جهان با قطر ۵۰۰ متری چین با نام «فست» چهارشنبه از رصد بیش از ۹۰۰ تپ اختر جدید توسط این تلسکوپ از زمان راه اندازی آن در سال ۲۰۱۶ خبر دادند. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: تَپ‌اخترها یا تَپارها ستاره های نوترونی چرخانی هستند که با سرعت بسیار زیادی دوران (چرخش) دارند ... یافتن ۹۰۰ تپ اختر توسط تلسکوپ «فست» چین

ادامه

جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

مهد کودک‌های چین، مسیر یادگیری زندگی اجتماعی

مردم چین بویژه جوانان علاوه بر اینکه به وقت شناسی و نظم در جهان شهره هستند از نظر سخت کوشی، احترام به بزرگترها و همچنین رعایت قوانین و عرف اجتماعی نیز سرامد هستند اما ریشه این موارد در نه دانشگاه‌ها و یا مراکز سطح بالا بلکه در مهد کودک ها نهفته است.

 

به گزارش ایرنا مهد کودک‌ها و پیش دبستانی‌های چین یکی از اصلی‌ترین مراکز آموزشی این کشور هستند که در آنها به کودکان آموخته می‌شود چطور باید برای کشورشان یک نمونه و یک خدمتگزار باشند.

 

آموزش بهینه کودکان در مهد کودک های این کشور یکی از برنامه های مهم تربیتی در سراسر چین محسوب می‌شود و چون رکن پایه آموزشی چین محسوب می‌شود تاثیرات زیادی در تمام طول زندگی برای فرد و کل جامعه دارد.

 

کودکان در چین از سن ۳ تا ۶ سالگی در دوره مهدکودک و پیش از دبستان آموزش می‌بینند چینی‌ها اعتقاد دارند که در پایه های ابتدایی، کودک باید کاملا به مهارت‌های اجتماعی مسلط شود، طوری که… برای زندگی، ازدواج و پرورش فرزندانش مشکلی نداشته باشد.

 

در همین راستا در مهد کودک‌ها بسیاری از روش های مرسوم زندگی به کودک آموخته می‌شود و آنها به دلیل آنکه بیشترین اوقات روز را در این موسسات آموزشی سپری می‌کنند، کودکان در همین دوره با همه مضامین و مفاهیمی که در طول زندگی، کار و حضور در کشور به آن نیاز دارند، آشنا خواهند شد و هرچه لازم باشد در این دوره فرا خواهند گرفت.

 

در این میان بزرگترین نقش برعهده معلمان کودکستان‌ها و کودکان است که تقریبا از ساعت ۸ صبح تا نزدیک به ۱۷ بعد از ظهر با یکدیگر مرتبط و مانوس هستند و بیشترین دوره زمانی ارتباط را با یکدیگر دارند که حتی به مراتب بیشتر از ساعاتی است که کودکان با والدین خود می‌گذرانند.

 

در پیش دبستانی های چین، کودکان روزانه با تمرین پذیرایی با چای هنگام صبح، شیوه در دست گرفتن سینی چای و پذیرایی از مهمان و دوستان را یاد می‌گیرند با این حال این نوع کارها به صورت محدود انجام می‌شود و کودکان فقط می‌آموزند و معلمان حق ندارند به عنوان وظیفه چنین کارهایی را از کودکان بخواهند.

 

کودکان در چین اصولا جایگاهی مانند پادشاه در هر جایی اعم از منزل و خارج از آن را دارند برای همین بسیار تلاش می‌شود تا مبادا به کودکان در پیش دبستانی‌ها آسیبی برسد و اگر چنین اتفاقی بیفتد مشکلات زیادی برای معلمان و بخصوص مسئولان این موسسات بوجود می‌آید.

 

شیوه احترام گذاشتن به دیگران در هنگام پذیرایی را هم در اینجا آموزش می دهند جالب اینجاست که مربیان با کودکان واقعا کودکی می‌کنند روزهای خاصی از سال، والدین کودکان به مدرسه دعوت می‌شوند و بچه ها آداب و مهارت هایی را که یاد گرفته اند در مقابل دیدگان والدین خود اجرا می‌کنند و مورد تحسین و تشویق خانواده نیز قرار می‌گیرند.

 

در برخی موارد هر ماه جلسه ای تمرینی برای کودکان با حضور والدین برگزار می‌شود و یا اینکه در طول سال دو جلسه برگزار می‌شود که در آن معلمان آنچه را به کودکان آموخته‌اند به صورت تمرینی در حضور والدین انجام می‌دهند.

 

در کنار موارد یاد شده یکی از کارهای دیگری که یاد می‌گیرند تقسیم بندی کار، تقسیم غذا در هنگام ظهر و ناهار است کودکان مهدکودکی هم با نظارت مستقیم مربیان خود شیوه تقسیم کردن غذا بین دوستانشان را یاد می‌گیرند.

 

دستمال کشیدن میز، صندلی ها و دیوار هم به عنوان تمرین نظافت، توسط شاگردان انجام می‌شود همچنین بچه‌ها از همان ابتدا با فرهنگ بازیافت به صورت مستقیم آشنا می‌شوند در این کشور در برخی مهد کودک‌ها بچه‌ها آموزش‌های نظامی و خدمت سربازی را هم می‌گذرانند تا به طور کامل نظم و انضباط را آموخته و آماده فرمان پذیری باشند!

 

کودکان با فرهنگ صحبت کردن با تلفن، شماره گیری تماس‌های اضطراری و بیان موارد کلیدی در مواقع اضطراری هم آشنا می‌شوند در کودکستان‌ها حتی شیوه مراقبت از خود در برابر باران، سرما، گرما و بعضا بلایای طبیعی هم آموزش داده می‌شود در مهدکودک‌ها و مراکز پیش دبستانی چین حتی شیوه استفاده از دستشویی برای تخلیه ادرار و مدفوع و نظافت دست‌ها هم آموزش داده می‌شود.

 

اکثر پدر و مادرها در سراسر دنیا حاضر هستند برای آموزش و تحصیلات فرزندانشان فداکاری کنند در چین بخش بزرگی از درآمد خانواده صرف تحصیل و آموزش فرزند خانواده می‌شود به دلیل سال ها قانون تک فرزندی در شهرها، فشار زیادی بر روی فرزند خانواده بوده است تا در تحصیلات خود موفق شود این فشار از همان سال‌های اولیه کودکی و قبل از حتی ورود به دبستان شروع می‌شود.

 

به طور کلی کودکستان‌ها در چین از جایگاه بسیار مهم و بالای آموزشی برخوردار هستند و برای همین شهریه‌ای که برای آنها پرداخت می‌شود به صورت ماهانه حتی از شهریه دانشگاه ها، مدارس ابتدایی و متوسطه هم ممکن است بالاتر باشد.

 

در مهد کودک های چین که بتدریج در برخی شهرهای بزرگ مدرن تر هم می شوند آموزش زبان انگلیسی بسیار رایج است به طوری که بسیاری از دانش آموزان مهد کودک‌ها در این کشور از سه سالگی قادر به گفت و گوهای مقدماتی به زبان انگلیسی هستند در برخی موارد معلمانی تمام وقت برای آموزش این زبان در این موسسات فعالیت می‌کنند.

 

مهد کودک ها در طول سال علاوه بر تعطیلات رسمی و دولتی، دو ماه تعطیلی کامل دارند آن‌ها اغلب در ماه های فوریه (تعطیلات عید بهار) و اوت (تعطیلات تابستانی) فعال نیستند اما در برخی موسسات پیش دبستانی این دو ماه نیز کودکانی که شهریه پرداخت کنند می‌توانند در مهد کودک حضور یابند و معلمانی به صورت ویژه برای این دوره در اختیار آن‌ها گذاشته می‌شود.

 

در موسساتی که وضعیت مالی بهتری دارند و شهریه های سنگین‌تری دریافت می‌کنند کلاس‌های هنر، ورزش، بازی گلف، شنا، اسکیت روی یخ‌های مصنوعی، کاردستی، ریاضی مقدماتی، زبان چینی مقدماتی و بسیاری از دوره‌های دیگر در نظر گرفته می‌شود و برقرار است.

 

کودکستان های چینی به غیر از دولتی‌ها دارای گرانترین شهریه‌ها نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر دنیا هستند و در این موسسات به طور متوسط هر ماه برای هر کودک دستکم حدود ۳۰۰ دلار پرداخت می‌شود و این رقم برای پیش دبستانی‌های مختلف تا ۱۲۰۰ دلار در هر ماه نیز افزایش می‌یابد و در شهرهای بزرگ نظیر پکن و شانگ‌های پرداخت چنین هزینه‌های هنگفتی امری بسیار عادی است.

 

با این حال مهد کودک‌های چین دارای مشکلاتی نیز هستند، از جمله اینکه معلمانی که در مهدها کار می‌کنند در بسیاری موارد به دلیل حقوق پایینی که دریافت می‌کنند و مشغله های زیادی که دارند، نمی‌توانند از پس همه امور برآیند.

 

از سوی دیگر شمار زیادی از این افراد دارای مراتب بالای تحصیلی نیستند و یا از شهرها و استان‌های دیگر به مناطق مختلف مهاجرت کرده‌اند و ناآشنایی آن‌ها با علوم روز، آگاهی پایین از مسایل روان شناختی کودکان و جوان بودن این معلمان و نبود دوره‌های کافی آموزشی برای آن‌ها همیشه از دغدغه‌های بزرگ پیش دبستانی‌ها بوده است.

 

دولت چین در سال‌های اخیر کوشش فراوانی کرده است تا این خلاء ها را پر کند اما به هر صورت به دلیل وسعت کشور، زیاد بودن این موسسات و شمار روزافزون کودکان در مهدهای کودک در کنار کمبود معلم، شاید سال‌های طولانی لازم باشد تا این کشور بتواند بر این مشکلات فایق آید.

گلوبال تایمز: چین به بازگشت نیروهای آمریکایی به‌تایوان پاسخ نظامی می‌دهد

سردبیر یک روزنامه پرمخاطب چینی در واکنش به یادداشتی در یک نشریه آمریکایی گفت، ورود نیروهای آمریکایی به تایوان جنگ میان چین و آمریکا را به دنبال خواهد داشت.  

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

رئیس ناسا نسبت به ایجاد «ایستگاه فضایی بین‌المللی چینی» هشدار داد

جیم بریدنستاین، رئیس سازمان فضایی آمریکا ناسا، روز چهارشنبه ۲۳ سپتامبر (۲ مهر) در کنگره این کشور هشدار داد که با اتمام ماموریت ایستگاه فضایی بین‌المللی چین ممکن است به یک برد استراتژیک در فضا دست یابد.

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر, دانش, روسیه, شرق آسیا

آرژانتین همکاری‌های اقتصادی با چین را توسعه می‌دهد

با افزایش همکاری‌های اقتصادی چین و آمریکای لاتین، یک شرکت چینی در تازه‌ترین اقدام در حال مذاکره با آرژانتین برای ساخت پروژه ریلی به ارزش یک میلیارد دلار جهت انتقال نفت خام و گاز طبیعی از منطقه «واکا مورتا» به شهر بندری «باییا بلانکا» است.

ادامه

ارژانتین, اقتصادی, امریکا, امریکای لاتین, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

فناوری حیرت آور چین برای سفرهای فضایی «یک ساعته» به سراسر دنیا

رسانه «تراول دیلی مدیا» در خبری به نقل از «بائو ویمین» از اعضای آکادمی علوم چین نوشت که محققان ارشد سفرهای فضایی چین در حال کار روی فناوری جدید و حیرت آوری هستند که این قابلیت را تا سال ۲۰۴۵ میلادی به انسان می دهد که در طول بازه زمانی یک ساعته، به هر کجای ... فناوری حیرت آور چین برای سفرهای فضایی «یک ساعته» به سراسر دنیا

ادامه

جهان, چین, دانش, شرق آسیا